men tar 2 motorer och svarvar en distans mellan vevarna så dom snurra med varann sen gissa jag att dom bara använder växellåda i den högra motorn så man inte behöver täta nåt för transmissionsoljan
är egentligen bara vevhuset dom använder på vänstra motorn och så sitter nog tändningen på den med pvl twin funkar bra
sen göra man bara nån distans mellan motoerna och skruvar ihop dom
så man bara kopplar vevarna mellan varandra egentligen men om man ska använda samma ändsystem på båda måste dom gå i takt för annars blir det ju fel tändning på den ena motorn
normalt sett har man 180 graders tändföljd på twins, typ hd har annat men det är riktiga skämt
finns tändningar från tex skotrar och andra hojar som tänder rätt, typ pvl twin kostar 3000 kr hos vrm annars om man vill att dom ska tända samtidigt finns det också pvl som har dubbla tändspolar och tänder samtidigt
det gå förstås men det blir lite knepigare då man sätter ihop motorerna med hjälp av vänster sida av veven på ena och om man då ska få dit en till originaltändning får man klura lite på ett ombyggt svänghjul
Finns någon som satt ihop tre Sachsmotorer i bredd, tror det satt på en Crescent Compact. Han har motorerna komplett med var sin originaltändning, och använder en adapter som skruvas fast i svänghjulet på en motor och vevaxeln på en annan. Drivningen tas ut via mittmotorns växellåda.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.