Läx- hjälp tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

mackenils skrev:Jag har haft sjukt mycket att göra denna vecka i skolan som prov, bokredovisningar,läxförhör osv.

Nyss fick jag ett sms av en polare och frågade om jag var färdig med en bokrecension, då tänkte jag ajuste faaaN!!!!

Så nu undrar jag om någon har en bokrecension på boken möss och människor på sin dator!

Tack på förhand :wink:
Här;)
Användarens profilbild
mackenils
Elmoped

Inlägg av mackenils »

hahah kan inte ta en full kopierad ju :p men får fan ta mig i kragen och skriva från början med det lär ta minst 1h.. Men jag kör :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

mackenils skrev:hahah kan inte ta en full kopierad ju :p men får fan ta mig i kragen och skriva från början med det lär ta minst 1h.. Men jag kör :D
nej, kopiera en recension, klistra in den i word och ändra om lite meningar ;)
Användarens profilbild
mackenils
Elmoped

Inlägg av mackenils »

vicke xX SMT skrev:
mackenils skrev:hahah kan inte ta en full kopierad ju :p men får fan ta mig i kragen och skriva från början med det lär ta minst 1h.. Men jag kör :D
smart :), +1
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

vicke xX SMT skrev:
classic :wink:
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Sha!

I digitalt skapande så ska vi göra fotomontage av en känsla.

10 bilder totalt. 5 bilder sk vara tagna själv.

Jag vill göra med bilar och andra fordon. Känslan när man åker fort :)

Men vad kan det vara för KÄNSLA? Adrenalin?

Vet inte riktigt.. Är ju svårt att beskriva?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

PoWeRKinG skrev:Sha!

Roligt och adrenalin :)
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

PoWeRKinG skrev:Sha!

lycka?
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Jämföra de 3 världsreligionerna, kristendom, judendom och islam.

hjäälp:D
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Ztraand skrev:Jämföra de 3 världsreligionerna, kristendom, judendom och islam.

gemensamt för de är att dom är skräp.
kristna är knäppa hycklare som anser sig vara bättre än andra
islamister bombar sig själva och andra.
judar är smarta och är bra på att tjäna pengar.
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Zer0x skrev:

Var du rolig nu eller? Seriöst.. är det såna svar ni ger. Så kan ni likaväl skit i't. Ska fan lämna in provet imorn.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Ztraand skrev:
Zer0x skrev:

Var du rolig nu eller? Seriöst.. är det såna svar ni ger. Så kan ni likaväl skit i't. Ska fan lämna in provet imorn.
jag är fullt seriös, dock så brukar lärare sällan gilla när man säger så.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

judendom= ej äta gris och man ska ha en liten hatt.
islam= inte äta gris men behöver inte ha liten hatt.
kristendom=får äta gris och behöver inte ha hatt.

iallafall så jag har förstått. sen så är det lite olika högtider och sån skit men i praktiken samma grej :)

diskutioner om varför det är så kan vi ta i religon-tråden :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

PoWeRKinG skrev:

iallafall så jag har förstått. sen så är det lite olika högtider och sån skit men i praktiken samma grej :)

Kommer fan inte ihåg vilket profet judarna har? De är inte moses, judendom fanns innan han blev till

Kristna har Iaf han `Jesús pojken som proFFett. Islamisterna har muhammed. De har egentligen alla samma ursprung, alla tror faktiskt på samma gud, men de har alla olika syn på hur det ska tolkas. Kristendomen och islam är egentligen ripoff av judarnas koncept med lite småändringar, bara för att få deras eget ;).

