Nu blev jag tveksam här, min beta ark vibrerar ju som ett as vid höga hastigheter..bensinskalle skrev:Nja det är inte nödvändigt att byta, om motorn är i bra skick. Har den servats rätt och inte misshandlats så håller det ett tag till. Man brukar känna, i form av kraftiga vibrationer, att ramlagrena är på gång att ge sig.
Men de beror ju förstås på vad du har för moppe ockå. Om du har en skyteam så är det nog dags för en revision om det inte redan är gjort
Anledningen till att din går sämre är för att din är i sämre skick. Hans kan vara avstrypt dessutom, om han inte ägt den sen ny och inte pillat.
Beror ju på lite hur fort du kör också t.ex när jag kör 100+ med min speedfight så kan det skaka på rätt bra om man kör på oljegrusDanne skrev:Nu blev jag tveksam här, min beta ark vibrerar ju som ett as vid höga hastigheter..bensinskalle skrev:Nja det är inte nödvändigt att byta, om motorn är i bra skick. Har den servats rätt och inte misshandlats så håller det ett tag till. Man brukar känna, i form av kraftiga vibrationer, att ramlagrena är på gång att ge sig.
Men de beror ju förstås på vad du har för moppe ockå. Om du har en skyteam så är det nog dags för en revision om det inte redan är gjort
Anledningen till att din går sämre är för att din är i sämre skick. Hans kan vara avstrypt dessutom, om han inte ägt den sen ny och inte pillat.är du helt säker på att det tyder på att ramlagrena håller på och ge sig? med tanke på att min motor är nyrenoverad så har jag svårt att tro att dom är helt slut då moppen inte rört sig en mil efter renovering.
men du kanske menar något annat med vibrationer?det ända jag har hört när ramlagrena håller på att ge sig är att man hör knackningar i motorn.