Köpte ett par av dessa: http://twostroke.se/product.asp?product=17567
idag när jag skulle montera dem så fungerade det inte Testade alla kablar fram och tillbaka huller om buller, har jordat den och har testade både med original och koso blinkersreläet jag köpte till Kan det vara något annat tro?
Mvh
Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Roxxen96 skrev:Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Det ska inte spela någon roll på dem blinkerserna. Har du kollat om du får fram ström till blinkerserna?
Btw så är kvaliten på dem blinkerserna helt åt helvete! Vet inte hur många jag bytt? typ 3 st under sommaren bara ....
Roxxen96 skrev:Kopplat in minus och plus rätt? Alltså sladdarna ifrån blinkersena till moppe kontakterna? Testa byt till tvärtom om du förstår. Kolla ifall din säkring har gått, kan ha blivit kortslutning på något sätt.
Hur kollar jag säkringen? Skiten startade inte nu häller kan det vara batteriet endå kanske? varken på elstart eller kick
Leta upp hassse666 tråd om hur man kopplar in blinkersrelä, tror de va om inte den ena sladden funka som va ansluten till blinkersreläet ska det följa med en annan sladd som ska funka ;)!
Sugen på lite Derbi delar? Bara skicka till mig i pm =) !
Det ska inte spela någon roll på dem blinkerserna. Har du kollat om du får fram ström till blinkerserna?
Btw så är kvaliten på dem blinkerserna helt åt helvete! Vet inte hur många jag bytt? typ 3 st under sommaren bara ....
OBS!! Då detta är LED blinkers så är det en Diod som lyser. Dioder släpper bara igenom ström åt ett håll så det är viktigt att den röda sladden kopplas på + och den svarta på - om man inte gör detta kommer dioden inte att lysa OBS!! står det på den hemsidan där han linkade=D
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
OBS!! Då detta är LED blinkers så är det en Diod som lyser. Dioder släpper bara igenom ström åt ett håll så det är viktigt att den röda sladden kopplas på + och den svarta på - om man inte gör detta kommer dioden inte att lysa OBS!! står det på den hemsidan där han linkade=D
Precis! Mycket viktigt!
Skulle man inte ha motstånd och relä?
Jag har oxå haft problem med dom dära.
Man kan ha de om man vill, men det är inget krav om man har ett lastoberoende relä. Har man ett analogt originalrelä så måste man ha rätt resistans för att blinkersena ska blinka öht eller i rätt takt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever