Peugeot Ludix Blaster 05 PROBLEM!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
BlasterKalle
Elmoped

Peugeot Ludix Blaster 05 PROBLEM!

Inlägg av BlasterKalle »

Tjena!

Har gått igenom hela mopedens elsystem och bytt ex. cdi-box, tändstift och kollat så allr är som det ska.
End¨å vägrar mopeden att starta. Förgasaren är även rengjord noga och grundinställd(för att motorn inte startar). Sitter även en ny choke på förgasaren. Är det någon som har några tips om vad jag skulle kunna göra? Begriper mig inte på detta! :?: :?

Uppdate: Den får gnistra, och soppa. Stiftet blir blött efter ett tags kickande, och har också kollat upp tjuvluft, och det drar den inte. Tänder på startgas.
Kanske kommer gnistan vid fel tillfälle?
Senast redigerad av BlasterKalle den 10 januari 2012, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
/Kalle
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

får du gnista? du kan testa detta genom att kicka med tändstiftet i tändhatten mot en jordat bit plåt, typ avgasröret :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

har den gnista?
får den soppa?
har du komp?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Bara prövat elstarten? Ist går den runt? får den bensin? Tjuvluft så inställningen blir så kass så den inte startar?

Prövat med startgas?

Setup?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Jag har en blaster och hade exakt samma problem för ca. ett årsen, moppen startade inte utan startgas osv.. jag höll på med startgas ett bra tag men sen så såg jag på ett forum en kille som hade en sån här bricka på sin blaster: http://twostroke.se/product.asp?product=19205 , denna brickan byter man ut mot den svarta boxen,(kompressorn tror jag det heter), det går en slang från avgasröret till denna box så du hittar den ganska lätt, somsagt så byter du ut den svarta boxen mot den en plattan som jag länkade!, efter det så var mitt problem löst! Är 99% säker på att detta är problemet.

Även min kompis som har fast jobb på mopedverkstad får ofta in svårstartade blasters, och han säger att den plastbrickan som sitter på original är skit och oftast går sönder= moppen blir svårstartad.

vet inte om de har någon betydelse men slänger fram min setup:

Leovince zx
Dragen v-ring
vikter

Hoppas detta hjälper iaf!:)
BlasterKalle
Elmoped

Inlägg av BlasterKalle »

Tack! Det där med brickan är värt att pröva! :D vi har misstänk den förut men tänkt på massa annan imellan.. :D men tack! :D
/Kalle
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Inga probbs, Jag är nästan helt säker på att det är felet. Btw vad har du för setup?
BlasterKalle
Elmoped

Inlägg av BlasterKalle »

jag kör egentligen bara med ett ostrypt zk chrome. Dragen v-bricka också :)
Lägg till Kalle Wiklund på facebook så kan du se moppen ;)
/Kalle
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Finns jätte många kalle wiklund, lägg till Felix Heinander istället
Skriv svar