willemedDERBIN skrev:svar till allt och alla ....bensinskalle (Y)
då äre en helt annan fråga som jag må ställa
helt of topic men
va varvar en 1.6LTD gemfört med en SUZUKI sj 410 motor ? ......
kolla på 4x4sweden.se de är ett jävla bra forum med mkt kunskap om allt typ
vilken diesel är de förresten, vet att de pratar mkt om golfs turbodisel ( 1,6tdi tror jag den heter) att den passar bra i zuki
men jag kan tänka mig att dieseln tar max effekt vid 4,3k varv eller nått. vet inte vart 410 motorn plockar max effekt, men 413 har den vid 6k varv ( fick ombes på min zuki då besiktnings gubben vågade varva mätaren ut, den stannade vid 8k varv men han fortsatte varva till ungf 9,5k varv...) jag vågade fan inte titta
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
willemedDERBIN skrev:svar till allt och alla ....bensinskalle (Y)
då äre en helt annan fråga som jag må ställa
helt of topic men
va varvar en 1.6LTD gemfört med en SUZUKI sj 410 motor ? ......
kolla på 4x4sweden.se de är ett jävla bra forum med mkt kunskap om allt typ
vilken diesel är de förresten, vet att de pratar mkt om golfs turbodisel ( 1,6tdi tror jag den heter) att den passar bra i zuki
men jag kan tänka mig att dieseln tar max effekt vid 4,3k varv eller nått. vet inte vart 410 motorn plockar max effekt, men 413 har den vid 6k varv ( fick ombes på min zuki då besiktnings gubben vågade varva mätaren ut, den stannade vid 8k varv men han fortsatte varva till ungf 9,5k varv...) jag vågade fan inte titta
Då gjorde de ju fel. Det är vid varvtalet där maxeffekt tas ut som a-traktorn ska gå 30
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
willemedDERBIN skrev:svar till allt och alla ....bensinskalle (Y)
då äre en helt annan fråga som jag må ställa
helt of topic men
va varvar en 1.6LTD gemfört med en SUZUKI sj 410 motor ? ......
kolla på 4x4sweden.se de är ett jävla bra forum med mkt kunskap om allt typ
vilken diesel är de förresten, vet att de pratar mkt om golfs turbodisel ( 1,6tdi tror jag den heter) att den passar bra i zuki
men jag kan tänka mig att dieseln tar max effekt vid 4,3k varv eller nått. vet inte vart 410 motorn plockar max effekt, men 413 har den vid 6k varv ( fick ombes på min zuki då besiktnings gubben vågade varva mätaren ut, den stannade vid 8k varv men han fortsatte varva till ungf 9,5k varv...) jag vågade fan inte titta
Då gjorde de ju fel. Det är vid varvtalet där maxeffekt tas ut som a-traktorn ska gå 30
yamaha
golf 1.6Ltdi
joo men jag vill igentligen bara ha ngn som varvar likvärdigt x)
jag spelar ingen roll om detgår för långsamt men det ska vara laglig !
hade tänkt att regga om den med samma motor om jsag inte får iordning på min zuka !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:svar till allt och alla ....bensinskalle (Y)
då äre en helt annan fråga som jag må ställa
helt of topic men
va varvar en 1.6LTD gemfört med en SUZUKI sj 410 motor ? ......
kolla på 4x4sweden.se de är ett jävla bra forum med mkt kunskap om allt typ
vilken diesel är de förresten, vet att de pratar mkt om golfs turbodisel ( 1,6tdi tror jag den heter) att den passar bra i zuki
men jag kan tänka mig att dieseln tar max effekt vid 4,3k varv eller nått. vet inte vart 410 motorn plockar max effekt, men 413 har den vid 6k varv ( fick ombes på min zuki då besiktnings gubben vågade varva mätaren ut, den stannade vid 8k varv men han fortsatte varva till ungf 9,5k varv...) jag vågade fan inte titta
Då gjorde de ju fel. Det är vid varvtalet där maxeffekt tas ut som a-traktorn ska gå 30
trodde jag med, men de va tydligen plattan i mattan som gällde... 6k varv är maxeffekt och han varvade över 9k varv...
Wille: heter du walleandersson på 4x4? jag heter nämligen vuze4swe
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Nja... En dieselmotor ska varvas så långt det går, dom får inte varva mindre än dom gjorde från fabrik vid toppfart. För bensinmotorer har man två möjligheter:
1: I orört skick ska den varva minst till det varvtal där den har maxeffekt original. Man FÅR ha en varvspärr som övervarvningsskydd vid det varvtalet, men OM motorn varvar mer så testas toppfarten vid motorns maxvarv.
2: Med insvetsade strypningar i topplocket eller tamare kam får man sänka maxvarvet till 10% under det varvtal där motorn ursprungligen hade maxeffekten.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
okaj, för till mig sa gubben bara att man var tvungen till att maxvarva motorn, inga varvspärrar, vi kollade upp de när vi kom hem( ringde till sbp) och de sa att man fick spärra varvet så de jag har gjort är att montera en elektronisk varvtalsregulator som jag har lött fast kablarna på ( för de ska vara svårt att ändra topp farten. gubben vi ringde till sa att de va ok att göra så) och ställt varvregen på 6400varv= 27km/h (ska åka på högväxel efter bess så man kan ha råd att åka...)
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd