Aerox 30 vs EU

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Aerox 30 vs EU

Inlägg av Asyntiaa »

Hejhej,

Behöver lite småhjälp nu har funderat i cirka en månad nu om jag ska köpa en aerox 30 eller aerox eu står mellan två stycken och behöver hjälp kan verkligen inte bestämma mig. Så va snälla och säg vilken ni tycker! :shock:

NR 1 30 moppen http://www.blocket.se/stockholm/Aerox_0 ... ?ca=18&w=3

NR 2 Eu moppen
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_aer ... ?ca=18&w=3
Porsche boxter 2011 <3
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Hade valt 30 moppen ,såg lite fränare ut o freshare än eu :)
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Inlägg av Asyntiaa »

Derbi_MackaN skrev:Hade valt 30 moppen ,såg lite fränare ut o freshare än eu :)
Kommer bli total remake på vilken de en blir både motormässigt och utseende
Porsche boxter 2011 <3
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Om jag hade valt så hade det blivit Eu, För att jag tycker att den ser lite frächare ut och ska skaffa eu kort.

Btw felpost tror jag
Senast redigerad av littlebennyboi den 24 november 2011, 20:07, redigerad totalt 1 gånger.
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

skulle nog ha valt eu eftersom det följde med lite gött trimm å den såg fresch ut och den är ju nyare :wink:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

30 moppen bara för att det är 30 moppe :P Mer lättsåld
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

hade valt 30 moppen om du endå ska göra om den! du slipper ha på skylten o backspeglar osv :)
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

Erikols skrev:hade valt 30 moppen om du endå ska göra om den! du slipper ha på skylten o backspeglar osv :)
Glöm inte blinkers. 30-moppe ftw!
I'm the baws!
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Vinst

Inlägg av Asyntiaa »

Om man har en snygg aerox eu 05 eller en snygg aerox 30 02 båda i grymt skick. Vilken vinner man mest pengar på ? :)
Porsche boxter 2011 <3
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Re: Vinst

Inlägg av VoxuzZ »

Asyntiaa skrev:Om man har en snygg aerox eu 05 eller en snygg aerox 30 02 båda i grymt skick. Vilken vinner man mest pengar på ? :)
30-moppen, mer attraktiva nuförtiden :)
I'm the baws!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Asyntiaa skrev:Om man har en snygg aerox eu 05 eller en snygg aerox 30 02 båda i grymt skick. Vilken vinner man mest pengar på ? :)
05.
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

VoxuzZ skrev:
Erikols skrev:hade valt 30 moppen om du endå ska göra om den! du slipper ha på skylten o backspeglar osv :)
Glöm inte blinkers. 30-moppe ftw!
man måste ha blinkers på 30moppe om det sitter på orginal, men dem skiter man i endå :)
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

05-an helt klart, och den äldre ser sunkigare ut och har antagligen gått längre.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Är det inte en 30-moppe så e det ingen moppe.

Nä men lätt 30 moppen. 30moppe ftw!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

VoxuzZ skrev:
30-moppen, mer attraktiva nuförtiden :)
Exactly och kommer bara bli mer åtråvärda inom en snar framtid säkert
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Men vafan? Om den EU:n är så fin som i annonsen så köper du den, tvättar + lackar nåra delar sne kan du få 10k för den i vår

Att köpa 30-moppen är dumt tycker jag, den såg rätt skabbig ut. Sen att det är 02 vs 05 borde avgöra helt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Tuta skrev:Men vafan? Om den EU:n är så fin som i annonsen så köper du den, tvättar + lackar nåra delar sne kan du få 10k för den i vår

Att köpa 30-moppen är dumt tycker jag, den såg rätt skabbig ut. Sen att det är 02 vs 05 borde avgöra helt
Min moppe är 98 och den e fin som fan :p

30 moppe kommer att vara eftertraktat snar säger jag bara ;)
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Nog för att de äldre modellerna av Aerox är sjukt mycket coolare än de nya, men ska du fixa med utseende och setup kanske det är bättre att sikta på den nyare, dvs EU moppen. Såg ju lite finare ut i skicket, men det beror nog bara på att bilderna var mörka och den var tråkigt svart lackad på visa ställen.
Senast redigerad av -ReM- den 24 november 2011, 22:01, redigerad totalt 1 gånger.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

potog skrev:
Tuta skrev:Men vafan? Om den EU:n är så fin som i annonsen så köper du den, tvättar + lackar nåra delar sne kan du få 10k för den i vår

din moppe är inte fin som fan.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

