Införskaffar mig en aerox Eu 06 nästa vecka och kommer starta ett projekt men ska ha en hyffsat enkel setup
21mm förgasare
Stage 6 pro replica
Stage 6 double layer
Hårdare kopplingsfjädrar fjädrar
4.5 vikter
Annan tryckfjäder
Men problemet är vilken cylinder jag ska ha står mellan två ''billiga''
Stylepro 70cc http://www.cykelkraft.se/KGSR30101.phtml Behöver info om denna hittar ingen som andvänder den typ hört iaf att den är lågvarvig men mer info tack.
Som sagt har inte världens största budget till en cylinder så de blir en av dessa eller i denna prisklassen ev en 50 cc om det är bättre? Är det stor skyllnad mellan dessa? Aeroxen ska vara en ''cruising roxx'' så ska inte va ng hyper eller stunt.. Vill dock ha en hyffsad hastighet minst 90
Införskaffar mig en aerox Eu 06 nästa vecka och kommer starta ett projekt men ska ha en hyffsat enkel setup
21mm förgasare
Stage 6 pro replica
Stage 6 double layer
4.5 vikter
Annan tryckfjäder
Stylepro 70cc http://www.cykelkraft.se/KGSR30101.phtml Behöver info om denna hittar ingen som andvänder den typ hört iaf att den är lågvarvig men mer info tack.
Som sagt har inte världens största budget till en cylinder så de blir en av dessa eller i denna prisklassen ev en 50 cc om det är bättre? Är det stor skyllnad mellan dessa? Aeroxen ska vara en ''cruising roxx'' så ska inte va ng hyper eller stunt.. Vill dock ha en hyffsad hastighet minst 90
Så ge mig info och vad ni tycker
om jag hade varit du och haft råd skulle jag köpt ett Yasuni C16 beg såklart!
och stage6 sport pro 70cc alla dagar över stylepro osv...
sport pro ska vara en väldigt bra cylinder grymt vrid samt kvalitet ska vara bättre än både malossi sport och polini sport vad jag hört satsa på sport pro säger jag bara du kommer ha ett väldigt skönt vrid!
samt så känns sportluftsfilter bara onödigt i din setup skulle köra på burk om det går pga att det låter mindre och drar mindre bensin
låter som fan med filter ska jag säga haha
21mm förgasare
Stage 6 pro replica
Stage 6 double layer
4.5 vikter
Annan tryckfjäder
Så ge mig info och vad ni tycker
Hade inte köpt style pro skiten om ja va du
och sattsa på ett laser Xpro om du vill komma upp i 90
Hej, jag ska köpa en aerox 05 som har en Motorforce 70cc racing. och undrar om det är en cylinder så man kan använda typ för att åka runt, typ en vardaglig cylinder eller ska jag köpa en Stage6 streetracer?
Pkroxx skrev:Hej, jag ska köpa en aerox 05 som har en Motorforce 70cc racing. och undrar om det är en cylinder så man kan använda typ för att åka runt, typ en vardaglig cylinder eller ska jag köpa en Stage6 streetracer?
Tja jag har en aerox 02a med en kolv som har gått sönder den har spruckigt. men cylinder är hel och fin men de är bara de att de är en 50 sport på och de står inge märke på cylindern så jag vet inte vad jag ska köpa för kolv så jag undrar om vilken 50cc sport kolv somhelst passar på en 50cc sport cylinder?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
D3nnis skrev:Tja jag har en aerox 02a med en kolv som har gått sönder den har spruckigt. men cylinder är hel och fin men de är bara de att de är en 50 sport på och de står inge märke på cylindern så jag vet inte vad jag ska köpa för kolv så jag undrar om vilken 50cc sport kolv somhelst passar på en 50cc sport cylinder?
Jag skulle tro att vilken sport kolv som helst skulle passa ja. men inte säker pga att jag inte har en sport cylinder :/ Här är några sport kolvar iallafall:
Inte direkt billiga kolvkit det dära..
Du kan läsa på dem olika och komma fram till lite fakta. Jag skulle tippa på att det skulle passa iallafall! Står 40 mm på länkarna, så mät din kolv + cylinderloppet!
D3nnis skrev:Tja jag har en aerox 02a med en kolv som har gått sönder den har spruckigt. men cylinder är hel och fin men de är bara de att de är en 50 sport på och de står inge märke på cylindern så jag vet inte vad jag ska köpa för kolv så jag undrar om vilken 50cc sport kolv somhelst passar på en 50cc sport cylinder?
Jag skulle tro att vilken sport kolv som helst skulle passa ja. men inte säker pga att jag inte har en sport cylinder :/ Här är några sport kolvar iallafall:
Du kan läsa på dem olika och komma fram till lite fakta. Jag skulle tippa på att det skulle passa iallafall! Står 40 mm på länkarna, så mät din kolv + cylinderloppet!
Portarna på kolven kommer ju inte vara annpassad till kanalerna i cyllindern så du kommer ju inte få ut full efetkt men det går ju helt klart
hej, har en borrad orginal cylinder (47mm) och portad tror ni att jag behöver en större förgasare till detta?
och kommer det ge mycket mer effekt eller bara lite? när jag sätter på den alltså! om jag använder orginal förgasare
Det är en Yamaha Aerox
Senast redigerad av ollebolle15 den 26 december 2011, 12:06, redigerad totalt 1 gånger.
ollebolle15 skrev:hej, har en borrad orginal cylinder (47mm) och portad tror ni att jag behöver en större förgasare till detta?
och kommer det ge mycket mer effekt eller bara lite? när jag sätter på den alltså! om jag använder orginal förgasare
ollebolle15 skrev:hej, har en borrad orginal cylinder (47mm) och portad tror ni att jag behöver en större förgasare till detta?
Det är en Yamaha Aerox
Bump!
Med 47 mm borrning är den nästan som en 50 sport, vet inte hur bra borrningen / portningen är men det är ju klart bättre att slänga på en 17,5 mm , dock fungerar 12mm utan problem om du har rätt munstycke
ollebolle15 skrev:men kommer det bli mer effekt än en Airsal sport 50c cylinder?
det kan jag inte svara på , vet inte hur stora dina kanaler är osv , vet inte heller vilken borrning airsal har... men läs http://twostroke.se/product.asp?product=13187 där står det om förgasare osv , vad har du för setup?
ollebolle15 skrev:men kommer det bli mer effekt än en Airsal sport 50c cylinder?
det kan jag inte svara på , vet inte hur stora dina kanaler är osv , vet inte heller vilken borrning airsal har... men läs http://twostroke.se/product.asp?product=13187 där står det om förgasare osv , vad har du för setup?
jag har en airsal 50cc sport på nu och det är 40mm borrning på den + ett MK handmade effektrör
jag har en airsal 50cc sport på nu och det är 40mm borrning på den + ett MK handmade effektrör
aha, varför vill du byta då? men jag vet inte vilken som kommer gå bäst men den har ju större borrning = oftast mer effekt, det är inte svårare än att bara testa
anthmyr skrev:
aha, varför vill du byta då? men jag vet inte vilken som kommer gå bäst men den har ju större borrning = oftast mer effekt, det är inte svårare än att bara testa
lite nyfiken och så o ska testa sen nång gång efter lovet
ollebolle15 skrev:
lite nyfiken och så o ska testa sen nång gång efter lovet
gör så, du kanske ska byta vikter, kopplings och tryck fjädrar också