tillbaka till ämnet.Victorh skrev:gick max i 60/62 för variatorn spärraOscarCpI skrev:vet ej enligt mätaren men min kompis åkte bakom mig och hans var på 65 och den stämmer men jag åkte fortare än honom![]()
okejmen måste man byta munstycke kan man inte göra nåt bara så den får mer bensin?
Det är så man gör för att ge mer bensin, finns inget annat sätt.OscarCpI skrev:vet ej enligt mätaren men min kompis åkte bakom mig och hans var på 65 och den stämmer men jag åkte fortare än honom![]()
okejmen måste man byta munstycke kan man inte göra nåt bara så den får mer bensin?
skulle gissa på vikterna, prova lättareOscarCpI skrev:Hej, jag har en cpi aragon som jag har dragit v ringen och satt på ett leovince zx rör på nu på raksträcka går han i 80 men han varvar upp till 8000varv sen går han ner i varv igen. I uppförsbacken så varvar han upp likadant men sen varvar han ner mer och mer han orkar knappt upp. Vad kan det bero på? och om man kommer i fart så går han men om backen är lång så varvar han ner efter en stund igen. Sad snälla hjälp mig! Very Happy
Cdi:n är inte något större problem för man byter variatorn till en trimmvariator.m0pp3p0jk skrev:tror du får byta CDI:n och byta vikter : )
lägg i munstycke som är 60-65 ungefär och kolla sen skall du sätta 4g vikter.bensinskalle skrev:Det är så man gör för att ge mer bensin, finns inget annat sätt.OscarCpI skrev:vet ej enligt mätaren men min kompis åkte bakom mig och hans var på 65 och den stämmer men jag åkte fortare än honom![]()
Kan ha med Vikterna att göra... Jag har en CPI Oliver Sport -06 med Stage 6 rör... min gjorde samma sak... så jag trodde först det var CDI:n, men sen när jag kollade runt lite så såg jag att CDI:n var ostrypt Original. Så jag testade att ta lättare vikter, för att den inte varvade ut riktigt... så nu så går den riktigt braOscarCpI skrev:Hej, jag har en cpi aragon som jag har dragit v ringen och satt på ett leovince zx rör på nu på raksträcka går han i 80 men han varvar upp till 8000varv sen går han ner i varv igen. I uppförsbacken så varvar han upp likadant men sen varvar han ner mer och mer han orkar knappt upp. Vad kan det bero på? och om man kommer i fart så går han men om backen är lång så varvar han ner efter en stund igen. Sad snälla hjälp mig! Very Happy
Okej fan va nice!chrilla.1980 skrev:Kort och gott....japp det finns till din CPI oliver sport -06CPIRockstar skrev:NÅGON SOM VET OM DET FINNS Fartbegränsare (BLACK BOX) till CPI OLIVER SPORT -06?
Tacksam för svar!
Har själv monterat en sådan på en likadan modell fast ej samma årsmodell.
Jajjemen du har en pickup på tändsystemet som dom flesta "nyare scootrar" har med cdi system.CPIRockstar skrev:Eller ja, extern pick-up tändning![]()
Vet du/någon om CPI Oliver Sport -06 har det?
Tack så himla mkt för hjälpen!chrilla.1980 skrev:Jajjemen du har en pickup på tändsystemet som dom flesta "nyare scootrar" har med cdi system.CPIRockstar skrev:Eller ja, extern pick-up tändning![]()
Vet du/någon om CPI Oliver Sport -06 har det?
För övrigt så är ditt tändsystem exakt likadant som på min föredetta CPI Popcorn vilket jag monterade på en blackbox då köparen undrade om jag kunde ordna det.
Nu finns det ju dock ett antal olika sorters blackboxar ute på marknaden som är anpassade beroende på fabrikat osv så det du bör göra innan du beställer/köper är att se till att du får rätt modell till din moped men det bör inte vara några problem om man bara läser infon alternativt mailar företaget och frågar innan man beställer/köper om man känner sig osäker.
Hade gott och lycka till med montering osv
PS Här har du tx en av många som passar din och monteringsanvisning brukar oftast medfölja:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7502
Tänk dock på att en blackbox för brytarsystem inte är avsedd för din moppe och passar därför inte heller. DS
Inga problem....bara kul när man kan hjälpa till lite på "traven"chrilla.1980 skrev:Tack så himla mkt för hjälpen!
Jag tar o beställer en sådan redan i morgon!
http://www.twostroke.se/product.asp?product=12431
Går denna lika bra tror du?
Med vänlig hälsning, Ligge
Aah okejdå ^^widell skrev:dom flesta black boxarna är konstruerade så att dom stryper när moppen är avstängd, så måste du strypa av den efter det när du startar den ..CPIRockstar skrev:ngn som vet vad som kan hända om man slår på blackboxen ( on ) så att den stryper, när man toppar moppen?![]()
Bara för skojs skull... ^^
CPIRockstar skrev:Aah okejdå ^^widell skrev:dom flesta black boxarna är konstruerade så att dom stryper när moppen är avstängd, så måste du strypa av den efter det när du startar den ..CPIRockstar skrev:ngn som vet vad som kan hända om man slår på blackboxen ( on ) så att den stryper, när man toppar moppen?![]()
Bara för skojs skull... ^^
tänkte mer att om man råkade paja den om man gjorde så
hah, du vet fan allt !chrilla.1980 skrev:CPIRockstar skrev:Aah okejdå ^^widell skrev:dom flesta black boxarna är konstruerade så att dom stryper när moppen är avstängd, så måste du strypa av den efter det när du startar den ..
tänkte mer att om man råkade paja den om man gjorde så
Japp har du en blackbox med "manuell switch" så KAN du pajja cdi box bland annat om du kör i full fart och aktiverar din blackbox så som sagt,har du en sådan så gör du nog helst INTE som "widell" skriver.Har du dock en med tx bromskod så ska du inte kunna aktivera den på samma sätt!