I övrigt? Kristna är blodtörstiga jävlar, mycket krig å grejer ;)

Judarna är inte bättre dem, de är bortskämda jävlar. Om man vet historien så har de blivit fördömda av gud typ 3 ggr? Först från deras ursprungsland en gång, svält, sedan från deras nästa ställe, sen blev de nappade av herr farao, sedan blev de befriade av moses, sen levde de lite halvbra fram till 19-talet när adolf läxade upp dem för 3:e gången. Och nu när Judarna äntligen fått sitt jävla land efter allt tjat osv, tror ni inte de blir nå giriga då eller :lol: Nu typ krigar de med alla islamister, förtrycker folkgrupper på västbanken osv. Haha hoppas de blir fördömda igen snart ^^

Och islam, de vet vi väl själva vad som gäller. Somsagt, ripoff, muhammed kom och tyckte att han var smartare än ```Jés``üúses. Krigade lagom mycke mt kristna, och nu krigar de fint mot juddarna och usa.

Mao, kristendomen är egentligen bäst. De har bara storkrigat en gång, islam har fan legat i under sina år, andra gången de storkrigar nu, och judarna ja... Haha de är lätt värst ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

bensinskalle skrev:
PoWeRKinG skrev:

Kommer fan inte ihåg vilket profet judarna har? De är inte moses, judendom fanns innan han blev till

Kristna har Iaf han `Jesús pojken som proFFett. Islamisterna har muhammed. De har egentligen alla samma ursprung, alla tror faktiskt på samma gud, men de har alla olika syn på hur det ska tolkas. Kristendomen och islam är egentligen ripoff av judarnas koncept med lite småändringar, bara för att få deras eget ;).

Judarna är inte bättre dem, de är bortskämda jävlar. Om man vet historien så har de blivit fördömda av gud typ 3 ggr? Först från deras ursprungsland en gång, svält, sedan från deras nästa ställe, sen blev de nappade av herr farao, sedan blev de befriade av moses, sen levde de lite halvbra fram till 19-talet när adolf läxade upp dem för 3:e gången. Och nu när Judarna äntligen fått sitt jävla land efter allt tjat osv, tror ni inte de blir nå giriga då eller :lol: Nu typ krigar de med alla islamister, förtrycker folkgrupper på västbanken osv. Haha hoppas de blir fördömda igen snart ^^

Och islam, de vet vi väl själva vad som gäller. Somsagt, ripoff, muhammed kom och tyckte att han var smartare än ```Jés``üúses. Krigade lagom mycke mt kristna, och nu krigar de fint mot juddarna och usa.

Mao, kristendomen är egentligen bäst. De har bara storkrigat en gång, islam har fan legat i under sina år, andra gången de storkrigar nu, och judarna ja... Haha de är lätt värst ;)
judarnas profet är ju moses, iaf enligt south park.
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

hej nu e det så här att jag skall skriva ett reportage om tsr och då ingår det att man skall ha med en intervju. vill någon ställa upp på en sådan via typ msn. :D
obs inga namn kommer att skrivas om ni inte vill det=P
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Zer0x skrev:
bensinskalle skrev:
PoWeRKinG skrev: judendom= ej äta gris och man ska ha en liten hatt.

judarnas profet är ju moses, iaf enligt south park.
Ja southpark ja :lol:

Tror ja kom på nu, de härstammar väl från "abraham", han var väl typ guds son eller något...?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Tjena. Jag behöver hjälp med mina hemm upgifter om ska vara inne om någon månad. Jo de är så att den med bästa svaren får ett pris men de är kluriga frågor som jag behöver hjälp med.

Här kommer första uppgiften
Glaciär sprickan
Du är på vandring över en stor glaciär.En djup spricka i isen hindrar dig från att ta dig över till andra sidan. Den är 6 meter bred och 100 meter djup. Vädret är klart och det är - 10 c. Du måste finna ett sätt att ta dig och din packning över till andra sidan.Packningen drar du på en släde. Hela packningen väger 75 kg släden 15 kg. Du tittar i packningen där du hittar 10 stycken 2 meter långa brädor. 50 meter rep,yxa,kniv och en isolerad dunk med vatten. Hur tar du dig över?

Och den andra uppgiften
Att bygga pyramiden
Egyptierna byggde sina pyramider av stora stenblock.. Hur gjorde de? Ett facinerande problem. Två väldiga stenblock ligger placerade breved varandra. Dom väger många ton vardera. De är 2 meter långa och 2 meter höga. Hur får man upp det ena sten blocket på det andra? Inga morderna maskiner får användas bara det som fans på den tiden.

