kriget mot moppedism

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

är det vettit

ja
19
70%
nej
8
30%

Antal röster: 27

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Danne skrev:
potog skrev:Om man nu kör som en idiot så hoppas jag att du slutar med det! För som du ser så får vi ju alla skit för det!
Så om du slutar å köra 80 på 30väg å samt att du börjar ligga i rätt sida i rondeller osv så lär ju folk bli lite gladare :D

+ om man hör så att tjejer bara får köra 30 moppe borde inte det minska olycker? :)
Dock så är tjejerna mycket lugnare i trafiken, dom flesta olyckor orsakar killar och inte tjejer så att skylla på dom är bara löjligt, det är bevisat att tjejer är bättre förare på många sett :)
Cheyor är pfega :O Killar har rajs i blodet, så vi kan automatiskt köra fett fortare :lol:

Nä, men jag håller med, det är ju dåligt många som kör som apor? Nog för att jag inte var någon jävla ängel när jag körde moppe, men liite vett hade jag åtminstone ;) ( Förutom när jag och 3 andra stod och börnade på en grusplan mitt i ett höghusområde :lol: )

Tycker dock att gränsen skulle kunna höjas till typ 50 eller 55, och att moppen får gå 60 kanske. Höjer man gränsen kommer man i alla fall komma ifrån lite av problemet med trafikrytm. Dessutom kommer mycket fler nöja sig med hastigheten. Många kommer ju fortfarande vilja trimma, precis som mupparna som sätter turb på deras R1:or och åker och wheelar i 300 ;).

Och de som kör som idioter kommer alltid göra de, spelar nog ingen större roll om man gör kurserna drygare. Am-kort kursen är ju redan riktigt dryg som den är ju, räcker gott och väl för 55.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Känns som det bara är dom med förarbevis som inte kan sköta sig...

Dom med am är kanske mer rädda om kortet vet inte men finns en här han åker fullt överallt på bakan och sladdar mot folk för o skrämma dom typ och han har förarbevis finns många sånna men ingen med am inte här iaf
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

PoWeRKinG skrev:fordon över huvud taget kommer alltid att köras fortare än vad som är tillåtet. det sitte i generna hos oss killar att åka fortare än vad vi får ;)

jag har iallafall en "racinginstingt" att jag ska vara snabbare än alla andra. det skitftar ju dock ;)

men bara man kör med vett år tycker jag det är ok :) låt moppar vara trimmade och ta fast dom som kör vårdslöst med dom. simple as fuck.
Håller med till 100% jag tål inte att någon moped är snabbare än min, min ska va snabbast. Även om jag kanske ligger i 60 i stan pga av att ja inte vill krocka o skit, medans mina polare ligger o maxar i runt 75, men sen när man kommer ut på en stor väg, typ som vägen till mig som är en 90 väg, då kan mina polare maxa sina moppar i 75 medans jag ligger på 4an/5an o håller samma fart sen upp en växel o så är du borta. Det är anledningen till att jag trimmar.

Att inte bli omkörd av bilar på 90väg = mindre chans o bli påkörd!
Men i stan chilla lite, fast veta att du kan dra snuten utan några större problem :) liksom aldrig legat på högre växel än 3an när jag haft snuthäng ! Dock bara 2-3 ggr men ändå! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Danne skrev:
potog skrev:Om man nu kör som en idiot så hoppas jag att du slutar med det! För som du ser så får vi ju alla skit för det!
Så om du slutar å köra 80 på 30väg å samt att du börjar ligga i rätt sida i rondeller osv så lär ju folk bli lite gladare :D

+ om man hör så att tjejer bara får köra 30 moppe borde inte det minska olycker? :)
Dock så är tjejerna mycket lugnare i trafiken, dom flesta olyckor orsakar killar och inte tjejer så att skylla på dom är bara löjligt, det är bevisat att tjejer är bättre förare på många sett :)
tjejerna är ju trafikfaror, dom ser sig inte för och nitar så fort en skalbagge ska över vägen.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bensinskalle skrev:
Danne skrev:

Cheyor är pfega :O Killar har rajs i blodet, så vi kan automatiskt köra fett fortare :lol:

Nä, men jag håller med, det är ju dåligt många som kör som apor? Nog för att jag inte var någon jävla ängel när jag körde moppe, men liite vett hade jag åtminstone ;) ( Förutom när jag och 3 andra stod och börnade på en grusplan mitt i ett höghusområde :lol: )

Tycker dock att gränsen skulle kunna höjas till typ 50 eller 55, och att moppen får gå 60 kanske. Höjer man gränsen kommer man i alla fall komma ifrån lite av problemet med trafikrytm. Dessutom kommer mycket fler nöja sig med hastigheten. Många kommer ju fortfarande vilja trimma, precis som mupparna som sätter turb på deras R1:or och åker och wheelar i 300 ;).

Och de som kör som idioter kommer alltid göra de, spelar nog ingen större roll om man gör kurserna drygare. Am-kort kursen är ju redan riktigt dryg som den är ju, räcker gott och väl för 55.
Tjejer borde inte finnas i trafiken det MEN det känns som jag å muslimerna e dom ända som fattat detta ;)

Å sätt gränsen till moppar på 55-60 så man kan hänga med på 50 väg å slipper vara helt tappad på 70 vägarna.

Eller så gör man som jag å följer hastighets begränsningarna å behandlar min moppe som en MC :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
david1996
Svårstartad skrothög

Inlägg av david1996 »

[quote="Danne"][quote="potog"]Om man nu kör som en idiot så hoppas jag att du slutar med det! För som du ser så får vi ju alla skit för det!

[b]+ om man hör så att tjejer bara får köra 30 moppe borde inte det minska olycker? :)[/b][/quote]

Dock så är tjejerna mycket lugnare i trafiken, dom flesta olyckor orsakar killar och inte tjejer så att skylla på dom är bara löjligt, det är bevisat att tjejer är bättre förare på många sett :)[/quote]
dom flesta som trimmar kan ju köra sen finns de alltid dom som absolut aldrig borde vara ute i trafiken både tjejer och killar men det är ju fler killar som kör och fler som trimmar som inte klarar av farten men jag tycker killar kör bättre än tjejer :P
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

joar skrev:
Victorh skrev:
joar skrev:varje individ borde göra ett praktiskt test för att se hur bra kör egenskaper man har, har man bra så får man köra hårdare och om man kör dåligt så måste moppen gå långsammare. Tycker det är fel att det bara är massa skriftliga test i moppe korten, det borde vara krav på uppkörning q:
vi har fått till FInland i år uppkörning ;)

Jaha på åland så kanske kostnaden av att ta kortet kommer höjas till runt 500€ har jag hört rykten om :0 och det är eventuellt till nästa år då ja ska ta kortet /:
japp, men tur att jag fyller i december så jag hinner ta det före men men
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab