Då blir man utlänning sj ...Victorh skrev:Flytta till Finland så slipper ni de flesta utlänningarna!
jag ser inte folk inom norden som utlänningar, vaf*n vi ser ju nästan lika ut ju, och inte bara utseende vi har ju samma traditioner osv.....tmallpro skrev:Då blir man utlänning sj ...Victorh skrev:Flytta till Finland så slipper ni de flesta utlänningarna!Inge bättre de..
Jag håller med dig däryamaha-anton skrev:jag ser inte folk inom norden som utlänningar, vaf*n vi ser ju nästan lika ut ju, och inte bara utseende vi har ju samma traditioner osv.....tmallpro skrev:Då blir man utlänning sj ...Victorh skrev:Flytta till Finland så slipper ni de flesta utlänningarna!Inge bättre de..
samma sak som att jag inte ser skillnad på en arab och en turk
eller hur ser ni på det?
Jag gillar inte den stora invandringen hade varit bättre att vi tog in lika många som Finland gör då hade det dessutom vart säkrare och trevligare i Sverigetmallpro skrev:tycker tsr det är bra eller dåligt att vi tar in så stor andel invandrare som vi gör?tycker sj det börjar gå till överstyr då de gräver i kulturer ...
true storyMattyyy skrev:Jag gillar inte den stora invandringen hade varit bättre att vi tog in lika många som Finland gör då hade det dessutom vart säkrare och trevligare i Sverigetmallpro skrev:tycker tsr det är bra eller dåligt att vi tar in så stor andel invandrare som vi gör?tycker sj det börjar gå till överstyr då de gräver i kulturer ...
Hur många tar dom in?:)Mattyyy skrev:Jag gillar inte den stora invandringen hade varit bättre att vi tog in lika många som Finland gör då hade det dessutom vart säkrare och trevligare i Sverigetmallpro skrev:tycker tsr det är bra eller dåligt att vi tar in så stor andel invandrare som vi gör?tycker sj det börjar gå till överstyr då de gräver i kulturer ...
haha, "stora världsfrågor"DEA!! skrev:Tänkte på en sak nu när jag införskaffat mig en "ny" mobil. (Knappmobil)
Då blir det "Endast Nödsamtal" Varför och hur/när osv. blir det så?
Himlen är blå eftersom blått ljus har kortare våglängd och sprids mest i atmosfären.Jetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
P.S Det finns två olika svar, men båda är lika mycket rätt. Lycka tillD.S
För att gud gjorde den blå antagligen :SJetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
För att frugan tyckte att det passadeJetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
Det var ett av de rätta svaren. Ett lite simplare som ni kan använda för att äga någon lärare om de frågar är följande:vicke xX SMT skrev:Himlen är blå eftersom blått ljus har kortare våglängd och sprids mest i atmosfären.Jetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
Solens vita ljus är egentligen en blandning av regnbågens alla färger. Av det synliga ljuset har blått kortast våglängd (ca 400 nanometer) och rött längst våglängd (ca 700 nanometer). Det innebär att när ljuset passerar genom jordens atmosfär sprids det blå ljuset mest - och reflekteras i partiklarna i atmosfären som därmed ser blå ut.
Har du solen rakt ovanför dig är det kort sträcka ner till marken och det blåa ljuset hinner inte spridas särskilt mycket. Solljuset ser vitt ut.
Ju längre från solen, desto blåare är himlen.
På kvällen står solen lågt och ljuset går snett ner genom atmosfären. Det blir en längre sträcka för ljuset och fler färger hinner spridas. Kvar blir det långvågiga röda ljuset som når marken. Kvällshimlen ser röd ut.
Tog en stund att skriva dedär
hahahahahahahahpotog skrev:För att gud gjorde den blå antagligen :SJetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
Kan ju rätta svaret men vete fan va du vill ha för svar när du säger att det är en gåta?
vi skulle ha sjukt lätta prov?Zer0x skrev:hahahahahahahahpotog skrev:För att gud gjorde den blå antagligen :SJetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
Kan ju rätta svaret men vete fan va du vill ha för svar när du säger att det är en gåta?
Man kan ju undra hur världen skulle se ut om religionhomos fick bestämma.
vi skulle ha sjukt lätta prov?Zer0x skrev:hahahahahahahahpotog skrev:För att gud gjorde den blå antagligen :SJetforce_Dahlin skrev:Slänger in en liten gåta som har med ämnet att göra, får se om någon klarar av det
Varför är himmelen blå?
Man kan ju undra hur världen skulle se ut om religionhomos fick bestämma.
Det är en sony ericsson W760i, men det har varit så på mina 2 gamla knappmobiler med!vicke xX SMT skrev:haha, "stora världsfrågor"DEA!! skrev:Tänkte på en sak nu när jag införskaffat mig en "ny" mobil. (Knappmobil)
OnT: Alltså kan du bara ringa nödsamtal eller? Så brukar det ju vara då man inte har slagit in PIN koden eller SIM kortet inte sitter i. Annars vet jag inte vad det skulle kunna bero på.
Vad är det för mobil förresten?
Dom byggde upp ett identiskt skepp och utförde (krashen) i en otroligt stor basäng. Så skäppet skönk på riktigt som jag förstår. Det tog 3 år att bygga skiten.... Bilderna på det sjunkna skeppet är äkta då djuphavs dykare varit på botten och fotograferat. Hoppas det hjälpte klicka annars in på denna länk med all fakta du behöver !DEA!! skrev:Det är en sony ericsson W760i, men det har varit så på mina 2 gamla knappmobiler med!vicke xX SMT skrev:haha, "stora världsfrågor"DEA!! skrev:Tänkte på en sak nu när jag införskaffat mig en "ny" mobil. (Knappmobil)
OnT: Alltså kan du bara ringa nödsamtal eller? Så brukar det ju vara då man inte har slagit in PIN koden eller SIM kortet inte sitter i. Annars vet jag inte vad det skulle kunna bero på.
Ni kanske inte varit med om det fenomenet, eftersom ni alltid har en sådan otrolig täckning
Varför ar tjejer så otroligt känsliga för, ligger det i deras DNA?
Hur har dom gjort filmen Titanic? med den stora båten och så...?
O herregud vilket arbete för en film...tmallpro skrev:Dom byggde upp ett identiskt skepp och utförde (krashen) i en otroligt stor basäng. Så skäppet skönk på riktigt som jag förstår. Det tog 3 år att bygga skiten.... Bilderna på det sjunkna skeppet är äkta då djuphavs dykare varit på botten och fotograferat. Hoppas det hjälpte klicka annars in på denna länk med all fakta du behöver !DEA!! skrev:Det är en sony ericsson W760i, men det har varit så på mina 2 gamla knappmobiler med!vicke xX SMT skrev: haha, "stora världsfrågor"
Ni kanske inte varit med om det fenomenet, eftersom ni alltid har en sådan otrolig täckning
Varför ar tjejer så otroligt känsliga för, ligger det i deras DNA?
Hur har dom gjort filmen Titanic? med den stora båten och så...?
http://www.titanicnorden.com/filmen/bakom.html