Tacksam som faen för all hjälp då skolan inte är min starka sida och jag behöver bättra mina betyg för att komma in på de gymnasiet jag villö gå på. :D
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

När det gäller pyramiden så skulle jag "ingenjören" göra som så.

Bild

Men det bygger på att sträckan "Z" är så lång som möjligt, då tyngdpunkten kommer längre ifrån blocket och på det viset kan lyfta upp stenen.
Sedan såklart ska man kunna "flippa" stommen upp och ner.
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Jag skulle försöka bygga en svagt sluttande ramp och sedan rulla blocken på stockar. Men då tillkommer problem som "hur ska man få upp blocket på stockarna" eller "vad ska man bygga rampen av för att orka stenblockens vikt"?
Sen så är DEAs förslag inte dåligt, en lång hävstång med vridningspunkten när stenblocket. Men har svårt att tänka mig vilka materiel som orkar vikten.
Men sådant kanske ni in behöver tänka på? :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Den med sprickan i isen var värre enligt mig!
Det skulle givetvis gå att göra det lite simpelt och lägga brädorna omlott, så långt in mot varnadra som det bara går för att öka stabiliteten. Och sen bara binda med repet runt ändarna på brädorna. Men jag är ytterst tveksam till att det skulle funka i praktiken.
Funderade även på att binda fast repet i yxan och kasta den i sidan, sedan svinga sig över (men då får du kanske inte med dig allt, sen håller det nog inte heller).
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Jo fast som du sa man måste få med sig packningen. Och sen så måste man tänka på vart de fins träd i öknen osv ;) kompliserat ;)

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

D3nnis skrev:Jo fast som du sa man måste få med sig packningen. Och sen så måste man tänka på vart de fins träd i öknen osv ;) kompliserat ;)
Sök vid oaser, där brukar det stå lite palmer!
Men om det ska vara så, måste ni skriva hur ni hämtar träden osv med då?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

D3nnis skrev: Glaciär sprickan
Du är på vandring över en stor glaciär.En djup spricka i isen hindrar dig från att ta dig över till andra sidan. Den är 6 meter bred och 100 meter djup. Vädret är klart och det är - 10 c. Du måste finna ett sätt att ta dig och din packning över till andra sidan.Packningen drar du på en släde. Hela packningen väger 75 kg släden 15 kg. Du tittar i packningen där du hittar 10 stycken 2 meter långa brädor. 50 meter rep,yxa,kniv och en isolerad dunk med vatten. Hur tar du dig över?

Hmm du tar o bygger en bro med 3 av plankorna, 2 av dom som blir kvar lägger du i skarvarna på ovansidan, o 2 i skarvarna på undersidan, sedan surrar du fast detta . Du har 3 plankor kvar, 2 av dom hugger du i bitar o förstärker i skarvarna på undersidan o surrar fast. nu kanske du har runt 10 meter rep kvar. Du öppnar dunken med vatten, o häller över "bron" som du byggt o låter de frysa till is o gör om 1-2 ggr. Undertiden binder du fast släden o packningen i ena änden av repet.

När bron stelnat lägger du den över sprickan och ålar över för o sprida ut kropps vikten, du tar med dig andra änden av repet. När du kommit över så hugger du den sista brädan i 2 stycken 50cm långa bitar o en 1m lång bit, dom som är 50 cm långa slår du ner i marken ca 30 cm. Med ca 30-40cm imellan. DU gör en ögla på repet o slår ner den sista metern planka i marken så långt bort repet räcker.

