Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.
Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.
Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
III= Dåligt acc iiiiiii=bra
Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!
Har ett problem, eller kanske många ja vet inte.
Men iallafall moppen är seg som tusan upp till runt 20km/h sen sticker den till runt 65km/h snabbt som satan.
Jag har:
Ett Yasuni rör
4,5g vikter
Gröna Mallossi fjädrar
72 i munstycke
Och en vit tyckfjäder har en blå och en svart liggandes ifall det hjälper nått.
Men det blev en liten skillnad när ja bytte tryckfjäder tyckte jag men fortfarande så segar den till 20km/h och sen drar. Accet är ungefär såhär
IIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
III= Dåligt acc iiiiiii=bra
Uppskattar verkligen all hjälp det är riktig störande problem!
TACK!
Älskar din beskrivning på ljudet av accet <3 hahahaha
Du har för litet munstycke iaf kan jag lova 62 är orginal och aerox har 10 strl strypning så 72 är "orginal" Testa typ 78 och arbeta dig ner till du får rätt skulle gissa ungefär 75 76
Precis såhär var en av mina mopeder jag har(Speedfight2)och på nått konstigt sätt så hittade jag felet vilket jag inte riktigt varit med om förut.
När mopeden var kall så varvade motorn utan att variatorn växlade upp så fort som den egentligen skulle och jag laborerade med vikter och dylikt utan resultat.
Sen endag så tog jag isär kopplingen (som många även kallar bakre variatorn) och provade att trycka på tryckfjädern och vrida den för hand(fortfarande med koppling demonterad)och upptäckte då att det var friktion mellan tryckfjädern och den bakre remskivan.Detta löstes dock enkelt med en "Naraku twistcontrol" och jag kan säga att det var som natt och dag att köra med mopeden för efter att den blivit monterad så fungerar utväxlingen suveränt.
Bara ett litet tips som man inte alltid brukar tänka på om man har problem med utväxling och känner att man provat "allt"!
PS.Innan jag beställde "Twistcontrollen" så la jag ett par droppar olja i skåran där tryckfjädern sitter och vred runt och monterade samt provkörde för att få bekräftat att det var de som var problemet i mitt fall så det kan du också göra innan för att testa så det är det eller ej som är problemet DS.
Tjena har samma problem med min yamaha slider
Setup yasuni z polini speedcontrol varriator med 3,9 grams vikter
polinis gröna kopplingsfjädrar 90 munstycke
I Axar segt i Axar bra
Går så här när den är kall IIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Går så här när den är varm IIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
har prova bytt till hårdare tryckfjäder men den kanske var för hård STAGE6 LÄTT tryckfjäder
KunGsen skrev:Tjena har samma problem med min yamaha slider
I Axar segt i Axar bra
har prova bytt till hårdare tryckfjäder men den kanske var för hård STAGE6 LÄTT tryckfjäder
byt till stage 6 lätt fjäder och hårdare kopplingsfjädrar testa då.
chrilla.1980 skrev:Precis såhär var en av mina mopeder jag har(Speedfight2)och på nått konstigt sätt så hittade jag felet vilket jag inte riktigt varit med om förut.
När mopeden var kall så varvade motorn utan att variatorn växlade upp så fort som den egentligen skulle och jag laborerade med vikter och dylikt utan resultat.
Sen endag så tog jag isär kopplingen (som många även kallar bakre variatorn) och provade att trycka på tryckfjädern och vrida den för hand(fortfarande med koppling demonterad)och upptäckte då att det var friktion mellan tryckfjädern och den bakre remskivan.Detta löstes dock enkelt med en "Naraku twistcontrol" och jag kan säga att det var som natt och dag att köra med mopeden för efter att den blivit monterad så fungerar utväxlingen suveränt.
Bara ett litet tips som man inte alltid brukar tänka på om man har problem med utväxling och känner att man provat "allt"!
PS.Innan jag beställde "Twistcontrollen" så la jag ett par droppar olja i skåran där tryckfjädern sitter och vred runt och monterade samt provkörde för att få bekräftat att det var de som var problemet i mitt fall så det kan du också göra innan för att testa så det är det eller ej som är problemet DS.
Hade gott och lycka till.
Okej inte för att jag tror det är det men ja får väll testa.
All3z:HAHH jadå
Victorh: Tack! Men iallafall jag har iallafall testat at byta till orginal tryckfjäder nu och det blev en ganska stor skillnad faktiskt så nu återstår väll bara en liten del av problemet
Tack
KunGsen skrev:Tjena har samma problem med min yamaha slider
I Axar segt i Axar bra
okej ska prova det
byt till stage 6 lätt fjäder och hårdare kopplingsfjädrar testa då.