MrAndersson skrev:Såg ju faktist hyffsat ut på ritningen! Har du gjort den bra så exploderar den inte om du inte tryckt in något som inte rubbas, så de blir ett sådant tryck så den exploderar
Joo, de går o skjuta med krut då ska du dock inte använda pvc rör!¨¨
Använde gamla vatten rör, med en liten expansionskammare kanske 10cm i diameter, sen i med ca 5 gram krut packat i en plastpåse i med 2 sladdar, montera skiten på ett stativ o koppla sladdarna med start kablar o sätt på dom på ett bil batteri, då ska du få se på jävlar, sköt metall kulor genom plåt, ca 10mm i decimeter stora metall kulor perfekta för mynningen, inget jag skulle rekommender dock, då jag gjorde de me far min o inte va nära när vi avfyra
D3nnis skrev:sry men fattar inte riktigt hur får man iväg potatisen? ska man bara spruta in nå gas och tända på? vart kommer kraften ifrån osv
gasen tänd på o expanderar, o då så måste trycket försvinna någon stans. Fast potatisen sitter inte fast nog för o göra de till en bomb, så då skjuts den ut, kan också meddela att ju längre o smalare pipa desto större kraft!
Ta o leta opp ett redigant trä som du sen fäller med yxa ( skit jävla kul när den dunsar i marken ) , du kan ju annars bara köpa massa smällare , så länge man har eld och fantasi kan allt göras
Bygg egen jättebamsig nyårsraket (Lite ont om tid och extremt farligt, dock)
Brottas
Måla staket
Lär er nått instrument (Starta ett band? )
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Se bara till att någon som du inte litar på får reda på potatiskanonen om du gör en sån, en i närheten fick påhälsning av farbror blå och kan nu få upp till 8 års fängelse :/