Det är så att när jag gick in i Bios så står det att min Cpu ungefär ligger på 88-89 grader, Men tror ni det står i Celsius eller Fahrenheit, Och för mig låter 89 väldigt varmt
SÅ jag undrar om ni vet om det finns någon bra fläkt till en cpu som ni rekomenderar,, JAG VILL INTE HA VATTENKYLNING.
Okej temperaturen stod i Celsius, Men finns dom där på komplett? Och hur mycket kostar dom typ ? För jag ska försöka köpa 8gb ram minne som kostar 400 och kanske lite neon och en ny sån där fläkt tror ni jag klarar mig på 700 ?
littlebennyboi skrev:Okej temperaturen stod i Celsius, Men finns dom där på komplett? Och hur mycket kostar dom typ ? För jag ska försöka köpa 8gb ram minne som kostar 400 och kanske lite neon och en ny sån där fläkt tror ni jag klarar mig på 700 ?
Och jag fattar inte hur man gör med kylpasta :S ?
bara att smeta på kylarpasta på processorn, inte för mycket , inte för lite..
littlebennyboi skrev:Okej temperaturen stod i Celsius, Men finns dom där på komplett? Och hur mycket kostar dom typ ? För jag ska försöka köpa 8gb ram minne som kostar 400 och kanske lite neon och en ny sån där fläkt tror ni jag klarar mig på 700 ?
Och jag fattar inte hur man gör med kylpasta :S ?
bara att smeta på kylarpasta på processorn, inte för mycket , inte för lite..
Okej , Det tror jag inte min bror har gjort (han som byggt ihop datorn för några år sedan)
Har ni inga billigare och bra alternativ? Just nu kör jag med orginalfläkten så , Jag behöver verkligen en ny, Då jag kanske ska klocka när jag får mitt grafikkort och ramminnen
Ska du överklocka och inte ha ordentlig kvalitetskylning får du knappast någon vinst med det hela.
Sitter det ingen kylarpasta på just nu? då kanske det inte är så konstigt att den blir varm?! Ta bort kylaren, blås den rent och på med ny pasta, kan hjälpa gott och väl!
Ska du försöka dej på överklockning är noctua ett klockrent val, läs lite recentioner på komplett på deras billigaste noctuakylare så förstår du varför.
Visst coolermaster är ett känt märke och kan väl ha bra produkter, men jämfört med noctua så har coolermaster inte en chans i både ljudnivån och kylförmåga
Jag har gamingdator, ska fixa värre vattenkylning men atm har jag antec kühler H2O och min cpu nör jag gejmar bf3 på ultra ligger på 65 grader, kör på i7 2600k överklockad till 4.6 ghz så jag kan lova dig att det är en bra kylare och lätt som fan att dra på, kostar 600 kr bara dessutom, och om du ska ha det kallt så kör vattenkylning, det är ändå inte någon laddning i vattnet så OM du får en läcka så händer inget alls, inga kortisar eller så
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Lite mindre/äldre "universala" kylare brukar endast sänka ljudnivån medans tempen ligger på samma, så tveksamt att du får ut någon stor vinst av det hela. Men det kostar ju gratis så det skadar ju inte att testa
Okej nu när jag ren gjorde fläkten och flänsarna så gick den upp till 93*C, Och såg att min brorsa verkligen hade snålat med kylpastan, När jag jämförde med min gamla dator, Som det var lite kladd på, Så det blir att köpa en ny fläkt och kylpasta
littlebennyboi skrev:Okej nu när jag ren gjorde fläkten och flänsarna så gick den upp till 93*C, Och såg att min brorsa verkligen hade snålat med kylpastan, När jag jämförde med min gamla dator, Som det var lite kladd på, Så det blir att köpa en ny fläkt och kylpasta
Du ska ha kylpasta lika mycket som ett riskorn ungefär, dvs inte mycket alls.
Jag kom upp i 103*C, Men nu är problemet löst fläkten satt löst och satt inte mot cpu:n så att den kylde inte så bra, Men nu ligger den ungefär på 41 grade r, Och det får nog räcka för mig just nu
littlebennyboi skrev:Okej nu när jag ren gjorde fläkten och flänsarna så gick den upp till 93*C, Och såg att min brorsa verkligen hade snålat med kylpastan, När jag jämförde med min gamla dator, Som det var lite kladd på, Så det blir att köpa en ny fläkt och kylpasta
Du ska ha kylpasta lika mycket som ett riskorn ungefär, dvs inte mycket alls.
Även fast problemet är löst så ska jag köpa lite mer kylpasta och sätt på för det var knappt någonting, Nu har jag också satt varning så att den inte ska gå över 70 grader
littlebennyboi skrev:Jag kom upp i 103*C, Men nu är problemet löst fläkten satt löst och satt inte mot cpu:n så att den kylde inte så bra, Men nu ligger den ungefär på 41 grade r, Och det får nog räcka för mig just nu
fail jaja, under 40 grader är det inte så jättevanligt att man kommer ändå så
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
littlebennyboi skrev:Jag kom upp i 103*C, Men nu är problemet löst fläkten satt löst och satt inte mot cpu:n så att den kylde inte så bra, Men nu ligger den ungefär på 41 grade r, Och det får nog räcka för mig just nu
Haha , Men det var när jag var inne i bios nu laddar jag ner nånting som jag kan se temperaturen nu och när jag spelar etc
Haha , Men det var när jag var inne i bios nu laddar jag ner nånting som jag kan se temperaturen nu och när jag spelar etc
Just nu har jag maxat 46grader helt Ok
ladda ner coretemp eller hwmonitor, det är program som man oftast kan lita på
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Nja jag skulle väl vilja ha men, Har inte råd med en sån där, Jag får nöja mig med att köpa
Geforce gts 450
8gb ram
2 m neon slinga
släng gts 450 i väggen för i helvete!
Köp något riktigt annars kan du skita i det totalt!!
Men jag har ett presentkort i ett köpcentrum och det bästa grafikkortet som finns där är gts 450 och på dom videorna som jag har sett så kan man maxa flera spel såsom mw3,wow,gta iv, dirt, needforspeed Och typ bf3 på high
littlebennyboi skrev:
Nja jag skulle väl vilja ha men, Har inte råd med en sån där, Jag får nöja mig med att köpa
Geforce gts 450
8gb ram
2 m neon slinga
Men jag har ett presentkort i ett köpcentrum och det bästa grafikkortet som finns där är gts 450 och på dom videorna som jag har sett så kan man maxa flera spel såsom mw3,wow,gta iv, dirt, needforspeed Och typ bf3 på high
JagHarEnDerbi skrev:
Haha, fan heller att man kan! xD
Jodå det är klart man kan, Och föresten är jag inte ute efter att spela så mycket spel mest Wow, mw2 och Cs
littlebennyboi skrev:
Haha, fan heller att man kan! xD
Jodå det är klart man kan, Och föresten är jag inte ute efter att spela så mycket spel mest Wow, mw2 och Cs
Att köpa 450 är som att köpa ett MK Thrower till en prorace cylinder
JagHarEnDerbi skrev:
Att köpa 450 är som att köpa ett MK Thrower till en prorace cylinder
Haha, Äh tror att det kommer att räcka till mitt behov
Du kommer vara nöjd i 2 dagar tills du kommer på att det inte alls var värt med att precis klara av det spelet du körde den stunden. :p
Jag gissar att det kommer att vara bättre än mitt kort som jag har idag, Helt okänt märke från chine eller nåt, Som inte ett dugg är till för spel har typ 10 fps i wow med det med mitt förra som gick sönder hade jag typ 50 iaf
littlebennyboi skrev:
Haha, Äh tror att det kommer att räcka till mitt behov
Du kommer vara nöjd i 2 dagar tills du kommer på att det inte alls var värt med att precis klara av det spelet du körde den stunden. :p
Jag gissar att det kommer att vara bättre än mitt kort som jag har idag, Helt okänt märke från chine eller nåt, Som inte ett dugg är till för spel har typ 10 fps i wow med det med mitt förra som gick sönder hade jag typ 50 iaf
Snälla, lyd mitt råd och punga ut iaf 500 extra. Du kommer inte bli besviken!
JagHarEnDerbi skrev:
Snälla, lyd mitt råd och punga ut iaf 500 extra. Du kommer inte bli besviken!
Jag har typ 1000 spänn i det där köpcentrumet och där är det bästa gts 450, Annars hade jag kunnat köpa från komplett eller inet tex, Men det får bli om några år då jag kanske har lite mera cash Jag ska snacka med en polare också han fick gts 450 i julklapp av sin låtsas pappa, Han ska testa sitt först