Ska ha på Polini sport 70cc troligtvis men då funderar jag på om det går om jag sätter i 95 muntycke i min orgförgasare , sätter 6,5 g vikter och kapat blindrör på orgröret , Kommer detta gå eller kommer den bara gå skit och blöddra ? Hur fort komemr den gå med detta?
Kan man ha polini sport 70cc och doppler s3r med en orginal förgasare med munstycke storlek 95 eller kommer det gå piss?
Beror på vad du har på för munstycke nu. Sen tror jag att du måste öka bränsletillförelsen på hela registret, alltså lågfartsmunstycke, nål och huvudmunstycke.
Har inte bytt till 70cc själv så jag kan somsagt ha fel.
Jag misstänker att det är Peugeot och då har han 12mm fögg original.
Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden
jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...
Men du MÅSTE byta munstycke gäller dig också Peugeot killen stiftet är inte helt 100% säkert hela tiden
jaa 70cc och 12mm kmr alldrig gå bra -.- sedan peugot killen stäng av moppen på fullgas och kolla stiftet sedan för om du kollar bara tomgångens färg så kan det vara fel...
till 70 cc är det 5-10% större munstycke typ
HAHAHHA natthumor, hur fan kan man (fl)äns tro att det funkar med milli? xD jag skulle intäns våga starta:S men aja det är du som köper nyy cylinder kitt sen
ja körde
70cc
trimrör o bättre reeds o hela skiten MED 14mm org förgasare, de funkar, men du får bättre blandning om du kör med en lite större förgasare
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Mattyyy skrev:
ja körde
70cc
trimrör o bättre reeds o hela skiten MED 14mm org förgasare, de funkar, men du får bättre blandning om du kör med en lite större förgasare
det är ju bara dumt enligt mig att köpa massa trim om man sen inte köper en ny fögg så man inte kan utnyttja all effekt.
Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? det är en orginalcylinder som han ska fixa
ollebolle15 skrev:Lånar tråden lite om det går bra?
Jag har en Yamaha Aerox och min far ska Porta och Hona (borra) cylinder till 47mm (70cc) behöver jag större förgasare till det? det är en orginalcylinder som han ska fixa
beror helt och hållet på vad du har för förgasare på just nu.
beror helt och hållet på vad du har för förgasare på just nu.
Han är medveten om att du har aluminiumcylinder va?...
Går inte att borra upp dem hur som helst, och det är inte säkert att det finns material så det räcker heller.
Du måste inte skaffa större förgasare men det är ju en fördel.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Han är medveten om att du har aluminiumcylinder va?...
Går inte att borra upp dem hur som helst, och det är inte säkert att det finns material så det räcker heller.
Du måste inte skaffa större förgasare men det är ju en fördel.
Det en en gjutjärns cylinder, och vi har kollat så det finns material och så.
17.5 funkar lagom bra med större munstycke det som e bra med en 17,5 e att blir du tagen brukan inte polisen plocka den för många nyare mopeder har 17,5 orginal vet en kille han körde med 70cc stage 6 streetrace som det står 49cc på sidan 17,5 och annat dom tog bara röret
Nu vet jag inte vad ni skrivit då jag inte orkar läsa allt.
Men när jag satt på min Stage 6 pro cylinder på min neos så körde jag med 12mm förgasare och det gick fin fint hade så hela sommaren.
Men rekomenderar att du köper minst 17.5mm och lovar dig att 50cc och 70cc är nästan lika med orginal förgasare. Jag fick lite bättre axx och ~10km/h~ .
Nu har jag 17.5mm stor jävla skillnad så köp ny förgasare med!
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?