större cylinder kan du alltid köpa (om du nu är så rädd för snuten så kan du har Stage6 StreetPro) går att köra med orginal röret också till den cylindern !!!
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
är du snuträdd så köp 70cc och kör med orginalförgasaren det gör jag och de låter inte speciellt mkt mer bara lite mörkare ljud typ sen plugga ur org röret å dra skorstenen å kanske byta till ett lite mer öppet filter i luftboxen så den får rätt flöde
Blindtarmen gör inte så mkt.. Förgasaren trycker ut det lilla extra men isf 17.5 det är orginal på många så de brukar inte poliserna tänka på. Men skulle rekomendera en stage6 streetrace 70cc det är en orginalliknande cylinder som till och med står 49cc på så den är smart. Min polare åkte dit med den de tog den inte! sen skulle jag köpa ett stage6 streetrace rör som är liknande orginalröret. Men byt vikter också syns ju inte på utsidan.
Tack för svaren om jag åker dit med 70cc osv osv osv Vi SÄGER att den gör 100 men jag inte kör fortare än 45 (Vilket jag vet att jag kommer göra hela tiden tyvärr) Hur stor chans från 1-10 är det att mitt lämp ryker?
Inte så stor chans olika från poliser till poliser. Är man 16 och har körkortstillstånd är det inte stor chans att det blir uppskjutet. Min kompis som åkte dit fick 2k i böter och hans gick lite över 90. De diskuterade lemp men överklagade vilket de oftast gör om du redan har körkortstillståndet. Dock du som är 96a som inte har det en skulle jag rekomendera en blackbox speciellt blackbox code som gör att varje gång moppen stängs av går den i önskad hastighet sen måste man göra en kod för att den ska va ostrypt igen.
Ja vet alla med EU har de men inte det ja menar. Man får typ ett intyg efter bilkursen har man det så drar de sällan in lemp. Kan tilllägga att han fick behålla AM kortet också
Asyntiaa skrev:Ja vet alla med EU har de men inte det ja menar. Man får typ ett intyg efter bilkursen har man det så drar de sällan in lemp. Kan tilllägga att han fick behålla AM kortet också
Jag vet att jag har det för jag behöver inte gå någon bilkurs
Gick på intensiv kurs och det skulle visst vara inräknat där så det är bara att tuta och övningsköra nu i mars
Okej då är det nog bara du som har det pga jag gick intensiv kurs och alla andra av mina bekanta med men vi behöver gå den tydligen även att vi har gjort samma som du. Och det behöver tydligen alla pga har ringt till körskola och kollat av det därför ja trodde att ja inte behövde det pga de ja redan gjort. Men de behövde man tydligen göra ändå
Senast redigerad av Asyntiaa den 7 december 2011, 21:06, redigerad totalt 1 gånger.
Asyntiaa skrev:Blindtarmen gör inte så mkt.. Förgasaren trycker ut det lilla extra men isf 17.5 det är orginal på många så de brukar inte poliserna tänka på. Men skulle rekomendera en stage6 streetrace 70cc det är en orginalliknande cylinder som till och med står 49cc på så den är smart. Min polare åkte dit med den de tog den inte! sen skulle jag köpa ett stage6 streetrace rör som är liknande orginalröret. Men byt vikter också syns ju inte på utsidan.
Det röret kör jag med och de kan jag rekommendera då det ser ut som original och låter inte mycket men endå ger effekt
Victor1996 skrev:Tack för svaren om jag åker dit med 70cc osv osv osv Vi SÄGER att den gör 100 men jag inte kör fortare än 45 (Vilket jag vet att jag kommer göra hela tiden tyvärr) Hur stor chans från 1-10 är det att mitt lämp ryker?
Asså det folk inte förstår är att du kör trimmat med borttagen variator ring, det är samma straff som att åka fast med dom värsta grejorna som finns på marknaden.
Så oavsett om du köper en 70cc eller något annat dolt trim så får du ändå samma straff.