Tjena, har haft mycket problem med min slider att den går segt upp tills 15-20 km/h sen sticker den..
Satte på min Malossi fly koppling med gula fjädrar idag o när jag skulle prova den så drar den direkt man bara nuddar gasen?
Liksom så fort man rör gasen rör den sig så den varvar inte upp, svårt o förklara men lägger upp en film snart..
Kan det va att kopplingen ligger i hela tiden?
Vad kan problemet vara?
Hade samma problem ! Visade sig att min nya koppling (motoforce) va skev eller nått den låg iallafall i hela tiden, jag köpte en malossi fly och då löste det sig. När du tar av muttern till kopplingen åker den upp som den ska eller sitter den kvar, min va skev så den fick man slå loss...
hampz95 skrev:Hade samma problem ! Visade sig att min nya koppling (motoforce) va skev eller nått den låg iallafall i hela tiden, jag köpte en malossi fly och då löste det sig. När du tar av muttern till kopplingen åker den upp som den ska eller sitter den kvar, min va skev så den fick man slå loss...
Okok, jag har en malossi fly clutch i min nu med men de e endån så "/
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
hampz95 skrev:Men när du tar loss kopplingen för att byta fjädrar åker den fritt upp och ner? Alltså fjongar den upp av fjädern när du skruvar loss muttern?
Du förklarar dåligt men ja de gör den om jag förstog dig rätt..
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
hampz95 skrev:Men när du tar loss kopplingen för att byta fjädrar åker den fritt upp och ner? Alltså fjongar den upp av fjädern när du skruvar loss muttern?
btw, satte du i hårdare fjädrar då?
För hög tomgång?
Du kanske behöver få remmen närmare hylsan i variatorn, alltså smalare rem alternativt öka distansen mellan remskiva och variatorfläkt. Lite som drevning med en crossmoppe.
lamer skrev:För hög tomgång?
Du kanske behöver få remmen närmare hylsan i variatorn, alltså smalare rem alternativt öka distansen mellan remskiva och variatorfläkt. Lite som drevning med en crossmoppe.
tänkte också förhög tomgång Pröva o vrida in den ca 1 varv, kolla också så att gaswiren vid styret inte är förspänd så den gasar hela tiden!
segt å höra att du inte har löst ditt problem än :/ men hur hårda kopplingsfjädrar har du testat? jag får själv lov och köra med 80% hårdare än original(hebos blåa) och skulle igentligen behövt 140% hårdare för och få de där riktiga draget, de jag menar är att innan du har slitit in din koppling så behöver du hårda kopplinsfjädrar som satan!