Vem har Dyslexi?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Har du dyslexi?

Ja
18
17%
Nej
91
83%
 
Antal röster: 109

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag har det inte.
Jag kan ju inte säga härifrån att någon har dyslexi så, men har märkt att det finns en hel del här på forumet som har skrivsvårigheter.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DEA!! skrev:Jag har det inte.
Jag kan ju inte säga härifrån att någon har dyslexi så, men har märkt att det finns en hel del här på forumet som har skrivsvårigheter.
aa men vanliga är 7/100 har det på detta forum är det 14/78 så det är ganska mycke mera än vanligt.

Senså vem orkar lära sig stava då man kan skruva med moppen inte behöver man kunna stava för det ;)

nee men själv hatar jag svenska för suger totalt på det...
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Victorh skrev:
DEA!! skrev:Jag har det inte.
Jag kan ju inte säga härifrån att någon har dyslexi så, men har märkt att det finns en hel del här på forumet som har skrivsvårigheter.
aa men vanliga är 7/100 har det på detta forum är det 14/78 så det är ganska mycke mera än vanligt.

Senså vem orkar lära sig stava då man kan skruva med moppen inte behöver man kunna stava för det ;)

nee men själv hatar jag svenska för suger totalt på det...
Inte för att generalisera allt för mycket, men pluggisar, nördar osv brukar ju inte vara så intresserade av motorer och liknande, varför vet jag inte... Visst finns det säkert pluggisar med dyslexi också men tror inte att det är så vanligt :P Så andelen med dyslexi blir större :) Skulle tro att siffrorna skulle blitt likadana på de flesta motorsidor, moppenet, zatzy, garaget, sporthoj osv.. :)


Edit: sen tror jag också att folk med dyslex blir mer intresserade av att svara i en sånn här undersökning än folk som inte har det. Påverkar också :wink:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

jag har men det på bara på skriv sidan :S
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

babel95 skrev:Jag har en kompis som har "dyslexi", han gick ut med 315 poäng i 9:an :lol: :lol:
Funderar oxå på detta, jag och mina klasspolare har en längre tid misstänkt att en i våran klass fejkar sin dyslexi. Han är riktigt omogen och skulle säkert göra det där för att få en dator t ex som dem med dyslexi får och sen rätt som det är läser han hur bra som helst både på svenska och engelska å andra stunden vill han att en lärare ska läsa för honom för han tydligen inte kan läsa? Han kräver mer tid på prov för att folk har rätt till det, och denna tid användede han sig på microprosessprogrammering när han insåg att hans tid var ute om det säger någon någonting, hur som helst är det en lätt programmering på datorn utan mycket text?

Finns massor med saker som gör att vi misstänker att han helt enkelt hittat på detta för att han är lat och bekväm och utav dyslexi får massor fördelar som lättare krav i prov osv.


För er med dyslexi och kanske fått liknande anklagelser så ska ni absolut inte ta åt er, känner många med dyslexi och ser sån fruktansvärt stor skillnad mellan dem och han. Dela med er, går det fuska på ett dyslexitest tror ni? Hur går testet till?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

det är busenkelt att fuska i ett sånnt test i vår skola....

Fråga han hurdannt prov han måste göra ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Ni är i ett mycket gott sällskap med hans majestät konungen, kronprinsessan Victoria, Cher, m.fl. stora personligheter.

Att ha dyslexi betyder inte att man är dum i huvudet, oftast är det tvärtom.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Skåningens-handelsbod skrev:Ni är i ett mycket gott sällskap med hans majestät konungen, kronprinsessan Victoria, Cher, m.fl. stora personligheter.

Att ha dyslexi betyder inte att man är dum i huvudet, oftast är det tvärtom.
+1

Edit testet går inte å fuska på men visst kan du värka dum och svara fel på alla fråger då lär du ju...
vem fan e lennart?
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Skåningens-handelsbod skrev:Ni är i ett mycket gott sällskap med hans majestät konungen, kronprinsessan Victoria, Cher, m.fl. stora personligheter.

Att ha dyslexi betyder inte att man är dum i huvudet, oftast är det tvärtom.


Albert Einstein hade väl dysleksi ?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

potog skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Ni är i ett mycket gott sällskap med hans majestät konungen, kronprinsessan Victoria, Cher, m.fl. stora personligheter.

Att ha dyslexi betyder inte att man är dum i huvudet, oftast är det tvärtom.
+1

Edit testet går inte å fuska på men visst kan du värka dum och svara fel på alla fråger då lär du ju...
+1 skåningen oftast är dom med dyslexi mycket bättre änn andra för dom försöker i alla fall och alldrig träffat en med dyslexi som skulle vara elak...

Senså potog det går att fuska i allt fejka man inte klarar av stava åt röven stamma då man läser liknande.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Okej okej, roligt att veta detta om dyslexi osv.. de märks att folk har skrivsvårigheter och även LÄSsvårigheter.

Vill inte låta spydig eller liknande MEN, vem fan bryr sig?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

difaren skrev:Okej okej, roligt att veta detta om dyslexi osv.. de märks att folk har skrivsvårigheter och även LÄSsvårigheter.

Vill inte låta spydig eller liknande MEN, vem fan bryr sig?
ledsen men jag ser inte va det står :roll:
vem fan e lennart?
Skriv svar