Det är just det jag inte vet, bara jag skulle hålla det såpass varmt att man kan jobba med fingertopparna utan att förfrysa är jag nöjd, har funderat på att sno hem ett par gamla skabbiga madrasser och täta med det, om jag inte hittar nått effektivare och billigareSkåningens-handelsbod skrev:Hur mycket isolering hade du tänkt lägga?
Skall själv bygga garage/verkstad nu, och det kommer att bli 100 mm frigo (100 mm frigo motsvarar ungefär 1m ull) i väggarna+ dubbelgips då det skall bli brandskyddsklassat utrymme.
tänker inte frysa i vinter i alla fall.![]()
Under 100 mm frigo är självbegrägeri och dyrt som fan att hålla varmt när det smäller till med kylan.
Aa, ska fara till stan nån gång och kolla, ska fråga föräldrarna om jag kan få ett litet bidrag i gengäld mot att dom får ha bilen där när jag är bortaSkåningens-handelsbod skrev:Titta på byggvaruföretagens listor över frigolit, en "kloss" sånt är inte dyrt.
Brukar vara ett gäng plattor i en "kloss".
I mitt fall pratar vi om att bygga en lokal i storleken 7,5x4,5m =33,75 kvm, som en mindre lägenhet.
Jo, dessutom ska vi ha in en bil dit också, så det blir nog bara en arbetsbänk, vet inte riktigt varför jag har tvåwille95 skrev:det där med arbetsbänken.
ja tror det blir jobbigt me 2 stora plan, som på din ritning.
kan bli trångt osv.
så ja tkr att du ska köra på en fet under o en lte kortare över som bara en hylla som sticker tu 30cm från väggen typ.
annars sere bra ut
Just precis vad du INTE får göra, det måste vara en speciell sorts kabel som är avsedd för att grävas ner, och som går i ett helmantlat metallrör under jord.ValoPallo skrev:Det är just det jag ska göraVoxuzZ skrev:En nergrävd skarvsladd borde räcka som el
Om vi tar hit en grävmaskin nån gång så ska jag passa på
Äeh, det står stilla om jag ska vara helt ärlig, när November kom så insåg jag att det inte går att skruva där, kalt och mörkt och jävligt, har flyttat in i pannrummet istället, funderar på att stänga ner projektet och börja om med pannrummet iställetStollrich skrev:Nice!
Hur går det med byggandet?
Nåjo, kan nog fortsätta i pannrummet också, men jag vet inte riktigt vad som skulle göras isåfall, det är ganska komplett redanStollrich skrev:Aha okej, lite synd faktiskt för det är ett udda och häftigt projekt annars
Så sant som det är sagtWilliamJonsson skrev:Det är google sketchup som han använder.
tänkte väll deValoPallo skrev:Så sant som det är sagtWilliamJonsson skrev:Det är google sketchup som han använder.
Fick nått ryck och kastade ut en massa skit som inte har fungerat på två år, så nu kan man faktiskt röra sig därinne utan att dansa limbo. Sketen bild men jag ska ta fler sen.
Bland annat åkte det in en hylla där jag nu har alla delar, och ett ställ för skruvar. Sen funderar jag på om jag ska kasta ut ena arbetsbänken också eller om jag ska ha den kvar, sen ska jag väl börja jaga rätt på lite verktygsskåp, avlastningsbord och börja fylla upp med verktyg.
Edit: A juste, ljudsystem står också högt på priolistan, alla tipps för oss snåla jävlar mottages tacksamt!