Kovertera om bromstolekarna på en Derbi

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Kovertera om bromstolekarna på en Derbi

Inlägg av MrAndersson »

Hallå! :)

Har en fråga jag undrat över några dagar, hur gör jag om jag vill sätta på en 220 bromsskiva ibak istället för en 180 skiva? Hur gör man med bromsoken? Måste man köpa nya eller måste man modda den gamla?

Undrar också över distanserna till däcket, bromsoket sitter ju på hjulaxeln ibak på Derbi Senda xtreme, sen imellan fästet på oket o svingen sitter en distans, måste man svarva nya distanser dit eller kan man använda den gamla?

Och en sista fråga hur gör man om man ska sätta på 320mm bromsskiva ifram istället för en 260mm? Med oket o de, de måste ju flyttas upp på något sätt, efter som att skivan får en större diameter!

Eller finns de färdiga bromsok o köpa till 320 framskiva och 220 bakskiva? :) OM de finns länka gärna!

Blev långt detta hoppas de går och läsa! :D MvH Andersson
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
starkee
Elmoped

Inlägg av starkee »

I flesta fall får du en extra höjning till då du monterar av OKet sätter på höjningen och sen OKet på höjningen så de passar till nya skivan.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

får man med dom när man köper skivan eller vad menar du?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

du måste gör distanser till broms oket som sitter mellan org fästet till oket och till okets nya "plats" som när du köper oversize skiva till rox eller liknande då får du med ett fäste:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Skriv svar