All denna text är för att informera hur läget är, i slutet skriver jag bara sammanfattningen, de som inte orkar läsa allt bara hoppa ner och svara på frågorna.
* Kopplingsfjädrar :
Man ska ju ställa in med kopplingsfjädrar för att de ska verka precis när kraften ur röret kommer, jag har alltid kört med original fjädrar innan, känner att jag inte får den optimala accelerationen med dem, de slår in för tidigt, testade då hårda kopplingsfjädrar, tror de är polinis gula racing, de fjädrarna tycker jag slår in för sent, alltså efter kraften ur röret kommer, så då är ju det mest logiska att jag ska ha medium fjädrar, eller aa ett par fjädrar som ligger på ett varvtal mellan original och racing. Jag har original koppling, och original fjädrarna har en längd på 34 mm. På tsr finns detta fjäder kit :
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3239
Där får man ju 3 stycken mjuka, 3 stycken förstärkta och 3 stycken racefjädrar, men jag har ju redan mjuka och racing fjädrar, det är de medium jag vill åt.. Vill inte lägga 150 kr när jag bara kommer använda 1 par utav dem... plus att det finns inte att köpa medium fjädrar med rätt mått för min koppling LÖST på twostroke.. Antar att jag måste ha fjädrar som är 34 mm långa eftersom mina är det nu? Det är la inte så bra att ha fjädrar som är för korta? Då är de ju spända som sate när de sitter i :/ Har tittat på cykelkraft, rinab, racing-planet, tsr och easyparts, och ingen utav dem säljer medium i rätt mått jag behöver.. HUR SKA JAG GÖRA?! tycker inte det är lönt att lägga 150 kr på 3 stycken fjädrar, ( det packet ) kommer ju bara använda medium

Eller går det att köpa fjädrar som är för korta? Min uppfattning är att de kommer bli spända som fan eftersom de är för korta. Va kan de bli för konsekvenser? Blir det inte försämrad effekt om man sätter i för korta - eftersom de är så spända? Kan någon länka medium kopplingsfjädrar ifrån twostroke som skulle kunna passa?
* Munstycke :
Förra veckan drog jag bort skorstenet och tejpade iför halva hålet där skorstenet satt på luftburken, jag hade storlek 72 i munstycke innan och jag bytte aldrig. Nu när jag kör så känns den slö vid fullt gaspådrag, sen drar den efter några sekunder, dock satte jag ju på hårda fjädrar, men det kändes lite så innan också. " Grundregeln " lyder väl; när motorn får mer luft så behöver den mer bensin? Eftersom jag inte gick upp i munstycke så drog jag slutsatsen att jag har ett för litet i nu? Stämmer det?
SAMMANFATTNING... Sorry för lång text, ska göra det lätt nu.
1. Va blir konsekvenserna utav att jag drar i för korta kopplingsfjädrar om jag gör det, eftersom de är så spända. Just nu har jag polini race fjädrar i och de är 31.7 mm långa, original är 34 mm.
2. Som jag skrev innan så kände jag att original fjädrarna tar för tidigt, alltså innan all kraft ur röret kommer, och race fjädrarna tar för sent. DÅ SKA JAG HA MITT EMELLAN ELLER? Eller är jag helt ute och cyklar? :/
3. Har jag för litet eller för stort munstycke? Har det med luftskruven eller något annat att göra, eftersom den känns seg i början vid fullt gaspådrag. Vi säger att jag ligger i 50 km/h, om jag sedan drar fullt så är effekt responsen slö, alltså det tar cirka 3-4 sekunder innan den börjar dra iväg.
Har jag för litet eller för stort? Antar att jag har för litet, för när jag testade med storlek 80 i munstycke så blev den " blööö , blööö " och dog när jag körde. Så då hade jag för stort, då borde jag ha runt storlek 74 eller 76, stämmer det?

Mycket tacksam för svar grabbar. Mvh JOCKE!