Btw ska nog skaffa en till denna modell är så jävla klen och ful.
Fick den idag så jag har bara fixat twintip än.

jo det var ju en sån jag ska skaffa, Blev dragen bakom en siga i sommras och det var bara skidorna som var slitna efteryamaha2pwn skrev:gissar på kanske 2-3 hopp innan skidan går av beroende på hur mkt du väger, ni ser att den endast sitter ihop med plast. stigas snowracer har metall rör som löper längs med skidorna så där har man en mkt bättre konstruktion
Håller med dej totalt där den skulle jag fan inte våga åka på i högfart heller för den ser ut att vara jävligt klent byggd.yamaha2pwn skrev:gissar på kanske 2-3 hopp innan skidan går av beroende på hur mkt du väger, ni ser att den endast sitter ihop med plast. stigas snowracer har metall rör som löper längs med skidorna så där har man en mkt bättre konstruktion
Lätt att du ska! Jag kommer iaf följaMattyyy skrev:Håller med dej totalt där den skulle jag fan inte våga åka på i högfart heller för den ser ut att vara jävligt klent byggd.yamaha2pwn skrev:gissar på kanske 2-3 hopp innan skidan går av beroende på hur mkt du väger, ni ser att den endast sitter ihop med plast. stigas snowracer har metall rör som löper längs med skidorna så där har man en mkt bättre konstruktion
Nån som skulle vilja se ett projekt med äkta Stiga snowracer? Ska fixa styre , lacka osv allt som jag skrev ovan och det ska göras på 2 stycken
skulle vara kul, funderar på att bygga om min, styre och cykeldämpareMattyyy skrev:Håller med dej totalt där den skulle jag fan inte våga åka på i högfart heller för den ser ut att vara jävligt klent byggd.yamaha2pwn skrev:gissar på kanske 2-3 hopp innan skidan går av beroende på hur mkt du väger, ni ser att den endast sitter ihop med plast. stigas snowracer har metall rör som löper längs med skidorna så där har man en mkt bättre konstruktion
Nån som skulle vilja se ett projekt med äkta Stiga snowracer? Ska fixa styre , lacka osv allt som jag skrev ovan och det ska göras på 2 stycken
Slänger nog upp en tråd imorrn då med lite blandade byggen/projekt ifrån mig man vet aldrig va jag kommer på att bygga som t.ex förra sommaren byggde jag och Martingro en cykelkärra som vi skulle fixa men den finns inte kvar längre. Anledning till varför den gick sönder :VoxuzZ skrev:Lätt att du ska! Jag kommer iaf följaMattyyy skrev:Håller med dej totalt där den skulle jag fan inte våga åka på i högfart heller för den ser ut att vara jävligt klent byggd.yamaha2pwn skrev:gissar på kanske 2-3 hopp innan skidan går av beroende på hur mkt du väger, ni ser att den endast sitter ihop med plast. stigas snowracer har metall rör som löper längs med skidorna så där har man en mkt bättre konstruktion
Vad har du för cykel som väger max 10 kg?Mattyyy skrev:Slänger nog upp en tråd imorrn då med lite blandade byggen/projekt ifrån mig man vet aldrig va jag kommer på att bygga som t.ex förra sommaren byggde jag och Martingro en cykelkärra som vi skulle fixa men den finns inte kvar längre. Anledning till varför den gick sönder :VoxuzZ skrev:Lätt att du ska! Jag kommer iaf följaMattyyy skrev: Håller med dej totalt där den skulle jag fan inte våga åka på i högfart heller för den ser ut att vara jävligt klent byggd.
Jag hade sättit fast kärran på cykeln och martin och min brorsa sätter sig på kärran så åker jag ner för backen där jag bor (Typ ett litet krön) och direkt efter backen så måste man svänga vänster eller höger för att inte hamna i ett rätt djupt dike och skogen så jag kör ner med dom 2 på kärran och försöker bromsa men det går inte eftersom kärran som väger ca 20kg plus kroppsvikt på ca 100kg pressar på mig med en cykel som väger max 10kg och jag som väger 60kg. Så då kunde jag inte bromsa så var tvungen att svänga men det gick verkligen inte bra för jag svängde med cykeln men kärran åker rakt fram först sen får den lite sladd så den glider ner i diket och slungar med mig ner där så vi alla flög iväg och landade lite utspritt förutom jag som fastnade under både kärran och cykeln. Så det slutade med att båda fälgarna blev otroligt snea och kärran blev ramsné så det var bara att kasta den för orkade inte jävlas med den eftersom det tog flera timmar bara för att få dit ett hjul.
Tog typ bara en siffra ifrån luften men den väger garanterat inte mer än 15kg det är en Scott Voltage yz35 -09 med lättviktsfälgar som förövrigt är till salu för 2500 men prutbart kontakta mig i pm vid intresseZer0x skrev:Vad har du för cykel som väger max 10 kg?Mattyyy skrev:Slänger nog upp en tråd imorrn då med lite blandade byggen/projekt ifrån mig man vet aldrig va jag kommer på att bygga som t.ex förra sommaren byggde jag och Martingro en cykelkärra som vi skulle fixa men den finns inte kvar längre. Anledning till varför den gick sönder :VoxuzZ skrev: Lätt att du ska! Jag kommer iaf följa
Jag hade sättit fast kärran på cykeln och martin och min brorsa sätter sig på kärran så åker jag ner för backen där jag bor (Typ ett litet krön) och direkt efter backen så måste man svänga vänster eller höger för att inte hamna i ett rätt djupt dike och skogen så jag kör ner med dom 2 på kärran och försöker bromsa men det går inte eftersom kärran som väger ca 20kg plus kroppsvikt på ca 100kg pressar på mig med en cykel som väger max 10kg och jag som väger 60kg. Så då kunde jag inte bromsa så var tvungen att svänga men det gick verkligen inte bra för jag svängde med cykeln men kärran åker rakt fram först sen får den lite sladd så den glider ner i diket och slungar med mig ner där så vi alla flög iväg och landade lite utspritt förutom jag som fastnade under både kärran och cykeln. Så det slutade med att båda fälgarna blev otroligt snea och kärran blev ramsné så det var bara att kasta den för orkade inte jävlas med den eftersom det tog flera timmar bara för att få dit ett hjul.det är ju knappt små bmx gör det