TPD, jag hade valt Giannelli, bara hört bra om det. En polare hade de på sin o axxade brutalt ..
ett giannelli och 13-53 så går de bra!
Mk thrower är dock ett av de tystare rören, o lite lägrevarv. Har själv ett leovince v6 rör som är aktivt i samma varv, fast med mk dämpare. låter inte mycket alls o går ruskigt bra!
ThePowerDerbi skrev:Tjena, Ska ta och få lite fart på moppen och undrar vilket rör som är bäst.
Jag ska bara byta rör och dreva, är mest ute efter fart men även axx. Har kollat lite på dom här rören och undrar vilket som blir bäst
Thrower är lågvarvigt och är ett av de tystaste rören som finns på marknaden
Hebo har jag ingen aning om
Jag skulle själv ha valt metrakit thrower, pga att det är lågvarvigt och tyst tycker det är jävligt fint också
Lutar nog åt Thrower Tack för hjälpen
AxxxeL skrev:
TPD, jag hade valt Giannelli, bara hört bra om det. En polare hade de på sin o axxade brutalt ..
Mk thrower är dock ett av de tystare rören, o lite lägrevarv. Har själv ett leovince v6 rör som är aktivt i samma varv, fast med mk dämpare. låter inte mycket alls o går ruskigt bra!
Vad toppar din på raksträckan då? Och vad kör du med för drevning?
ThePowerDerbi skrev:Tjena, Ska ta och få lite fart på moppen och undrar vilket rör som är bäst.
Jag ska bara byta rör och dreva, är mest ute efter fart men även axx. Har kollat lite på dom här rören och undrar vilket som blir bäst
Jag tycker att hebot fungerar gött najs. Najs vrid I det om man jämför med mk thrower. Ja jag har prövat båda.
Thrower är lågvarvigt och är ett av de tystaste rören som finns på marknaden
Hebo har jag ingen aning om
Jag skulle själv ha valt metrakit thrower, pga att det är lågvarvigt och tyst tycker det är jävligt fint också
Lutar nog åt Thrower Tack för hjälpen
AxxxeL skrev:
Vad toppar din på raksträckan då? Och vad kör du med för drevning?
AxxxeL skrev:
Vad toppar din på raksträckan då? Och vad kör du med för drevning? [/quote]
Hmm, har ju sport50 med men innan ja bytte cylinder 80-85 med 13/53 o ostrypt cdi!
tja undrar vilket rör som är bäst till mk hand made cylidern av dessa 3 ranka dom gjärna 1.2.3 la den här för de är mer rör i bilden än cylindern.
jag har en mk hand made 70cc och vilket passar bäst?
mk thrower 50cc
malossi super moto 70cc
leovince 50cc
sry fall de är felpsot.
har hört att mk thrower rimmar riktigt bra på den cylidner så men de är ju 50cc rör och cylidnern är 70cc S:
ja jag hatar p12 aerox xD
Tack för titeln men de är inte moppens fel att jag inte har en aning om vad jag gör^^
david1996 skrev:tja undrar vilket rör som är bäst till mk hand made cylidern av dessa 3 ranka dom gjärna 1.2.3 la den här för de är mer rör i bilden än cylindern.
mk thrower 50cc
malossi super moto 70cc
leovince 50cc
sry fall de är felpsot.
har hört att mk thrower rimmar riktigt bra på den cylidner så men de är ju 50cc rör och cylidnern är 70cc S:
david1996 skrev:tja undrar vilket rör som är bäst till mk hand made cylidern av dessa 3 ranka dom gjärna 1.2.3 la den här för de är mer rör i bilden än cylindern.
mk thrower 50cc
malossi super moto 70cc
leovince 50cc
sry fall de är felpsot.
Kubiken spelar ingen roll.
Thrower är bäst, sen leovince och sist mhr
Det finns några trim rör som man kan köpa till den på twostroke.
Men jag undrar vilken som ger bäst effekt?
För när jag tittar på dom, så ser dom olika ut.
DVS, att passar dom? Alla böjar är olika på alla rör. Ser konstigt ut.
Vill bara veta vilket jag ska använda.
Någon som kan ge tips?
Jag ska iaf ha en 63cc Polini, med rekomenderad förgasare o Luftfilter.
Någon som kan ge tips?
tack på förhand!
Kolla på www.cykelkraft.se istället, dom har ett lite bredare sortiment inom ciao-avgasrör.
En hel del kör med "jamarcol badsnake" och dom är nöjda med det!
Även Polini Top One är ett bra rör.
Någon som kan ge tips?
tack på förhand!
Kolla på www.cykelkraft.se istället, dom har ett lite bredare sortiment inom ciao-avgasrör.
En hel del kör med "jamarcol badsnake" och dom är nöjda med det!
Även Polini Top One är ett bra rör.
Tack !
Ska kolla på det!
Fall jag ska ha Polini grejjor så kan jag ta polini rör med då!
Min setup:
steg1 portad och lite mer på avgas - airsal 70 sport
org förgasare, (kommer större)
öppet filter
Metrakit Thrower
Blir det stor skillnad med ett gianelli, jämfört med thrower? Funderar nämligen på att köpa ett beggat, men vet inte om det är värt det eller inte. Snabba svar uppskattas!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
hej, har ett sp-rör på derbin nu och märker att den är bra mycket vassare än vad den var med gianelli röret, problemet är att killen som äger sp-röret vill ha tillbaka det om några veckor och då behöver jag ett nytt, har funderat på yasuni men vilket i så fall, och hellst vill jag ha ett överliggnde med finns det något som egentligen är i klass med de uderliggande?
Setup
Malossi mhr replica 80cc
gianelli 2t
dopplervev 18000 rpm
24mm Stage 6 pwk
53/13 drev
Malossi Reeds 0,35
Jag har tänkt plugga ur original röret på min Derbi 03 R.
En fråga sitter pluggen i kröken därman kan dela den och så sitter den med dom tre skruvarna?
stensbol skrev:Jag har tänkt plugga ur original röret på min Derbi 03 R.
En fråga sitter pluggen i kröken därman kan dela den och så sitter den med dom tre skruvarna?
ganska säker på att den sitter i mynningen så de är bara att knacka ur
stensbol skrev:Jag har tänkt plugga ur original röret på min Derbi 03 R.
Har du en delning där har du antagligen "sugrörskrökenn" och då fungerar fan hela röret som en strypning nästan, bättre att skaffa ett effektrör.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ztraand skrev:Vilket rör är vassast till 65/70cc på Honda MT5, Jamarcol eller Luhao ?:)
ärligt talat så suger båda rören... har ett random kinarör (Luhao) och ett Krom <3 jamarcol. båda går lika dåligt, dra ur pluggen så kanske motorn inte blir lika varm i med att allt blir mer ventilerat om du då ligger på högvarv.
ska du ha ett rör som passar bolt on så ska det vara ett techno race (underliggande) det är bättre effekt än nåt jävla plåtrör. annars porta den och bygg ett avstämt rör, eller bara bygg ett avstämt till cylindern.
en vanlig noname eller athena brukar ligga på runt 185 i duration på avgas
Jag hatar moderatorer och administratörer.
"Mertz" är nu min offeciella alias, alla hot och hat pm skickas dit