Derbi -tråden

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

rullZTAR skrev:Och ge gärna tips på hur jag ska fästa skylten i "undertailen", inte säker på hur jag ska göra.. :roll:
Tack på förhand!
Jag borrade ett litet hål i varje hörn på skylten och satte fast den med buntband runt ramen :) , fick böja den lite också så jag fick in den "bakom" ljuddämparen ;)
Användarens profilbild
rullZTAR
Elmoped

Inlägg av rullZTAR »

Tackar tackar! :)
Svinga en orm!
gurrabergh
Elmoped

drevning

Inlägg av gurrabergh »

om jag vill dreva ner min Derbi till laglig hastighet (är org förutom 14-53 drev) tror ni det går utan att behöva byta kedja?
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Re: drevning

Inlägg av daben »

gurrabergh skrev:om jag vill dreva ner min Derbi till laglig hastighet (är org förutom 14-53 drev) tror ni det går utan att behöva byta kedja?
det tror jag inte. Eftersom att man får ta av ex antal länkar när man byter till 53 drevet.

mvh
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Re: drevning

Inlägg av DerbiMoppe »

daben skrev:
gurrabergh skrev:om jag vill dreva ner min Derbi till laglig hastighet (är org förutom 14-53 drev) tror ni det går utan att behöva byta kedja?
det tror jag inte. Eftersom att man får ta av ex antal länkar när man byter till 53 drevet.

mvh
Jag skulle bytt kedja om jag var du för om du har gammal/sliten kedja med nya drev så sliter det mer på dreven än om allt skulle vara nytt. Kedja kostar inte så mycket heller 200 kr.

//DerbiMoppe
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Finns det nåt sätt att justera hastighetsmätaren så att den visar korrekt hastighet?
Tror att det är originalmätaren och den sitter på min Derbi Drd Ltd Edition -05.

Kan dock inte så mycket om mopeder så vill helst inte greja runt för mycket när jag inte vet vad jag gör ;)

EDIT: Digital mätare som visar för hög hastighet!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Axxident skrev:Finns det nåt sätt att justera hastighetsmätaren så att den visar korrekt hastighet?
Tror att det är originalmätaren och den sitter på min Derbi Drd Ltd Edition -05.

Kan dock inte så mycket om mopeder så vill helst inte greja runt för mycket när jag inte vet vad jag gör ;)

EDIT: Digital mätare som visar för hög hastighet!
Hur fel visar den?

Men är det en marginell felvisning så är det normalt. Alla mätare visar för mycket. Din mätare är dessutom digital. På universalmätare kan man justera hastigheten genom att ange däckets diameter, men jag tror inte att det finns några inställningsmöjligheter på en originalmätare. Allt är nog förprogrammerat.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Den visar ungefär 65 Km/h när man ligger på 50.
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Inlägg av Asyntiaa »

Är det digitalmätare som på de nya drd? Alla digitalmätare visar mer eller mindre fel de är kassa.. Men 15 kmh är mkt du..
Porsche boxter 2011 <3
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Det är så att vi köpte nyss moped till mig och hade inte körkort när vi skulle provköra moppen och pappa fick ju pröva den ist för mig och när han körde i en nerförsbacke så visade den 65 som mest. Hade ingen aning om att det var i nerförsbacke när jag skrev förra inlägget :)

Men får väl bli som så att jag kör efter bilen där hastighetsmätarn visar rätt och kolla dom viktiga hastighetsgränserna :)
Användarens profilbild
Prodirt
Elmoped

Inlägg av Prodirt »

Tjena, kör just nu med grovkrök till min Derbi Senda och blindtarmen är borta. Men jag vill trimma ner den nu när jag ska sälja den så undrar jag om jag köper denna: http://twostroke.se/product.asp?product=19359 kommer den då gå i lägre hastighet fastän jag har tagit bort blindtarmen ?
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand :D :oops:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Awwee »

Derbi_MackaN skrev:Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand :D :oops:

det kommer bli snyggt har alltid velat ha durkplåt, men herregud flytta in skylten ist för en hållare blir snyggare då ;)

Edit: blått neon vore ju inte heller fel :D
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Derbi_MackaN skrev:Hallå , jag undrar ifall det blir snyggare att ta bort bögen och sätta ditt en hållare fån biltema och sätta durk plåt som undertail? Och har en del blåa detaljer som styre,handtag och grep o nät ,är det värt att köpa små detaljer också ? tack i förhand :D :oops:
kör inte på durk, snyggare med vanlig plåt lr plexi :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Awwee skrev:

det kommer bli snyggt har alltid velat ha durkplåt, men herregud flytta in skylten ist för en hållare blir snyggare då ;)

