Hej. Jag behöver hjälp med en sak. Jag har tänkt att göra om min moped så att den får snyggare framljus. Nu så har mopeden en stor ful lampa i mitten och 2 blinkers brevid, bild:
Jag vill dölja den stora lampan och ta bort dem oranga blinkersena och sätta dit ett bar vita lampor istället som man kan ha som framljus. Sedan köper jag små mini blinkers och sätter dit. Tror ni att detta kan funka och bli snyggare? Brossan är lite skeptisk.
MrAndersson skrev:
Ser ut som om han tagit tunna plast saker o lagt på en mall av lampan o värmt så de smält o lagt sig över mallen, sen låtit de torka!
Så du menar att han har lagt plast saker på en mall och låtit en lampa smälta plastet så det formar sig efter mallen?
Exakt, fast tror inte han lät en lampa smälta plasten tror han använde typ en värmepistol!
Ja tror nog kanske det med Men mallen som jag ska smälta plastet i är också gjort av plast så det smälter väll antagligen också, så kan man lägga folie längst ner i mallen? eller vad tror du? :p
Maatteess skrev:
Så du menar att han har lagt plast saker på en mall och låtit en lampa smälta plastet så det formar sig efter mallen?
Exakt, fast tror inte han lät en lampa smälta plasten tror han använde typ en värmepistol!
Ja tror nog kanske det med Men mallen som jag ska smälta plastet i är också gjort av plast så det smälter väll antagligen också, så kan man lägga folie längst ner i mallen? eller vad tror du? :p
Mallen är nog inte av plast, du får väll gå ut o pröva!
MrAndersson skrev:
Mallen är nog inte av plast, du får väll gå ut o pröva!
Altså jag menar denna saken som är ljus på bilden
Den är väll gjord av plast? Jaja, men är det inte bättre att gipsa som jag sa innan?