Blinkers fungerar inte!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
All3z
Elmoped

Blinkers fungerar inte!

Inlägg av All3z »

Köpte ett par av dessa: http://twostroke.se/product.asp?product=17567
idag när jag skulle montera dem så fungerade det inte :( Testade alla kablar fram och tillbaka huller om buller, har jordat den och har testade både med original och koso blinkersreläet jag köpte till
:evil: Kan det vara något annat tro?
Mvh
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

har du tändningen?
Batterit
får dom ström
är dom hela
dom kanske är sönder
glapp
säkringen kanske har gått¨
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Har du något batteri? Fungerar dom överhuvudtaget? Kopplat in reläet fel?
All3z
Elmoped

Inlägg av All3z »

Fram funkar inte alls bak lyser typ halva blinkersen, tändingen är på och har batteri.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

All3z skrev:Fram funkar inte alls bak lyser typ halva blinkersen, tändingen är på och har batteri.
kanske dåligt med ström?
har du jord?
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

All3z skrev:Fram funkar inte alls bak lyser typ halva blinkersen, tändingen är på och har batteri.
Prova att byta plats på sladdarna på reläet, annars vet jag inte..
All3z
Elmoped

Inlägg av All3z »

Älg skrev:
Prova att byta plats på sladdarna på reläet, annars vet jag inte..
Går bara på ett sätt ^^
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

Roxxen96 skrev:Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Det ska inte spela någon roll på dem blinkerserna. Har du kollat om du får fram ström till blinkerserna?

Btw så är kvaliten på dem blinkerserna helt åt helvete! Vet inte hur många jag bytt? typ 3 st under sommaren bara ....
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
All3z
Elmoped

Inlägg av All3z »

Roxxen96 skrev:Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Hur kollar jag säkringen? Skiten startade inte nu häller kan det vara batteriet endå kanske? varken på elstart eller kick
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd

Inlägg av Bridgestone95 »

Leta upp hassse666 tråd om hur man kopplar in blinkersrelä, tror de va om inte den ena sladden funka som va ansluten till blinkersreläet ska det följa med en annan sladd som ska funka ;)!
Sugen på lite Derbi delar? Bara skicka till mig i pm =) !
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

Har du motstånd?
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

daben skrev:
Det ska inte spela någon roll på dem blinkerserna. Har du kollat om du får fram ström till blinkerserna?

Btw så är kvaliten på dem blinkerserna helt åt helvete! Vet inte hur många jag bytt? typ 3 st under sommaren bara ....

OBS!! Då detta är LED blinkers så är det en Diod som lyser. Dioder släpper bara igenom ström åt ett håll så det är viktigt att den röda sladden kopplas på + och den svarta på - om man inte gör detta kommer dioden inte att lysa OBS!! står det på den hemsidan där han linkade=D
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
GaWeN
Elmoped

Inlägg av GaWeN »

Skulle man inte ha motstånd och relä?
Jag har oxå haft problem med dom dära.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Peppenamnlos skrev:
daben skrev:

OBS!! Då detta är LED blinkers så är det en Diod som lyser. Dioder släpper bara igenom ström åt ett håll så det är viktigt att den röda sladden kopplas på + och den svarta på - om man inte gör detta kommer dioden inte att lysa OBS!! står det på den hemsidan där han linkade=D
Precis! Mycket viktigt!
Skulle man inte ha motstånd och relä?
Jag har oxå haft problem med dom dära.
Man kan ha de om man vill, men det är inget krav om man har ett lastoberoende relä. Har man ett analogt originalrelä så måste man ha rätt resistans för att blinkersena ska blinka öht eller i rätt takt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar