Tack på förhand och god jul på er alla!

När man är ute och kör EU så MÅSTE man ha följandeFredd_e skrev:eu= 1 gult och 1 blått papper( behöver inte ha med mer en am kort när du är ute och kör)
30=ägarbevis(inte ett måste) och försäkrings papper(är du är ute och kör måste du ha med försäkrings papper och id/förarbevis
försäkringsbevis behöver man inte alls ha till EU , endast 30 moppe (klass 2)difaren skrev:När man är ute och kör EU så MÅSTE man ha följandeFredd_e skrev:eu= 1 gult och 1 blått papper( behöver inte ha med mer en am kort när du är ute och kör)
30=ägarbevis(inte ett måste) och försäkrings papper(är du är ute och kör måste du ha med försäkrings papper och id/förarbevis
Am-kort
Försäkringsbevis
Jo de ska man visste ha!tS skrev:försäkringsbevis behöver man inte alls ha till EU , endast 30 moppe (klass 2)difaren skrev:När man är ute och kör EU så MÅSTE man ha följandeFredd_e skrev:eu= 1 gult och 1 blått papper( behöver inte ha med mer en am kort när du är ute och kör)
Am-kort
Försäkringsbevis
På EU kan dom bara slå in ditt reg nummer och se om den är försäkrad osv.
Jo det spelar ingen roll, man måste ändå ha pappret för det ska gå smidigare osv.PoWeRKinG skrev:Är det eu eller 30?
Ägarbevis finns ej till 30-moppar. Kvittot gäller för det
Försäkring vette fan om man måste till eu då de säkert kollar regnummret i någon dator. Vet dock ej säkert.
my bad, såg nu att man behövde de , sorrydifaren skrev:Jo de ska man visste ha!tS skrev:försäkringsbevis behöver man inte alls ha till EU , endast 30 moppe (klass 2)difaren skrev: När man är ute och kör EU så MÅSTE man ha följande
Am-kort
Försäkringsbevis
Jag vart ju stoppad och jag var tvungen att ha sånt och det står även i lagen att det ska man ha med.
Regskylten är till för att dem ska kunna slå in regNr ifall man kanske blir jagad eller bara är intresserad av utav att veta vem som äger den osv.
hahaha, det är lugnt men det är svårt att tro de då dem flesta poliserna inte bryr sig men den ja blev stoppad av var en sträng snut så han sa att ja kunde få böter för att ja inte hade kortet med mig och för att ja inte hade försäkringsbeviset med mig.tS skrev:my bad, såg nu att man behövde de , sorrydifaren skrev:Jo de ska man visste ha!tS skrev: försäkringsbevis behöver man inte alls ha till EU , endast 30 moppe (klass 2)
Jag vart ju stoppad och jag var tvungen att ha sånt och det står även i lagen att det ska man ha med.
Regskylten är till för att dem ska kunna slå in regNr ifall man kanske blir jagad eller bara är intresserad av utav att veta vem som äger den osv.
vid körning av bil, lastbil osv behövs endast körkort.difaren skrev:Jo det spelar ingen roll, man måste ändå ha pappret för det ska gå smidigare osv.PoWeRKinG skrev:Är det eu eller 30?
Ägarbevis finns ej till 30-moppar. Kvittot gäller för det
Försäkring vette fan om man måste till eu då de säkert kollar regnummret i någon dator. Vet dock ej säkert.
Det gäller exakt samma sak som bil, dem har ju också regskylt men man måste ändå ha försäkringsbevis?