Tjena har en peugeot speedfight 3. jag funderar att dra brickan men då vill jag CDI trimma den först så jag inte skadar moppen. Har även köpt en black box som jag ska sätta in. Men problemet är att jag inte vet var den sitter.
Hjälp? Tips?
Senast redigerad av Mazzee den 28 november 2011, 00:11, redigerad totalt 3 gång.
vicke xX SMT skrev:Vad letar du efter? alltså vad hittar du inte?
Tror att han inte hittar CDI'n . Cdi'n kan vara vad batteriet vid fötterna eller under fram kåpan, Vet inte var den sitter på Speedfight 3 men kolla google!
vadå för att? när du väl kmr upp i en viss hastighet så säger motorbromsen till. om du då kör i en hög hastighet pressar du spärren och då kan den bli skadad (INTE BRA!!)
Mazzee skrev:vadå för att? när du väl kmr upp i en viss hastighet så säger motorbromsen till. om du då kör i en hög hastighet pressar du spärren och då kan den bli skadad (INTE BRA!!)
tror inte ens sf3 har strypt cdi, och om den hade det så skulle den ändå inte strypa. Cdi-boxen stryper vid ett varvtal, inte vid en hastighet, och om du drar v-ringen så varvar den mindre.
jahaa tack.... det visste jag faktiskt inte coolt så det bästa jag kan göra e bara att dra bort brickan? har du några mer tips man kan göra?
pengar e inga problem så jag kan köpa saker, men e lite okunning.
Mazzee skrev:jahaa tack.... det visste jag faktiskt inte coolt så det bästa jag kan göra e bara att dra bort brickan? har du några mer tips man kan göra?
pengar e inga problem så jag kan köpa saker, men e lite okunning.