Tja! Nu är de så att min rox tänder,får soppa och kompression men den vill bara nästan igång! Jag har köpt ny cylinder polini sport 70cc! och så har jag renoverat hela motorn! HJÄLP DENNA VACKRA ROX!!!!!! har stått och kickat i 5timmar i streck utan att den gav nått liv däremot gav min fot upp! Så snälla hjälp mig och min rox!
Stunt4life skrev:jag tror också de e tändningen! tänkte på att jag hade missat att lägga kolven fel men nej! Men hur ställer man in den? O.o hur ska veven vara? O.o
rotorn/svänghjulet går väl bara att montera på ett sätt och tändningen är väl inte inställningsbar original heller så de borde vara korrekt.
Om du nu inte tappat en eventuell krysskil eller så...?
Men sen:
Har du verkligen kollat gnistan? Och det ska vara en bra gnista, annars är den värdelös.
Har du mätt kompet?
Har du kollat så att bensin verkligen kommer fram till cylindern?
Vevhusläckage?
Ungefärligt korrekt inställd förgasare?
Är reedsen verkligen korrekta, eller tycker du bara att de ser bra ut?
Rätt tändstift?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Nej har ny krysskil och jag ser att den sitter bra och tänder gör det på rätt ställe och bra gnista, Kompmätt har jag inte gjort men jag känner att de är bra med komp! Och de kommer soppa in i cylindern. och in i vevhuset, Reedsen är okej. Men ska jag prova med orginal membran? Har stage6 nu.
Om det är som med min gamla sachs motor, så ska du kolla så att tändningen är inställd rätt. På sachsen gjordes det genom att man ställer kolven i sitt högsta läge och monterar sedan på svänghjulet med markeringen mot markeringen i blocket.
Men jag har ingen koll på hur det är med din moppe. Testa iallafall, det kostar ju inget.
Har fått igång moppen nu! För att få igång den måste man spruta in bensin i förgasaren för att den ska kunna gå och när den väl går så varvar den djävulskt mycke! Och jag har kolla omt det är tjuvluft men det är de inte nån stans eftersom jag har nya pakningar o.s.v. :S