Alla kommentarer om vad problemet kan vara är väl uppskattade.

Hahaha skurit? Då hade den inte startat överhuvudtaget? Kompet har inte försvunnit och du kanske inte förstod det men jag mena att när man gasa fullgas och den dog, så gick det att starta efteråt.xMattanx skrev:klart att det är viktigt att köra in den och jag tycker det låter precis som den har skurit, den är klen och blir klenare och klenare, men han kan väl bara ta av cylindern o kolla??
Förgasaren har varit isärplockad ett antal gånger och blivit rengjord... Samma sak iallafall.ekenARK skrev:blev likadant på min beta då var det smuts i munstycket. gick bara på lågfartsmunstycket och någon milisekund på huvudmunstycket sen tappa det var och dog om man höll in gasen..
gör rent förgasaren och kolla kolven !
Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däckenDerbiTobbe skrev:Tjena min kompis har en Derbi med 80cc, 28mm förgasare, italkit tändning, scorce handmade överliggande. Den var inte inkörd när han köpte den och han körde fullgas och så direkt han fick den. Efter ett tag började den dö när man hade gasat fullgas ett tag sen blev det bara värre, såfort man gasa lät den klent och inte som en 2 taktare och den gick klenare. Har sett massor med pojkar som har ungefär samma setup och man drar fullgas med för problem kan väl inte ha med att göra att han inte kört in den? eller är det så petigt att köra in den?
Alla kommentarer om vad problemet kan vara är väl uppskattade.
Jo men vad händer om man inte kör in den då?TrueBorn skrev:Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däckenDerbiTobbe skrev:Tjena min kompis har en Derbi med 80cc, 28mm förgasare, italkit tändning, scorce handmade överliggande. Den var inte inkörd när han köpte den och han körde fullgas och så direkt han fick den. Efter ett tag började den dö när man hade gasat fullgas ett tag sen blev det bara värre, såfort man gasa lät den klent och inte som en 2 taktare och den gick klenare. Har sett massor med pojkar som har ungefär samma setup och man drar fullgas med för problem kan väl inte ha med att göra att han inte kört in den? eller är det så petigt att köra in den?
Alla kommentarer om vad problemet kan vara är väl uppskattade.
VärmenypaDerbiTobbe skrev:Jo men vad händer om man inte kör in den då?TrueBorn skrev:Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däckenDerbiTobbe skrev:Tjena min kompis har en Derbi med 80cc, 28mm förgasare, italkit tändning, scorce handmade överliggande. Den var inte inkörd när han köpte den och han körde fullgas och så direkt han fick den. Efter ett tag började den dö när man hade gasat fullgas ett tag sen blev det bara värre, såfort man gasa lät den klent och inte som en 2 taktare och den gick klenare. Har sett massor med pojkar som har ungefär samma setup och man drar fullgas med för problem kan väl inte ha med att göra att han inte kört in den? eller är det så petigt att köra in den?
Alla kommentarer om vad problemet kan vara är väl uppskattade.![]()
Skär? börjar gå dåligt som den gör nu? Liksom vad händer?![]()
På cross köper man ju ny cylinder o drar fullgas direkt... Dom skär ju inte eller börjar gå dåligt ...
TrueBorn skrev:VärmenypaDerbiTobbe skrev:Jo men vad händer om man inte kör in den då?TrueBorn skrev: Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däcken![]()
Skär? börjar gå dåligt som den gör nu? Liksom vad händer?![]()
På cross köper man ju ny cylinder o drar fullgas direkt... Dom skär ju inte eller börjar gå dåligt ...slits ut cylindern, massa lilla tobbe
Cross är ju en helt annan sak
Mopeder är INTE till för att trimma
Mopeder har väll inte syftet att bli trimmade? :OMura skrev:TrueBorn skrev:VärmenypaDerbiTobbe skrev: Jo men vad händer om man inte kör in den då?![]()
Skär? börjar gå dåligt som den gör nu? Liksom vad händer?![]()
På cross köper man ju ny cylinder o drar fullgas direkt... Dom skär ju inte eller börjar gå dåligt ...slits ut cylindern, massa lilla tobbe
Cross är ju en helt annan sak
Mopeder är INTE till för att trimma
ehm? så cylindern är inte gjord för att "trimma"? är väll skit samma om blocket inte är gjort för det eller inte när vi snackar om en ny cylinder?
TrueBorn skrev:VärmenypaDerbiTobbe skrev:Jo men vad händer om man inte kör in den då?TrueBorn skrev: Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däcken![]()
Skär? börjar gå dåligt som den gör nu? Liksom vad händer?![]()
På cross köper man ju ny cylinder o drar fullgas direkt... Dom skär ju inte eller börjar gå dåligt ...slits ut cylindern, massa lilla tobbe
Cross är ju en helt annan sak
Mopeder är INTE till för att trimma
Men om det nu är tändningen borde den ju inte gått bra från början? Aja han ska köpa ny förgasare för den han har läcker och då ska han laborera med munstycken o hålla på får se om det blir något bättresiiimooon skrev:Inkörning är så jävla överskattat, räcker med att man kör den varm innan man drar ur den, alltså som vanligt..
Kolla tändningen, inte säkert att han som ägde den innan vet hur man ställer in innerrotortändningar så den kanske står helt fel.
Alltså köper du en ny cyllinder för 6000kr + det är klart som fan att du kör inn denDerbiTobbe skrev:Jo men vad händer om man inte kör in den då?TrueBorn skrev:Klart som fan det är viktigt att köra in den, lika viktigt som att ha luft i däckenDerbiTobbe skrev:Tjena min kompis har en Derbi med 80cc, 28mm förgasare, italkit tändning, scorce handmade överliggande. Den var inte inkörd när han köpte den och han körde fullgas och så direkt han fick den. Efter ett tag började den dö när man hade gasat fullgas ett tag sen blev det bara värre, såfort man gasa lät den klent och inte som en 2 taktare och den gick klenare. Har sett massor med pojkar som har ungefär samma setup och man drar fullgas med för problem kan väl inte ha med att göra att han inte kört in den? eller är det så petigt att köra in den?
Alla kommentarer om vad problemet kan vara är väl uppskattade.![]()
Skär? börjar gå dåligt som den gör nu? Liksom vad händer?![]()
På cross köper man ju ny cylinder o drar fullgas direkt... Dom skär ju inte eller börjar gå dåligt ...
Den kan ju stå fel och spikat, och då gå sämre och sämre.DerbiTobbe skrev:Men om det nu är tändningen borde den ju inte gått bra från början? Aja han ska köpa ny förgasare för den han har läcker och då ska han laborera med munstycken o hålla på får se om det blir något bättresiiimooon skrev:Inkörning är så jävla överskattat, räcker med att man kör den varm innan man drar ur den, alltså som vanligt..
Kolla tändningen, inte säkert att han som ägde den innan vet hur man ställer in innerrotortändningar så den kanske står helt fel.