Edit: blått neon vore ju inte heller fel :D
Har blå neon ligger men trasig växelströmmbryttare -_- men köper snart ny och sätter dit :D
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

du kan ju lägga upp vårt projekt på först inlägget om du vill bensinskalle, dubbelt så mycket Derbi som dom andra ;) http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=33495
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

ibland när jag ska stanna så funkar det inte växla ner :o alltså, kommer i typ 4:an sen växlar den ner till 3:an och sen så vill den inte ta mera :s den går ner lika långt som vanligt.. men om man släpper på kopplingen lite lite och trycker ner går det, någon som vet vad det kan vara?
mvh anton
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

anton96 skrev:ibland när jag ska stanna så funkar det inte växla ner :o alltså, kommer i typ 4:an sen växlar den ner till 3:an och sen så vill den inte ta mera :s den går ner lika långt som vanligt.. men om man släpper på kopplingen lite lite och trycker ner går det, någon som vet vad det kan vara?
mvh anton

tror det är en fjäder som sitter i anslutning till peten hade samma problem på min nu funkar den prima att växla efter den va inne å bytte den :D
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Byta ljuddämpare

Inlägg av DerbiKoffe »

Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något :?:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Re: Byta ljuddämpare

Inlägg av MrAndersson »

DerbiKoffe skrev:Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något :?:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24404 den ska passa!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: Byta ljuddämpare

Inlägg av CaToXXo »

DerbiKoffe skrev:Tjena, har en Senda sm extreme 04 som ja hade tänkt å byta ljuddämparen på då den gamla har skakat sönder, undrar om ni har några tips på bra ljuddämpare som inte låter för mycket (ska monteras på orginalröret) och om de höjer effekten något :?:
TK-dämpen passar rakt på, troligen gianelli också... Annars kan du säkert hitta en billig org-dämp på blocket.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Han frågade efter ett tyst, mitt tk lät satan även med nytt kvalitets ull
Användarens profilbild
StylingAnkan
Elmoped

Inlägg av StylingAnkan »

största delen passar nog, behövs bara lite nya fästhål :)
Derbi X-treme - just stunt it. And later, fix what you broke ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

anton96 skrev:Han frågade efter ett tyst, mitt tk lät satan även med nytt kvalitets ull
han frågade efter en ljuddämpare.
ditt tk lät som satan, inte din TK-dämp?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

CaToXXo skrev:
anton96 skrev:Han frågade efter ett tyst, mitt tk lät satan även med nytt kvalitets ull
han frågade efter en ljuddämpare.
ditt tk lät som satan, inte din TK-dämp?
Har inte läst endel om tk för mitt lät så mycket, och nästan alla säger att det är tks ljudämpare som låter mycket. Men javisst gör ju själva röret också högt ljud.
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Men höjer de effekten?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DerbiKoffe skrev:Men höjer de effekten?
Det tror jag inte, ska inte vara mycket isåfall.

Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

Ja satsar på en gianelli, tackar!
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

Tjena, jag har tänkt trimma min Derbi Senda xtreme -06 lite grann och undrar om MK thrower låter mycket för jag vill inte att det skall låta så mycket, ochhur mycket effekt skillnad blir det om jag sedan byter munstycke vilken strlek ungefär på munstycket tror ni?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Ska åka och kolla på ny moppe i helgen och är sugen på en Derbi Senda/DRD :D

Vilken är bäst? DRD -03 för 11k,
X-treme -06 800 mil skitfin för 14.5k,
X-treme -04 300 mil för 12k med sprucken tankkåpa,
Roxon Duel -07 180 mil för 10k med paj hastighetsmätare,
Senda X-race -06 700 mil utan skavanker.

Hjälp D:
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Roxon det klart :D Det är enkelt att byta hastighetsmätare.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
henkka
Elmoped

Inlägg av henkka »

ingen som vet?
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Passar ett yasuni R2/R3 som suttit på en Rieju mrx/rrx på en Gilera SMT, D50b0 blocket, om man köper adapter. Passar den vid övriga fästen, förrutom cylindern?:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

Ztraand skrev:Passar ett yasuni R2/R3 som suttit på en Rieju mrx/rrx på en Gilera SMT, D50b0 blocket, om man köper adapter. Passar den vid övriga fästen, förrutom cylindern?:)
När man köper ett R2 rör nytt så ska man iallafall få med fästen som ska passa på am6or och derbis motorer så ja, fästerna får du hitta på själv men dom brukar passa i skjutspinnarna, Avänd är så får du med en del upphängningar när du köper ett nytt,
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög

Inlägg av ConnyH »

henkka skrev:Tjena, jag har tänkt trimma min Derbi Senda xtreme -06 lite grann och undrar om MK thrower låter mycket för jag vill inte att det skall låta så mycket, ochhur mycket effekt skillnad blir det om jag sedan byter munstycke vilken strlek ungefär på munstycket tror ni?
jag har själv ett mk som jag har haft på ibland på min Derbi och det låter inte alls mycket ;) bara riktigt lite mer en orginal, på låga varv, bra med effekt, drar som något annat ^^
Skriv svar