Jag har en Rieju MRX Power up som på sistonde har gått skit dåligt.
Jag vet inte om det är för att det är kallt nu för tiden eller så. Det började med att hela motorn vibrerade och effekten minskade. Så då renoverade jag motorn och bytte Vevparti och ramlager, för att jag trodde att kolven slog emot topplocket så det uppstod vibrationer pga det sättet, vibrationerna har gått bort lite. Men det andra är kvar. Nu dör även moppen vid dom högre varvtalen och är skit svår att starta, förut startade moppen på 1-2 kicks, nu kan jag stå och kicka upp mot 20 + kicks för att den ska starta. När den väl är gång och när man gasar dör den (när den är kall). Och sen när man väll har kommit iväg med moppen så låter det som att moppen slutar tända / varva vid dom högre varven, och liksom hackar sig fram. Moppen ryker också ovanligt mycket. Så häromdagen gjorde jag rent förgasaren och sänkte munstycke med 7 storlekar. Fortförande samma sak....
Tror ni att det kan bero på att det är kallt ute och att man måste ställa in förgasaren?
T,ex justera luftskruven / tomgångs skruven, och hitta rätt munstycke?
Eller tror ni att det är något helt annat fel?
Jag kommer lägga upp en film hur moppen går senare ikväll så får ni se & höra !:D
Låter som den drar i sig olja från växellådan, eller om nu oljepumpen levererar ofantliga mängder annars. Men de ska till ganska mycke innan det börjar märkas.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Min har liknande syptom fast en mrx 07 racing, ingen power up, jättesvårstartad, och går likadant som din.
Det jag gjorde när den började gå så var att ta av avgasröret, fast tror inte att det är felet...
Trinity skrev:Min har liknande syptom fast en mrx 07 racing, ingen power up, jättesvårstartad, och går likadant som din.
Det jag gjorde när den började gå så var att ta av avgasröret, fast tror inte att det är felet...
Lär ju vara tändningen men när reedsen är slitna så blir skiten svårstartat. Hur långt har dom gått? Dock tror jag det är något med träningen, kanske börjar bli sliten den med?
Orginalmunstycke och plugg sitternu i, och det fungerar helt okej, dock inte helt inställd, så lite låg tomgång typ. testa att sätta i orginalgrejjer o se ifall det fungerar. Min har gått lite över 600mil. Inget fel på tändningen tror jag inte
Att den dör det tror jag beror på att den får för lit bensin.
Upplevs det liksom som om den laggar eller va man ska säga på dom högre varven?
Men testa å byt upp dej.... Eller skruva in luft skruven lite
potog skrev:Att den dör det tror jag beror på att den får för lit bensin.
Upplevs det liksom som om den laggar eller va man ska säga på dom högre varven?
Men testa å byt upp dej.... Eller skruva in luft skruven lite
men om stiftet är blött?
Kan ju va så att den inte får tillräckligt me luft, kolla luftfiltret