Sedan sätter du dig o håller i repet med fötterna på dom 50cm långa plankorna o börjar försiktigt dra över släden o packningen. Skulle bron brista så håller du imot på dom 50cm långa plankorna o skulle du tappa greppet så sitter ju packningen o släden fast i den 1m långa plankan du satte fast repet o bakom dig, så isf är det bara o börja om igen :)

Borde funka iaf ;) frågan är bara om plankorna håller beror ju på om de är typ 2tum4 eller om de är vägglister ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

MrAndersson skrev:

Hmm du tar o bygger en bro med 3 av plankorna, 2 av dom som blir kvar lägger du i skarvarna på ovansidan, o 2 i skarvarna på undersidan, sedan surrar du fast detta . Du har 3 plankor kvar, 2 av dom hugger du i bitar o förstärker i skarvarna på undersidan o surrar fast. nu kanske du har runt 10 meter rep kvar. Du öppnar dunken med vatten, o häller över "bron" som du byggt o låter de frysa till is o gör om 1-2 ggr. Undertiden binder du fast släden o packningen i ena änden av repet.

När bron stelnat lägger du den över sprickan och ålar över för o sprida ut kropps vikten, du tar med dig andra änden av repet. När du kommit över så hugger du den sista brädan i 2 stycken 50cm långa bitar o en 1m lång bit, dom som är 50 cm långa slår du ner i marken ca 30 cm. Med ca 30-40cm imellan. DU gör en ögla på repet o slår ner den sista metern planka i marken så långt bort repet räcker.

Sedan sätter du dig o håller i repet med fötterna på dom 50cm långa plankorna o börjar försiktigt dra över släden o packningen. Skulle bron brista så håller du imot på dom 50cm långa plankorna o skulle du tappa greppet så sitter ju packningen o släden fast i den 1m långa plankan du satte fast repet o bakom dig, så isf är det bara o börja om igen :)

Borde funka iaf ;) frågan är bara om plankorna håller beror ju på om de är typ 2tum4 eller om de är vägglister ;)
de där lär nog fungera! tack som faen. DEA!! nej så petigt måste de inte vara men tror jag har löst de problemet med :) Tänkte att de står två stycken sor block breved varandra med ca 1 meter mellanrumm sedan så gräver man ner hene så den blir lägre än den andra sen gräver man runt ena kanten på den som är högre sen blir de låtning på den höga sen puttar några slavar den och drar me kameler eller nå skit ;)

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

D3nnis skrev:
MrAndersson skrev:

de där lär nog fungera! tack som faen. DEA!! nej så petigt måste de inte vara men tror jag har löst de problemet med :) Tänkte att de står två stycken sor block breved varandra med ca 1 meter mellanrumm sedan så gräver man ner hene så den blir lägre än den andra sen gräver man runt ena kanten på den som är högre sen blir de låtning på den höga sen puttar några slavar den och drar me kameler eller nå skit ;)
Hihi, de va så lite så :D Tycker bara de är kul med såna här problem!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Tjena har nu i uppgift att skriva en KRÖNIKA i skolan som träning inför nationella proven, så vill att ni delar med er lite av era skillz :P Jag har skrivit en text men vette fan om den har med krönika att göra, tycker det va rätt svårt att kunna få ett bra flyt och ändå vara en KRÖNIKA utan inte en vanlig text eller berättelse.. Den ska ju vara personlig, detaljerad, och personligt skriven, samt att det ska handla om ett aktuellt ämne. Detta var vad jag skrev, jag är medveten om att den kanske inte är en 100 procentig krönika, därför jag ber om hjälp. Vill ha kritik och feedback :) Tyckte detta var rätt svårt att skriva... Mycket text så stå ut ^^

Svårt att välja Linje och Gymnasium.

Under tiden jag har gått i årskurs nio så jag har jag levt under stress. Alla dessa jäkla reklamblad man får ifrån olika Gymnasier runtom i Sverige. Hur är det möjligt att kunna välja när det är så brett? Jo det är just det JAG tragglar med nu under sista terminen av årskurs 9.

