Ryz 08 CDI-Box

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
persson7
Elmoped

Ryz 08 CDI-Box

Inlägg av persson7 »

SHO BRE
Senast redigerad av persson7 den 26 april 2012, 17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Är det en likadan kan man borra den, men det är ej att rekomendera kostar 3-4k ny.
Så det bästa är egentligen att hitta ett begagnat tändsystem + cdi och byta ut allt helt enkelt.!
persson7
Elmoped

Inlägg av persson7 »

Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

samma sak på yamaha 07+

till dom har de tagit fram en ostrypt ecu med inbyggd blackbox :P

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24238

den :P fast de står inte att de passa mh...
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
persson7
Elmoped

Inlägg av persson7 »

yamaha2pwn skrev:samma sak på yamaha 07+

till dom har de tagit fram en ostrypt ecu med inbyggd blackbox :P

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24238

den :P fast de står inte att de passa mh...
Det var ju synd att den inte passade mh ;S
persson7
Elmoped

Inlägg av persson7 »

DEA!! skrev:kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Är det en likadan kan man borra den, men det är ej att rekomendera kostar 3-4k ny.
Så det bästa är egentligen att hitta ett begagnat tändsystem + cdi och byta ut allt helt enkelt.!
Kan man ta en tändning från en furia -05?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

persson7 skrev:
DEA!! skrev:kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Kan man ta en tändning från en furia -05?
samma fästen ja ...
fast ta hela trädet då !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Mrx_MackaN
Elmoped

Inlägg av Mrx_MackaN »

Jag har också samma problem som du med din moppe, att varvstoppet går emot tidigt. Och som dom andra säger att vi har den nya motorn "AM7" är bara skitsnack. Vi har precis som alla andra moppar Minarelli's AM6 Motor fast ett uppgraderat tändsystem av dellorto.
Bild

Såhär ser min "ECU" box ut. Jag tycker du ska skippa att borra i den och köpa ett nytt tändsystem isåfall. Allså byta ut hela tändsystemet mot ett ostrypt, som t,ex http://twostroke.se/product.asp?product=11065

Skippa det där med AM7 snacket och att borra om du inte vill ta den risken med att borra förstås.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

jag borrade min var skit lätt :)
följde en guide på youtube sen vare bara att borra!
RyzUrbanBike
Elmoped

Inlägg av RyzUrbanBike »

länka hur man ska borra!?
over and out
linus-1995
Elmoped

Inlägg av linus-1995 »

hej jag har en mh ryz urban bike med samma ecu box det går att trimma med den ändån jag kör med orginal rör urplugat och om jag inte minns fel 52 bakdrev och 13-14 framdrev och jag kommer upp i 80 med den så om du inte ska trimma jätte mycket så borra inte i den finns även en risk att den kan gå sönder när man gör det
persson7
Elmoped

Inlägg av persson7 »

Mrx_MackaN skrev:Jag har också samma problem som du med din moppe, att varvstoppet går emot tidigt. Och som dom andra säger att vi har den nya motorn "AM7" är bara skitsnack. Vi har precis som alla andra moppar Minarelli's AM6 Motor fast ett uppgraderat tändsystem av dellorto.
Bild

Såhär ser min "ECU" box ut. Jag tycker du ska skippa att borra i den och köpa ett nytt tändsystem isåfall. Allså byta ut hela tändsystemet mot ett ostrypt, som t,ex http://twostroke.se/product.asp?product=11065

Skippa det där med AM7 snacket och att borra om du inte vill ta den risken med att borra förstås.
Funkar det med ett sånt tändsystem, och hur gör man med det, byter ut ecu boxen med den eller hur fungerar det?
Skriv svar