jag hoppas du gör detta fr det är en RIKTIGT rolig sak att göra!daben skrev:tjena. I vår skola har vi slöjdinlämning 1 g per termin i 7:an och 9:an. Jag har idetorka! vet inte vad jag ska skriva om. har någon förslag så säg gärnaa!!:)
jag har redan skrivit om olika tträslag och olika verktyg!
tänkte det först. Men det är sjukt svårt o hitta bra fakta till det. behövee något lättare men ändå bra!wille95 skrev:vilket träslag du behöver använda till just hus, stuga.
och varför.
trä till olika grejer helt enkelt
Nej, eftersom jag talade om att i slöjden så finns kriterier om textil, trä samt metall. Kan man skriva om en hammare (verktyg till trä-arbete) så tycker jag att man kan skriva om svets (verktyg till metall-arbete)PoWeRKinG skrev:fakta om svetsen är mer teknik än slöjdJetforce_Dahlin skrev:När svetsen uppfanns, fakta om det/den. Samt hur man ska bete sig när man svetsar. Och vilka olika svetsar det finns.
Det heter egentligen trä&metall-slöjd. Men typ alla säger träslöjd
Svetsen är riktigt bra. Jag har börjat skriva om elektriska verktyg och där får svetsen en given plats!:) Tack så jättemycke!:)Jetforce_Dahlin skrev:Nej, eftersom jag talade om att i slöjden så finns kriterier om textil, trä samt metall. Kan man skriva om en hammare (verktyg till trä-arbete) så tycker jag att man kan skriva om svets (verktyg till metall-arbete)PoWeRKinG skrev:fakta om svetsen är mer teknik än slöjdJetforce_Dahlin skrev:När svetsen uppfanns, fakta om det/den. Samt hur man ska bete sig när man svetsar. Och vilka olika svetsar det finns.
Det heter egentligen trä&metall-slöjd. Men typ alla säger träslöjd
De argumenten kan du använda mot din slöjdlärare om han inte godtar att du vill skriva om svetsen Daben
Här är även en länk till skolverkets hemsida där du kan scrolla ned och se att du kan öppna kursplanen för slöjd, när du öppnar filen kommer du snabbt se en tabell-liknande sak för vad man ska göra i olika årskurser. Där står det klart och tydligt metall lika väl som textil och trä. Så du ska verkligen kunna skriva om svetsen om du vill
http://www.skolverket.se/2.3894/publice ... 3Fk%3D2650
P.S För att öppna filen så bör du ha t.ex. adobe reader, för det är en PDF-fil. Men tryck iaf på pilen bredvid PDF-ikonenD.S
daben skrev:Svetsen är riktigt bra Idé. Jag tror jag ska skriva om elektriska verktyg och där får svetsen självklart en given plats!:) Tack så jättemycke!:)Jetforce_Dahlin skrev:Nej, eftersom jag talade om att i slöjden så finns kriterier om textil, trä samt metall. Kan man skriva om en hammare (verktyg till trä-arbete) så tycker jag att man kan skriva om svets (verktyg till metall-arbete)PoWeRKinG skrev: fakta om svetsen är mer teknik än slöjd
De argumenten kan du använda mot din slöjdlärare om han inte godtar att du vill skriva om svetsen Daben
Här är även en länk till skolverkets hemsida där du kan scrolla ned och se att du kan öppna kursplanen för slöjd, när du öppnar filen kommer du snabbt se en tabell-liknande sak för vad man ska göra i olika årskurser. Där står det klart och tydligt metall lika väl som textil och trä. Så du ska verkligen kunna skriva om svetsen om du vill
http://www.skolverket.se/2.3894/publice ... 3Fk%3D2650
P.S För att öppna filen så bör du ha t.ex. adobe reader, för det är en PDF-fil. Men tryck iaf på pilen bredvid PDF-ikonenD.S
Powerking: Det där med kolven och det där är ju en asball idè!=) Lätt att jag ska göra en sån!:P