rullZTAR skrev:Och ge gärna tips på hur jag ska fästa skylten i "undertailen", inte säker på hur jag ska göra..
Tack på förhand!
Jag borrade ett litet hål i varje hörn på skylten och satte fast den med buntband runt ramen , fick böja den lite också så jag fick in den "bakom" ljuddämparen
gurrabergh skrev:om jag vill dreva ner min Derbi till laglig hastighet (är org förutom 14-53 drev) tror ni det går utan att behöva byta kedja?
det tror jag inte. Eftersom att man får ta av ex antal länkar när man byter till 53 drevet.
mvh
Jag skulle bytt kedja om jag var du för om du har gammal/sliten kedja med nya drev så sliter det mer på dreven än om allt skulle vara nytt. Kedja kostar inte så mycket heller 200 kr.
Finns det nåt sätt att justera hastighetsmätaren så att den visar korrekt hastighet?
Tror att det är originalmätaren och den sitter på min Derbi Drd Ltd Edition -05.
Kan dock inte så mycket om mopeder så vill helst inte greja runt för mycket när jag inte vet vad jag gör
Axxident skrev:Finns det nåt sätt att justera hastighetsmätaren så att den visar korrekt hastighet?
Tror att det är originalmätaren och den sitter på min Derbi Drd Ltd Edition -05.
Kan dock inte så mycket om mopeder så vill helst inte greja runt för mycket när jag inte vet vad jag gör
EDIT: Digital mätare som visar för hög hastighet!
Hur fel visar den?
Men är det en marginell felvisning så är det normalt. Alla mätare visar för mycket. Din mätare är dessutom digital. På universalmätare kan man justera hastigheten genom att ange däckets diameter, men jag tror inte att det finns några inställningsmöjligheter på en originalmätare. Allt är nog förprogrammerat.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Det är så att vi köpte nyss moped till mig och hade inte körkort när vi skulle provköra moppen och pappa fick ju pröva den ist för mig och när han körde i en nerförsbacke så visade den 65 som mest. Hade ingen aning om att det var i nerförsbacke när jag skrev förra inlägget
Men får väl bli som så att jag kör efter bilen där hastighetsmätarn visar rätt och kolla dom viktiga hastighetsgränserna
Tjena, kör just nu med grovkrök till min Derbi Senda och blindtarmen är borta. Men jag vill trimma ner den nu när jag ska sälja den så undrar jag om jag köper denna: http://twostroke.se/product.asp?product=19359 kommer den då gå i lägre hastighet fastän jag har tagit bort blindtarmen ?
Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand
PM om ni har frågor om Derbi crew
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:) Projekt Derbi A-traktorn
Derbi_MackaN skrev:Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand
det kommer bli snyggt har alltid velat ha durkplåt, men herregud flytta in skylten ist för en hållare blir snyggare då
Edit: blått neon vore ju inte heller fel
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Derbi_MackaN skrev:Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand
kör inte på durk, snyggare med vanlig plåt lr plexi
det kommer bli snyggt har alltid velat ha durkplåt, men herregud flytta in skylten ist för en hållare blir snyggare då
Edit: blått neon vore ju inte heller fel
Har blå neon ligger men trasig växelströmmbryttare -_- men köper snart ny och sätter dit
PM om ni har frågor om Derbi crew
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:) Projekt Derbi A-traktorn
ibland när jag ska stanna så funkar det inte växla ner alltså, kommer i typ 4:an sen växlar den ner till 3:an och sen så vill den inte ta mera :s den går ner lika långt som vanligt.. men om man släpper på kopplingen lite lite och trycker ner går det, någon som vet vad det kan vara?
mvh anton
anton96 skrev:ibland när jag ska stanna så funkar det inte växla ner alltså, kommer i typ 4:an sen växlar den ner till 3:an och sen så vill den inte ta mera :s den går ner lika långt som vanligt.. men om man släpper på kopplingen lite lite och trycker ner går det, någon som vet vad det kan vara?
mvh anton
tror det är en fjäder som sitter i anslutning till peten hade samma problem på min nu funkar den prima att växla efter den va inne å bytte den
Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något
DerbiKoffe skrev:Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något
DerbiKoffe skrev:Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något
TK-dämpen passar rakt på, troligen gianelli också... Annars kan du säkert hitta en billig org-dämp på blocket.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
anton96 skrev:Han frågade efter ett tyst, mitt tk lät satan även med nytt kvalitets ull
han frågade efter en ljuddämpare.
ditt tk lät som satan, inte din TK-dämp?
Har inte läst endel om tk för mitt lät så mycket, och nästan alla säger att det är tks ljudämpare som låter mycket. Men javisst gör ju själva röret också högt ljud.
Tjena, jag har tänkt trimma min Derbi Senda xtreme -06 lite grann och undrar om MK thrower låter mycket för jag vill inte att det skall låta så mycket, ochhur mycket effekt skillnad blir det om jag sedan byter munstycke vilken strlek ungefär på munstycket tror ni?
Ska åka och kolla på ny moppe i helgen och är sugen på en Derbi Senda/DRD
Vilken är bäst? DRD -03 för 11k,
X-treme -06 800 mil skitfin för 14.5k,
X-treme -04 300 mil för 12k med sprucken tankkåpa,
Roxon Duel -07 180 mil för 10k med paj hastighetsmätare,
Senda X-race -06 700 mil utan skavanker.
Passar ett yasuni R2/R3 som suttit på en Rieju mrx/rrx på en Gilera SMT, D50b0 blocket, om man köper adapter. Passar den vid övriga fästen, förrutom cylindern?:)
Ztraand skrev:Passar ett yasuni R2/R3 som suttit på en Rieju mrx/rrx på en Gilera SMT, D50b0 blocket, om man köper adapter. Passar den vid övriga fästen, förrutom cylindern?:)
När man köper ett R2 rör nytt så ska man iallafall få med fästen som ska passa på am6or och derbis motorer så ja, fästerna får du hitta på själv men dom brukar passa i skjutspinnarna, Avänd är så får du med en del upphängningar när du köper ett nytt,
henkka skrev:Tjena, jag har tänkt trimma min Derbi Senda xtreme -06 lite grann och undrar om MK thrower låter mycket för jag vill inte att det skall låta så mycket, ochhur mycket effekt skillnad blir det om jag sedan byter munstycke vilken strlek ungefär på munstycket tror ni?
jag har själv ett mk som jag har haft på ibland på min Derbi och det låter inte alls mycket bara riktigt lite mer en orginal, på låga varv, bra med effekt, drar som något annat ^^