Har en liten snabb fråga:
De som har AM kort (1995+) har ju ett körkortstillstånd. Behöver man fortfarande gå introduktionskursen när man ska ta bilkörtkort? Har hört vissa som tydligen inte behöver?
Introduktionskursen är ju för att få övningsköra, den måste du gå oavsett.
Om jag förstått dig rätt?
Sen måste du ju ha körkortstillstånd för bil också, förhoppningsvis så kryssade du i alla som gick när du tog ditt första för moppe men annars måste du skaffa nytt.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Asyntiaa skrev:Jo det är den jag menade men victor1996 eller vad han heter sa att han inte behövde gå på den pga att han hade tagit AM körkort
Victor1996 är född 1996 och får inte övningsköra än
Möjligt att man inte behöver gå kursen om man bara kör på körskola men tycker det vore konstigt. Ska du köra privat måste du iaf gå en kurs med den/dom du ska köra med.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:Introduktionskursen är ju för att få övningsköra, den måste du gå oavsett.
Om jag förstått dig rätt?
Sen måste du ju ha körkortstillstånd för bil också, förhoppningsvis så kryssade du i alla som gick när du tog ditt första för moppe men annars måste du skaffa nytt.
Om jag inte minns fel kan man inte söka körkortstillstånd för B innan man är 16, eller där i krokarna i alla fall.
Men oavsett så måste man gå handledarkursen hos trafikskolan om man vill övningsköra privat!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Det är snart dags för min bror att söka pga han är snart 16 och det va tidigaste man kunde söka. Kom ihåg själv när man gjorde den kursen.. 4 långa timmar