kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Är det en likadan kan man borra den, men det är ej att rekomendera kostar 3-4k ny.
Så det bästa är egentligen att hitta ett begagnat tändsystem + cdi och byta ut allt helt enkelt.!
DEA!! skrev:kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Är det en likadan kan man borra den, men det är ej att rekomendera kostar 3-4k ny.
Så det bästa är egentligen att hitta ett begagnat tändsystem + cdi och byta ut allt helt enkelt.!
DEA!! skrev:kollade runt lite nu och de flesta säger att du har ECU, som är ett värre fall av cdi. Detta har ju dellorto även tryckt i Rieju med power up-motorerna (AM7).
Kan man ta en tändning från en furia -05?
samma fästen ja ...
fast ta hela trädet då !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Jag har också samma problem som du med din moppe, att varvstoppet går emot tidigt. Och som dom andra säger att vi har den nya motorn "AM7" är bara skitsnack. Vi har precis som alla andra moppar Minarelli's AM6 Motor fast ett uppgraderat tändsystem av dellorto.
Såhär ser min "ECU" box ut. Jag tycker du ska skippa att borra i den och köpa ett nytt tändsystem isåfall. Allså byta ut hela tändsystemet mot ett ostrypt, som t,ex http://twostroke.se/product.asp?product=11065
Skippa det där med AM7 snacket och att borra om du inte vill ta den risken med att borra förstås.
hej jag har en mh ryz urban bike med samma ecu box det går att trimma med den ändån jag kör med orginal rör urplugat och om jag inte minns fel 52 bakdrev och 13-14 framdrev och jag kommer upp i 80 med den så om du inte ska trimma jätte mycket så borra inte i den finns även en risk att den kan gå sönder när man gör det
Mrx_MackaN skrev:Jag har också samma problem som du med din moppe, att varvstoppet går emot tidigt. Och som dom andra säger att vi har den nya motorn "AM7" är bara skitsnack. Vi har precis som alla andra moppar Minarelli's AM6 Motor fast ett uppgraderat tändsystem av dellorto.
Såhär ser min "ECU" box ut. Jag tycker du ska skippa att borra i den och köpa ett nytt tändsystem isåfall. Allså byta ut hela tändsystemet mot ett ostrypt, som t,ex http://twostroke.se/product.asp?product=11065
Skippa det där med AM7 snacket och att borra om du inte vill ta den risken med att borra förstås.
Funkar det med ett sånt tändsystem, och hur gör man med det, byter ut ecu boxen med den eller hur fungerar det?