Som rubriken säger så undrar jag vilket/vilka trim som är bäst för att få bra acc.

Är det lätt att byta reeds? och hur mycket skillnad gör det?Roxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
Niklas Berntsson skrev:Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Lägg till carbon reeds, samt ett ostrypt insug om du inte har det, 17.5 mms förgasare. Sen finns det väl inte så mycket mer att lägga till om du inte vill ta steget till 70 cc..
03Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?Roxxen96 skrev:Ja det är lätt att byta reeds. Vet inte hur mycket skillnad det gör, de satt på när jag köpte moppen. Aldrig kört en original aerox.
Carbon reeds är tunnare än original, om de är tunnare så öppnas de snabbare vilket bidrar till lite bättre axx, bättre gasrespons, och ökat avgasflöde. Ostrypt insug finns att köpa. Va har du för årsmodell? Jag har 08 och de sitter ostrpyt insug original.
det är bara sätta dig pluggen igen juNiklas Berntsson skrev:Nej men när du ska sälja moppen så får du inte lika mycket som du skulle få och ett nytt orginal rör är inte billigt:Oanton96 skrev:ta bort pluggen på orginalröret så får du det tystaste "effektröret". brukar la gå i ca 70km/h utan plugg o v-ring.. och det kostar inga pengar
ja har också en 03, mitt var strypt så de är ju bara beställa på ts elr så drar du iväg en beställning med stage 6 insugskitNiklas Berntsson skrev:03Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev: Ok tack jocke men hur får jag ostrypt insug då?
Carbon reeds är tunnare än original, om de är tunnare så öppnas de snabbare vilket bidrar till lite bättre axx, bättre gasrespons, och ökat avgasflöde. Ostrypt insug finns att köpa. Va har du för årsmodell? Jag har 08 och de sitter ostrpyt insug original.
Högvarvigt är 1000 ggr bättreRoxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Ok får se vad jag beställer i vinter:-P2stroke skrev:Högvarvigt är 1000 ggr bättreRoxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Stage6 Sport Pro (vänta tills nya modellen släpps i Sverige)
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
D´o Black Edition Förgasare 19-21mm
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
om du kör med den setupen som han skrev där uppe kommer du ju dra din kompis med bara Hebo rör!Niklas Berntsson skrev:Ok får se vad jag beställer i vinter:-P2stroke skrev:Högvarvigt är 1000 ggr bättreRoxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Testa att sätta ett C16 eller ett Yasuni R på den där setupen och sen kör du mot en likadan med ZX.. ZX-moppen kommer få *fult ord*
Duglig setup iaf;
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Då kan jag lova att dina polare får åka hem med svansen mellan benen, dom kommer dock hem en stund senare än dig..
Och sen om du vill "optimera" så köp Stage6 CNC Remskiva, R/T Kopplingsklocka, något hårdare rem, tryckfjäder (givetvis) och ett set med variatorvikter
Men jag tror inte jag kommer hem först för min kompis har Derbi Senda limited edition med ett Hebo rör som toppar typ 100+:O
En Derbi med heborör gör lååångt ifrån 100 ärliga km/tNiklas Berntsson skrev:Ok får se vad jag beställer i vinter:-P2stroke skrev:Högvarvigt är 1000 ggr bättreRoxxen96 skrev:Aerox har han, en sport 70 cc cylinder, ett bra lågvarvigt rör( zx ) - bra bottendrag, karbon reeds, 17.5 eller 19 mms förgasare eller 21. Rätt inställd förgasare med munstycke och variator. Lågvarvigt rör är ju det bästa, och zx har du redan det vet jag.
Duglig setup iaf;
Malossi Fly Clutch
Malossi Multivar
Stage6 Insugskit
Yasuni C16
Luftfilter
Men jag tror inte jag kommer hem först för min kompis har Derbi Senda limited edition med ett Hebo rör som toppar typ 100+:O
Jaså?Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Niklas Berntsson skrev:Äntligen du får ta och lära upp dina nya moderatorer!bensinskalle skrev:Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
De leker med makten att få låsa andra trådar.
Lägg till roxxen96 som moderator, han vet vad han gör:-P
Vad då öva istället?Victorh skrev:Niklas Berntsson skrev:Äntligen du får ta och lära upp dina nya moderatorer!bensinskalle skrev:Låser upp
Setup-tråden är inte obligatorisk.
De leker med makten att få låsa andra trådar.
Lägg till roxxen96 som moderator, han vet vad han gör:-P
är inte lätt at vara barnvakt till 15 åringar om du tror det...
senså bara för han hjälppt dig eller? skärp dignu serri du har zx vafan öva istället....
sedan tyckte jag iaf de va bra powerking låste för han har rätt detta är mera oft.änn ämne och man kan ta detta i setup tråden...
BTW så du borde ha en varning pga alla dubbelpostarna....
Så skall jag predrika också att vi är inte lås kåta utom aktiva och fösöker hålla en ordning på dethär småbarn cirkuset över alla ni som whinar över moppen inte startar pga att jag inte har tändstiftet på... senså också ingen är perfekt alla gör misstag...
tror ni inte självaste bensinskalle har trippelpostat ja det har hann faktist men senså för att vi bestraffar er för att ni inte läst reglerna betyder inte att ni behöver skicka pm var ni gråter över att du inte visste typ....
Skärpning nu guys skulle ni lära er reglerna skulle vi inte varna eller låsa era trådar fata de nu!!!!!
Variatorvikter då, om du är bekant med detNiklas Berntsson skrev:Vad ska jag dreva ner på en aerox?ValoPallo skrev:Dreva ner
sen så kan du byta slutdrevet så du får en snabbare utväxling.ValoPallo skrev:Variatorvikter då, om du är bekant med detNiklas Berntsson skrev:Vad ska jag dreva ner på en aerox?ValoPallo skrev:Dreva ner
AhaValoPallo skrev:Variatorvikter då, om du är bekant med detNiklas Berntsson skrev:Vad ska jag dreva ner på en aerox?ValoPallo skrev:Dreva ner
Victorh skrev:sen så kan du byta slutdrevet så du får en snabbare utväxling.ValoPallo skrev:Variatorvikter då, om du är bekant med detNiklas Berntsson skrev: Vad ska jag dreva ner på en aerox?
Nojaa men räknar upp en helt bra setup var du får upp den nästan sittande.
Zx
Trimmvariator
Race koppling med hårda fjädrar
70cc
Mer behöver du inte och varför inte bara 70cc? du kommer endå torska för allt big deal om du har 50 eller 70 då