På låga varv axxar den segt som fan men när den kommer upp i högre varv så drar den iväg riktigt bra. Funderar på att byta lågfartsmuntsycke och kanske sätta ett xtra filter i luftburken så motor får mer luft.
Tacksam för svar!!

det är "ketchup effekten", det är ett högvarvigt rör så den ger effekten på högavarvRed Power skrev:Har en Derbi Racing Limited med Gianelli och 13/52 drevning.
På låga varv axxar den segt som fan men när den kommer upp i högre varv så drar den iväg riktigt bra. Funderar på att byta lågfartsmuntsycke och kanske sätta ett xtra filter i luftburken så motor får mer luft.
Tacksam för svar!!
.....................whut ?siiimooon skrev:Sätter du ett extra filter i boxen så får den mindre luft..
Ja har du 2 filter till förgasaren så är det ju klart att den får in mindre luft..willemedDERBIN skrev:.....................whut ?siiimooon skrev:Sätter du ett extra filter i boxen så får den mindre luft..
det kallas utformningen på röret ....
antingen kör du låg varv ELLEr högvarv
du kan fixa de genom o svetsa en avstämd lågvarvig krök som passar till mellanröret, eller köpa typ ett mk throwerRed Power skrev:Trodde gianelli var lågvarvigtmen hur kan jag fixa det, har det någonting med muntyckena i förgasaren att göra? eller att den får för lite luft?
Köpte ett sådant http://twostroke.se/product.asp?product=7458
Kolla denna också http://www.youtube.com/watch?v=NJlSg5whKD4
nope .... kanske något mer bensin förbruking och kanske ngt bättre resultat ....Red Power skrev:![]()
har precis köpt röret och satt på det, kommer nog inte svetsa eller köpa nytt så jag får väll leva med det
Ska byta munstycken och lite sånt, har bara 1 fråga till:
Vad händer om man bytar lågfartmunstycket, kan det hjälpa?
lättare drevning bara...willemedDERBIN skrev:nope .... kanske något mer bensin förbruking och kanske ngt bättre resultat ....Red Power skrev:![]()
har precis köpt röret och satt på det, kommer nog inte svetsa eller köpa nytt så jag får väll leva med det
Ska byta munstycken och lite sånt, har bara 1 fråga till:
Vad händer om man bytar lågfartmunstycket, kan det hjälpa?
skulle inte ORKAT med att hålla på med lågfart