-ReM- skrev:Nog för att de äldre modellerna av Aerox är sjukt mycket coolare än de nya, men ska du fixa med utseende och setup kanske det är bättre att sikta på den nyare, dvs EU moppen. Såg ju lite finare ut i skicket, men det beror nog bara på att bilderna var mörka och den var tråkigt svart lackad på visa ställen.
Nog för att det typ inte har skett en förändring på aerox dem senaste 13 år typ.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

difaren skrev:
-ReM- skrev:Nog för att de äldre modellerna av Aerox är sjukt mycket coolare än de nya, men ska du fixa med utseende och setup kanske det är bättre att sikta på den nyare, dvs EU moppen. Såg ju lite finare ut i skicket, men det beror nog bara på att bilderna var mörka och den var tråkigt svart lackad på visa ställen.
Nog för att det typ inte har skett en förändring på aerox dem senaste 13 år typ.
Nog för att du kaxar upp dig i onödan. Tycker de nyare modellerna ser rätt fåniga och alldagliga ut jämfört med de äldre. Mer "ungdomsstuk" på äldre aerox.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

-ReM- skrev:
difaren skrev:
Nog för att du kaxar upp dig i onödan. Tycker de nyare modellerna ser rätt fåniga och alldagliga ut jämfört med de äldre. Mer "ungdomsstuk" på äldre aerox.
:lol:
Användarens profilbild
montolaya
Svårstartad skrothög

Inlägg av montolaya »

Köp 30 moppen :)
Senast redigerad av montolaya den 25 november 2011, 07:36, redigerad totalt 1 gånger.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

montolaya skrev:Köp 30 moppen :) 30 moppe e bäst :P
30 moppe är inte bäst. det är bättre om man är såpass dålig om man åker fast och så är körkortet 2000 kr billigare. annars så är eumoppe bättre.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

montolaya skrev:Köp 30 moppen :) 30 moppe e bäst :P
Helt sjukt vilken motivering alltså! '' köp 30 moppen, 30 moppe är bäst :P ''

Haha......
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

-ReM- skrev:
difaren skrev:
Vad menar du nu om jag får fråga.

Kaxar upp mig med vad, sa bara vad jag tyckte eller hur och faktum med att dem är nästan exakt likadana ut förutom några små förändringar.

Och sen kan ju modellerna diskuteras, alltså deras tema som "Rossi" osv.
Användarens profilbild
montolaya
Svårstartad skrothög

Inlägg av montolaya »

Jag skrev bara nåt snabbt haha. alla tycker olika jag gillar mer 30 moppe
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

montolaya skrev:Jag skrev bara nåt snabbt haha. alla tycker olika jag gillar mer 30 moppe
Jag håller med dig. Och om 02an har gått mer så är de ju bara att serva motorn byta slitgrejer som vev osv
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Zer0x skrev:
potog skrev:

din moppe är inte fin som fan.
Hur vet du det?
Du Gau ju bara sett den på bild.

Tycker du ska lägga ner med din attityd som du har mot mig!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Mattyyy skrev:
montolaya skrev:Jag skrev bara nåt snabbt haha. alla tycker olika jag gillar mer 30 moppe
Jag håller med dig. Och om 02an har gått mer så är de ju bara att serva motorn byta slitgrejer som vev osv
Värt att köpa en äldre moppe som gått längre och är i sämre skick så man måste lägga pengar på att byta delar?

Seriöst grabbar! Tänk efter lite, att 30-moppar kommer bli populärare kanske ni har rätt i men inte ens nära så mycket som ni får det att låta. Om EU:n inte är stulen är den ett kap!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

är 30 mopparna mer lättsålda troltrol?? :O :lol:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Tuta skrev:
Mattyyy skrev:
Värt att köpa en äldre moppe som gått längre och är i sämre skick så man måste lägga pengar på att byta delar?

Seriöst grabbar! Tänk efter lite, att 30-moppar kommer bli populärare kanske ni har rätt i men inte ens nära så mycket som ni får det att låta. Om EU:n inte är stulen är den ett kap!
Man har ju bara 30-moppe för att det just e 30-moppe.

Men om det inte spelar någon roll för än så tar man ju den som ser bäst ut.
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Aerox

Inlägg av Asyntiaa »

Som sagt kommer göra en full remake på båda med bla full stage 6 i motorn customkåpor osv + har EU kort så får köra båda
Porsche boxter 2011 <3
Användarens profilbild
Asyntiaa
Elmoped

Aerox

Inlägg av Asyntiaa »

Som sagt kommer göra en full remake på båda med bla full stage 6 i motorn customkåpor osv + har EU kort så får köra båda
Porsche boxter 2011 <3
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Re: Aerox

Inlägg av aerox-sami »

Asyntiaa skrev:Som sagt kommer göra en full remake på båda med bla full stage 6 i motorn customkåpor osv + har EU kort så får köra båda
har 30 moppe själv men ta eu spelar ju fan ingen roll om det är eu eller inte om du ska trimma...
Mura Got Blunt?
Skriv svar