kfredriksson skrev:vilket cylinder kit ska ja ha te min stuntviva ? har urpluggat orginal rör.
Polini 70 sport,stage 6 eller mallossi ?
samt, står på visa sidor att man kan ha orginal förgasareö
Är det 12 eller 14 mm förgasare orginal på vivacity 05 ? gurtner
Det är 12mm men jag tror att både Polinis sport och Stage6 är lågvarviga (Malossi har jag ingen aning om) men jag har hört mera bra saker om Stage6 än polini så kör på S6
kfredriksson skrev:vilket cylinder kit ska ja ha te min stuntviva ? har urpluggat orginal rör.
Polini 70 sport,stage 6 eller mallossi ?
samt, står på visa sidor att man kan ha orginal förgasareö
Är det 12 eller 14 mm förgasare orginal på vivacity 05 ? gurtner
Det är 12mm men jag tror att både Polinis sport och Stage6 är lågvarviga (Malossi har jag ingen aning om) men jag har hört mera bra saker om Stage6 än polini så kör på S6
Fel!
polinin är mest lågvarvig. Översta är högvarvigast, undre är lågvarvigast.
-s6
-malossi
-polini
Till stunt av dom skulle jag ta malossi!
EDIT: Hahaha såg att våra profilbilder var typ likadana, Mattyyy. Najs moppe btw
ohrner1996 skrev:kan f*n inte bestäma mig om jag ska köra på malossi 70cc sport eller polini 70cc sport, vad ska jag välja?
lite mer förslag tack mellan dessa 2 nurå, så söker jag en cylinder med bra axx (backhjulet lätt ) ,men ändå typ 85-95km/h
Har inte orkat läsa så mycket vad du skrivit,men du vill kunna stunta.Sen ser det ut som du har ett s6 sport pro rör på bilden... Då skulle jag rekomendera en s6 sportpro. Lätt att stunta med,har kraft på låga varv och på ganska höga.
Men om du ska välja mellan malossi och polini så kör på malossi,grym kvallite och skönt drag.
ollebolle15 skrev:Vilken cylinder ska jag ta om jag vill stunta? (Yamaha Aerox)
Polini Cylinderkit (sport) 70cc eller Malossi Cylinderkit (sport) 70cc
jag vill ha bra acc
båda är la lågvarviga så spelar egentligen ingen roll malossin varvar 800 rpm mer än polinin, jag hade tagit malossin iaf 8 har för mig att ''orre'' körde med malossin)
ollebolle15 skrev:Vilken cylinder ska jag ta om jag vill stunta? (Yamaha Aerox)
Polini Cylinderkit (sport) 70cc eller Malossi Cylinderkit (sport) 70cc
jag vill ha bra acc
e du acc beror på vilken övrig setup du har.
ta den billigaste cylindern då båda e bra
okej, tack för svar blir nog att ja köper polini cylindern
Polinin e mest lågvarvig och lite vassare för övrigt, dock så varvar malossin 800rpm mer vilket ger bättre tophastighet, men båda är ungefär lika bra till stunt då du kommer upp hur lätt som helst med malossin också om du har tekniken
potog skrev:
e du acc beror på vilken övrig setup du har.
ta den billigaste cylindern då båda e bra
Polinin e mest lågvarvig och lite vassare för övrigt, dock så varvar malossin 800rpm mer vilket ger bättre tophastighet, men båda är ungefär lika bra till stunt då du kommer upp hur lätt som helst med malossin också om du har tekniken
okej, tack för era svar! vilket rör skulle ni rekommendera till polini eller malossi cylindern?
ollebolle15 skrev:
okej, tack för era svar! vilket rör skulle ni rekommendera till polini eller malossi cylindern?
leovince zx-r eller doppler s3r verni båda e lågvarviga . Fel post... ska ligga i avgasrörstråden.
Nutbreaker skrev:
leovince zx-r eller doppler s3r verni båda e lågvarviga . Fel post... ska ligga i avgasrörstråden.
okej tack, ja vet att det ska ligga där men tänkte bara som en lite extra fråga
Skulle också vilja veta vad ni rekommenderar mig att köpa i 5-600:- klassen, Stage6 70cc kitt (det i första länken, begagnat) eller detta Motoforce 70cc racing kitt (helt nytt, det i nedanstående länk) som också är komplett? http://www.blocket.se/blekinge/Aerox_de ... ?ca=11&w=3
Det är en gjutjärn! Den håller däremot betydligt högre kvalitet en polini corsa. Den har som skrivet en relativt låg kompa som är bättre vid vardagligt bruk vilket underlättar när man kör till skolan etc. Sen är den mer att åka med också !
Polini sport ett tips är att byta kolv och fixa förgasaren den värkar sota!
Fick reda på att det är Polini Evolution 1 och den här cylindern används inte jag har dubbla såna cyllar så en sitter på moppen den andra tar bara plats
Det är en gjutjärn! Den håller däremot betydligt högre kvalitet en polini corsa. Den har som skrivet en relativt låg kompa som är bättre vid vardagligt bruk vilket underlättar när man kör till skolan etc. Sen är den mer att åka med också !
okej är den vassare en polinin? med alltså rappare
Exact Polini corsa har jag för mig ger 9,8hk vid 11200rpm och spn ger 13,7hk vid 10760rpm enligt deras hemsida så de e ganska stor skillnad
tmallpro skrev:
Exact Polini corsa har jag för mig ger 9,8hk vid 11200rpm och spn ger 13,7hk vid 10760rpm enligt deras hemsida så de e ganska stor skillnad