Setup
Honda Mtx 80cc motor
24mm mikuni fugg
Nu då metrakit rk replica rör
Ingen cdi strypning

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Thrower låter minst av dem, men betydligt svårare att få tag på iochmed att dom inte tillverkas mera.Ztraand skrev:Kan inte bestämma mej ska köpa ett av dessa rör; MK thrower/Hebo bufanda/Gianelli och köra med org. dämp. Vilket låter minst,vilket levererar högst toppfart och vilken kostar minst beg. :$
Tack för svar!:)
Tror de börjat tillverka dem igen då jag sett dem på cykelkraft o twostroke igenvicke xX SMT skrev:Thrower låter minst av dem, men betydligt svårare att få tag på iochmed att dom inte tillverkas mera.Ztraand skrev:Kan inte bestämma mej ska köpa ett av dessa rör; MK thrower/Hebo bufanda/Gianelli och köra med org. dämp. Vilket låter minst,vilket levererar högst toppfart och vilken kostar minst beg. :$
det är ju ganska dumt att stunta med ett underliggande rör och så ska betorna röra på sig ganska duktigt med urpluggat org rör.ServerError skrev:Jag har gått och funderat på en sak ett tag nu.
Ska kanske köpa en Beta RR och stunta lite smått.
Men jag undrar vad avgassystemet klassas som?
För de börjar du som underliggande och slutar som överliggande.
Dock är de ju under motorn, men jag har aldrig sett ngt liknande
Ni som kör Beta RR, hur snabbt går de original med bara dragen avgasrörs plugg/ pluggar?
Och ni som har trimavgassystem vad har ni för något?
Funderar på Yasuni R1 underliggande med kevlar ljuddämpare eller R1 överliggande med Carbon ljuddämpare.
Dock är jag lite osäker då jag ska köra med reggskyllt på om de är någon mening med trimavgasystem :/
Tack för svar på mina noob frågor
http://www.twostroke.se/product.asp?product=22721mt80_pöjken skrev:Tjenare tänkte byta rör på hondan men vet inte riktigt vad jag ska ha för rör. Funderat på metrakit sp eller pr kom gärna med förslag vill ha ett underliggande som skulle lira bra med min setup och ge bra kräm
Setup
Honda Mtx 80cc motor
24mm mikuni fugg
Nu då metrakit rk replica rör
Ingen cdi strypning
oh jävlar va najs!Nicke_95 skrev:Tror de börjat tillverka dem igen då jag sett dem på cykelkraft o twostroke igenvicke xX SMT skrev:Thrower låter minst av dem, men betydligt svårare att få tag på iochmed att dom inte tillverkas mera.Ztraand skrev:Kan inte bestämma mej ska köpa ett av dessa rör; MK thrower/Hebo bufanda/Gianelli och köra med org. dämp. Vilket låter minst,vilket levererar högst toppfart och vilken kostar minst beg. :$
Okej tack så mycketZer0x skrev:det är ju ganska dumt att stunta med ett underliggande rör och så ska betorna röra på sig ganska duktigt med urpluggat org rör.ServerError skrev:Jag har gått och funderat på en sak ett tag nu.
Ska kanske köpa en Beta RR och stunta lite smått.
Men jag undrar vad avgassystemet klassas som?
För de börjar du som underliggande och slutar som överliggande.
Dock är de ju under motorn, men jag har aldrig sett ngt liknande
Ni som kör Beta RR, hur snabbt går de original med bara dragen avgasrörs plugg/ pluggar?
Och ni som har trimavgassystem vad har ni för något?
Funderar på Yasuni R1 underliggande med kevlar ljuddämpare eller R1 överliggande med Carbon ljuddämpare.
Dock är jag lite osäker då jag ska köra med reggskyllt på om de är någon mening med trimavgasystem :/
Tack för svar på mina noob frågor
Dem Ska gå klokrent till Derbi Senda, Jag hade en kompis med det, han drog alla pluggar drevade om den 52/12 och hade röret på.. han mätte upp den till 100 med bil bakom.. men trots allt så går inte en bil helt rätt heller men Röret ska vara pissigt bra till Derbi!!Nicke_95 skrev:Vet någon här hur ett Hebo escape bufanda går till Derbi Senda?
Vad bra då ska jag nog köpa det då det kostar 1.2k på cykelkraftdifaren skrev:Dem Ska gå klokrent till Derbi Senda, Jag hade en kompis med det, han drog alla pluggar drevade om den 52/12 och hade röret på.. han mätte upp den till 100 med bil bakom.. men trots allt så går inte en bil helt rätt heller men Röret ska vara pissigt bra till Derbi!!Nicke_95 skrev:Vet någon här hur ett Hebo escape bufanda går till Derbi Senda?
Köp det
Om det är svårt att plugga ur det.. det vet jag faktiskt inte.. men inte så jätte svårt.Nicke_95 skrev:Vad bra då ska jag nog köpa det då det kostar 1.2k på cykelkraftdifaren skrev:Dem Ska gå klokrent till Derbi Senda, Jag hade en kompis med det, han drog alla pluggar drevade om den 52/12 och hade röret på.. han mätte upp den till 100 med bil bakom.. men trots allt så går inte en bil helt rätt heller men Röret ska vara pissigt bra till Derbi!!Nicke_95 skrev:Vet någon här hur ett Hebo escape bufanda går till Derbi Senda?
Köp detsuper rea btw vet du om det är svårt o plugga ur det ?
är nog inte alls svårt att plugga ur rör, oftast sitter pluggen i mynningen och är fast med 2 svetslåppor, antingen kan du slipa eller kanske slå låss denNicke_95 skrev:Vad bra då ska jag nog köpa det då det kostar 1.2k på cykelkraftdifaren skrev:Dem Ska gå klokrent till Derbi Senda, Jag hade en kompis med det, han drog alla pluggar drevade om den 52/12 och hade röret på.. han mätte upp den till 100 med bil bakom.. men trots allt så går inte en bil helt rätt heller men Röret ska vara pissigt bra till Derbi!!Nicke_95 skrev:Vet någon här hur ett Hebo escape bufanda går till Derbi Senda?
Köp detsuper rea btw vet du om det är svårt o plugga ur det ?
beror helt på övrig setup.Simpan skrev:Hur Fort går detta Hebo rör orginal (med plugg i)?![]()
http://www.cykelkraft.se/J17-005-24.phtml
Antar original typ 40-45 :OSimpan skrev:Hur Fort går detta Hebo rör orginal (med plugg i)?![]()
Borde den inte göra mer än 40-45 då?Roxxen96 skrev:Antar original typ 40-45 :OSimpan skrev:Hur Fort går detta Hebo rör orginal (med plugg i)?![]()
Nej, snarare mindre.Simpan skrev:Borde den inte göra mer än 40-45 då?Roxxen96 skrev:Antar original typ 40-45 :OSimpan skrev:Hur Fort går detta Hebo rör orginal (med plugg i)?![]()
Gianelli sägs ju gå riktigt bra till Derbi, dock är thrower tystare... Men jag har fått upp min i 90 enligt gps (gnäll om ni vill, men det är sant) med thrower så det är ganska vasst medThePowerDerbi skrev:Tjena, Ska ta och få lite fart på moppen och undrar vilket rör som är bäst.
Jag ska bara byta rör och dreva, är mest ute efter fart men även axx. Har kollat lite på dom här rören och undrar vilket som blir bäst
Metrakit Thrower
Giannelli
Hebo Perf. Tobarro
Gianelli är högvarvigt och låter ungefär som TKThePowerDerbi skrev:Tjena, Ska ta och få lite fart på moppen och undrar vilket rör som är bäst.
Jag ska bara byta rör och dreva, är mest ute efter fart men även axx. Har kollat lite på dom här rören och undrar vilket som blir bäst
Metrakit Thrower
Giannelli
Hebo Perf. Tobarro
Funderade på Giannelli först men fastnade lite för Thrower... 90 med bara rör verkar ju rätt hyfsatCaToXXo skrev:Gianelli sägs ju gå riktigt bra till Derbi, dock är thrower tystare... Men jag har fått upp min i 90 enligt gps (gnäll om ni vill, men det är sant) med thrower så det är ganska vasst medThePowerDerbi skrev:Tjena, Ska ta och få lite fart på moppen och undrar vilket rör som är bäst.
Metrakit Thrower
Giannelli
Hebo Perf. Tobarro