jesus och gud och alla älskar mig och jag älskar dom

att neka dig e som att spotta satan i ansiktetZer0x skrev:Jag hoppas att du är medveten om att efter den kommentaren är det bekräftat att du kommer hamna i helvetet i livet efter detta. Jag varnade er, att neka mig är att neka Gud.Mura skrev:Zer0x skrev:Jag är den ultimata ledaren för team Jesus, att neka mig är att neka Gud!
ingen vill ha dig
a man får ju inte riktigt övernaturliga krafter. men guds kraft arbetar genom enZer0x skrev:hahahahahapotog skrev:dum fråga viccejoar skrev:
du är bara avundsjuk för att du inte får vaa me i team jesus (:
du får ju komma till himlen det e ju alltid bra du kan få övernaturliga krafter osv osv
dadde w1 skrev:Tänkte bara berätta vad som hände igår kväll och tyckte det passa bra in här!!Det börja med att jag och "gänget" satt och hängde vid affären här i byn, och så kommer det en gammal mercedes in på parkeringen för att tanka. Vi hade sett dem förr när dom åkte runt med sin s.k "jesus-buss" och predikade så vi tänkte att vi far dit och snackar lite med dom!!!
När vi kom dit så börja en kompis: -Hej! vart skall ni? Vad fin mercedes...är den till salu? Och hon började berätta att de just hade tänkt sälja den, men så sa hon att gud hade sakt åt henne att hon skulle ge bort den!!!![]()
Iallafall så hennes man bara ååååå... men min kompis gav nummret åt henne så snart äger han en gammal 2.0 liters disel mercedes!!!!
Sen for de och alla (vi var kanske 10 st.)började gapflabba och kompisen var super nöjd!!!! Men tänk vad påverkad man kan bli bara av att tro på något!!![]()
![]()
Sorry om det blev lite långt men hoppas någon orkar läsa!!
hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahapotog skrev:a man får ju inte riktigt övernaturliga krafter. men guds kraft arbetar genom enZer0x skrev:hahahahahapotog skrev: dum fråga vicce
du får ju komma till himlen det e ju alltid bra du kan få övernaturliga krafter osv osvvilket kan till låta än att göra....
Är det ju inte? Hon gick ju back på detjoar skrev:dadde w1 skrev:Tänkte bara berätta vad som hände igår kväll och tyckte det passa bra in här!!Det börja med att jag och "gänget" satt och hängde vid affären här i byn, och så kommer det en gammal mercedes in på parkeringen för att tanka. Vi hade sett dem förr när dom åkte runt med sin s.k "jesus-buss" och predikade så vi tänkte att vi far dit och snackar lite med dom!!!
När vi kom dit så börja en kompis: -Hej! vart skall ni? Vad fin mercedes...är den till salu? Och hon började berätta att de just hade tänkt sälja den, men så sa hon att gud hade sakt åt henne att hon skulle ge bort den!!!![]()
Iallafall så hennes man bara ååååå... men min kompis gav nummret åt henne så snart äger han en gammal 2.0 liters disel mercedes!!!!
Sen for de och alla (vi var kanske 10 st.)började gapflabba och kompisen var super nöjd!!!! Men tänk vad påverkad man kan bli bara av att tro på något!!![]()
![]()
Jag säger ju att det är bra att vara troende
riejumikäl skrev:Är det ju inte? Hon gick ju back på detjoar skrev:dadde w1 skrev:Tänkte bara berätta vad som hände igår kväll och tyckte det passa bra in här!!Det börja med att jag och "gänget" satt och hängde vid affären här i byn, och så kommer det en gammal mercedes in på parkeringen för att tanka. Vi hade sett dem förr när dom åkte runt med sin s.k "jesus-buss" och predikade så vi tänkte att vi far dit och snackar lite med dom!!!
![]()
Jag säger ju att det är bra att vara troendeDäremot bra att inte vara troende då de troende skänker bort deras saker
Det står ju i bibeln att vi ska samla skatter i himlen ist för här på jorden.joar skrev:riejumikäl skrev:Är det ju inte? Hon gick ju back på detjoar skrev:
Jag säger ju att det är bra att vara troendeDäremot bra att inte vara troende då de troende skänker bort deras saker
Men hon är säkert jävligt nöjd för att hon har gjort en bra gärning å att gud gillar henne, å grabben för att han fick en bil
potog skrev:Det står ju i bibeln att vi ska samla skatter i himlen ist för här på jorden.joar skrev:riejumikäl skrev: Är det ju inte? Hon gick ju back på detDäremot bra att inte vara troende då de troende skänker bort deras saker
Men hon är säkert jävligt nöjd för att hon har gjort en bra gärning å att gud gillar henne, å grabben för att han fick en bil
Alltså att den med mest pengar i fickan vinner inte utan den som gjort mest goda gärningar
Gud fixar säkert så hon får en ny bil eller liknande
Du e för ful för å vistas med vanligt folk?Zer0x skrev:så kristendomen är för fin för att blandas med de andra religionerna?potog skrev:nej nej.anthmyr skrev:Pontus, din egna tråd ju
funderar på å göra en team jusus tråd där vi svarar på fråger å liknande;)
för denna tråden e ju för muslimer å hela det körret
+1 man får också betala högre skatt om man e kristen.rasmusborg1 skrev:Jag har inget emot religioner men tycker det är konstigt att muslimer nästan kräver att få ha sina tempel/kyrkor här i Sverige medans vi inte får ha kyrkor eller ha någonting som har med kristendomen att göra i deras land, för jag vill ha en kyrka där i deras land "(