Varje dag gör jag min dagliga plikt i skolan och studerar som många andra gör. Jag jobbar hårt för att få så bra betyg som möjligt. Sen är det ju också detta helvetiska gymnasievalet som ligger i fokus. Det finns så mycket att välja mellan, så många linjer och så många gymnasier runt i landet. Det är då minsann inte lätt för en vardaglig femton - åring att välja. Om man har ett intresse som man sysslar med på fritiden så är det en fördel sedan när man ska välja gymnasium. Till exempel som jag, mitt intresse är mopeder och motorer, ja allting med teknik och göra i stort sett. Jag brinner för det tekniska då det ligger nära min hand, och visst fasen är det de jag ska hålla på med! Vad är inte bättre än att hålla på med det man gillar.

Efter några veckors tragglande har jag faktiskt bestämt mina val. Jag har ett första val, andra val och även ett tredje val. Jag tycker det känns skit bra att ha kommit fram till dessa val!

Ni andra som har det jobbigt med valen, fortsätt kämpa. Det kan inte bli något annat än bra i slutändan! Sätt dig ner och fundera, vad gillar du? Vad är jag intresserad av? Blir INTE stressad av all reklam du får, kolla istället genom det och kolla ifall det finns något som intresserar just DIG. Det kommer bara gå bra, lycka till nu. Det löser sig!

Nå jag misstänker att jag är helt ute och cyklar, då jag själv inte tycker det direkt liknar en krönika.. Har tills på fredag på mig att fixa ihop en text. Ge kritik och feedback nu, denna texten var mer som ett test om man säger så.

Vill gärna ha hjälp nu! Hjälp mig moppepojkar :D

OBS: Sorry för stavfel, är väldigt trött och ont i huvudet just nu så stavningen är inte hundra procentig. :(
siimpan96
Elmoped

No

Inlägg av siimpan96 »

Någon som vet hur man förklarar ett trådspel?.. ska förklara det för min lärare imorgon...
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

*edit*
Senast redigerad av MrAndersson den 7 april 2013, 18:01, redigerad totalt 1 gånger.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Dreamodes
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Dreamodes »

Hej jag behöver lite hjälp med ett skolarbete.

Vi ska skapa en ny eller förbättra en uppfinning och jag har helt idé torka.....
Har ni någon idé på något som ni skulle vilja förbättra eller bara något ni känner saknas så snälla skriv det. Tacksam för svar ! :)
We will fight, or we will fall. Till the angels save us all.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Skall göra en 10minuters recension av etiken inom sälskapande och sex.

Någon som kan hjälpa ens lite?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

[quote="Victorh"]Skall göra en 10minuters recension av etiken inom sälskapande och sex.

Någon som kan hjälpa ens lite?[/quote

filma dig själv i action ;) nejmen fattade inte vad menade du? :)

Användarens profilbild
antonbrag
Elmoped

Inlägg av antonbrag »

Snälla behöver verkligen lite hjälp !

Vi ska skriva en uppsats varför en växt kan leva en en burk med ett stängt lock vid solen. Självklart i burken finns det en växt och jord. Vår lärare satt fram den till oss i skolan och sa att vi skulle skriva en uppsats hur växten kan överleva i denna här burken ? :p

hade varit schysst om någon verkligen vet,

Ps. vill ha bra betyg ! :D
Derbi DRD Pro Malossi... <3
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög

Inlägg av robinkarlssson »

antonbrag skrev:Snälla behöver verkligen lite hjälp !

Vi ska skriva en uppsats varför en växt kan leva en en burk med ett stängt lock vid solen. Självklart i burken finns det en växt och jord. Vår lärare satt fram den till oss i skolan och sa att vi skulle skriva en uppsats hur växten kan överleva i denna här burken ? :p

pågrund utav fotosyntesen? ;)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög

Inlägg av robinkarlssson »

antonbrag skrev:Snälla behöver verkligen lite hjälp !

Kan skriva lite bättre..
En växt kan få energi som i sin tur är mat för växter genom fotosyntesen.
Det som den behöver är ju vatten, h2o + co2 (koldioxid) + solljus vilket som blir druvsocker c6h12o6 + o2.
Druvsockret innehåller energi som växten ger ifrån sig.
Skriv om du vill ha det mer förklarat eller mer hjälp ;)
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Skriv svar