tagen efter 2 år

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

tagen efter 2 år

Inlägg av peugeotkillen »

jepp kommer sakna min underbara moppe !

jävla snut som ska fucka upp ens liv .
funka köra i 2 år utan körkort men nu är det över :(

jaja
fick böter på 7500 kr ..
och kommer bara få ram tillbaka ahah
åtalas för ovoltig körande
åtalas för att köra lätt mc utan körkort
värdslöshet i trafik
hade inga lampor . blinkers .. bakspeglar . och mycket mer .
indraget lämp till jag blir 21
moppen är inte reggad och har inte försäkring..
och för jag va uppkäftig
höll 95 km/h framför dom . men lyckades inte fly ..
dom tar min fina trim som är värt 10 000 :(
aja vad säger man FML , FML FML .

har varit efter lyst många gånger.

säg vet ni vill men pappa kommer döda mig när som :/
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

skyll dig själv, de e konsekveserna för att trimma en moppe :lol:
lycka till me att skrapa ihop pengarna :(
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

mamma betalar :(

ska köpa mig en hyper roxx .
Användarens profilbild
ohrner1996
Extra Varnad

Inlägg av ohrner1996 »

varför skulle han döda dig, är det inte han som har tillåtet dig att köra och trimma? men synd i allfall :(
yamaha aerox 06: (någon som vill byta rör med mig har ett proreplica som nytt :D )

SETUP:

stage6 - proReplica
stage6 - insug
stage6 - membran
malossi - reeds
malossi - 70cc sport
dellorto - 19mm black racing
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Men vad fan förväntade du dig då? Jag vill inte vara ute i trafiken och krocka med en jävel utan försäkring. Sen att du har trimmat och inte har körkort är något jag inte kan fatta hur du ens kan överväga att hålla på med.
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

hur kunde du bli tagen? fanns det ingen grusväg/gångväg du kunde köra in på? :)
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

vad tror du med en *fult ord* pappa . ;)

nej han vet inte om det ahahh även om han betalar hela tiden . an tror jag stylar den . eller att en går i sönder hela tiden och han ska reperer den :/
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Ledsen att säga det, men som man bäddar får man ligga.

Utmanar man Farbror Blå så bestämmer dem hur leken skall ledas.

Grattis, du måste ha slagit high score i att utmana snuten här nu.

Kanske fattat nu att det kanske är vettigt att ha ljus, mm framöver nu?
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
ohrner1996
Extra Varnad

Inlägg av ohrner1996 »

eheheh, då kan jag förstå det :/
yamaha aerox 06: (någon som vill byta rör med mig har ett proreplica som nytt :D )

SETUP:

stage6 - proReplica
stage6 - insug
stage6 - membran
malossi - reeds
malossi - 70cc sport
dellorto - 19mm black racing
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Min kompis skulle fly, han fick böter 1500 och övningsköra 5 månader senare, dom skulle inte plocka trimmer eller nåt annat. HAHAHA, lite komsiskt att han inte fick nåt skit för det menads du fick as mkt^^ Men tycker ändå synd om dig för att få sånna poliser efter sig:/
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

ohrner1996 skrev:eheheh, då kan jag förstå det :/
Han har bett om att åka på torsken med sitt beteende. Peugeotnissen, hur gammal är du egentligen?
Du bör vara någonstans runt 18-19 för att ha åkt på att inte kunna få lappen innan 21.
Max indragning i Sverige är tre år, om inte mycket graverande skäl föreligger som oerhört grov rattfylla, oerhört grava trafikförseelser, som grovt framkallande av fara, mm. I särksilda fall som sjukdom eller uppenbara fall där det är klart att du inte lämpad till att vara förare åker kortet på livet.
Luktar troll om dig.
Senast redigerad av nippertippan den 14 november 2011, 23:45, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

babel95 skrev:hur kunde du bli tagen? fanns det ingen grusväg/gångväg du kunde köra in på? :)

nej .. svårt att säga men nej

säger er grabbar utmana inte dom nya polis bilanrna dom händer kvar i röver till du inte pallar mer
..

http://motorbloggen.nyhetskanalen.se/20 ... -i-farten/
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

DiNozzan skrev:Min kompis skulle fly, han fick böter 1500 och övningsköra 5 månader senare, dom skulle inte plocka trimmer eller nåt annat. HAHAHA, lite komsiskt att han inte fick nåt skit för det menads du fick as mkt^^ Men tycker ändå synd om dig för att få sånna poliser efter sig:/

mm saknar min moppe ;'(
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

Skåningens-handelsbod skrev:
Han har bett om att åka på torsken med sitt beteende. Peugeotnissen, hur gammal är du egentligen?
Du bör vara någonstans runt 18-19 för att ha åkt på att inte kunna få lappen innan 21.

nej men 14 . så vet inte exakt kommer inte ihåg vad dom sa där
kaffetillmaten
Elmoped

Inlägg av kaffetillmaten »

peugeotkillen skrev:
babel95 skrev:hur kunde du bli tagen? fanns det ingen grusväg/gångväg du kunde köra in på? :)

nej .. svårt att säga men nej

säger er grabbar utmana inte dom nya polis bilanrna dom händer kvar i röver till du inte pallar mer
..

http://motorbloggen.nyhetskanalen.se/20 ... -i-farten/

eller så kan du inte köra
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

peugeotkillen skrev:

nej men 14 . så vet inte exakt kommer inte ihåg vad dom sa där
Jag vet vad jag vill säga egentligen nu, men son troligen skulle få dig att flama.

Du skall ha kört ihjäl nån för att kunna få ett sådant straff, för det första är du inte ens straffmyndig vid 14.
Säg som det är istället, att du hittat på alltsammans.

Dessutom är detta felpostat, mopedhistorier vore mer korrekt placering.
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

oh ja dom nya snut bilarna är snabba och trimmade ganska bra blev själv stoppad av en passat fast civare när dom starta den så det det som fan: VRRROOOOMMMMMM :lol:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av elias96sandberg »

idioter , hur lite ni än tror på han så kan jag säga att det är sant , hörde att det va snutar i byn så stack ner och kollade , då kommer peugeotkillen förbi med en snut bakom sig , sen ringde han mig och berättade allt det som står här
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

elias96sandberg skrev:idioter , hur lite ni än tror på han så kan jag säga att det är sant , hörde att det va snutar i byn så stack ner och kollade , då kommer peugeotkillen förbi med en snut bakom sig , sen ringde han mig och berättade allt det som står här
An an another joker....... :roll:
Police report or it didn't happened

Mig övertygar ni inte innan ni ger mig bevis i form av en polisrapport.

I DETTA FALL ÄR FÖRÄLDRARNA STRAFFANSVARIGA, , det vill säga att det är är föräldrarna som ställs till last.

Så att p-killen skulle kunna få böter, hell no, det är målsmännen som är de som åker på dem.

Det luktar troll miljoner mil bort.

Han dödad? Troligen bara indragen veckopeng nåt år framöver, hahahahahaha.

Du Peugeotkillen, ta den om Älgen som pökade mot bilhuven med va? När du ändå håller på?

Dessutom lyckades du med ett par dubbelposter, mm, i den här tråden, snyggt jobbat.
Senast redigerad av nippertippan den 15 november 2011, 00:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av babel95 »

elias96sandberg skrev:idioter , hur lite ni än tror på han så kan jag säga att det är sant , hörde att det va snutar i byn så stack ner och kollade , då kommer peugeotkillen förbi med en snut bakom sig , sen ringde han mig och berättade allt det som står här

I DETTA FALL ÄR FÖRÄLDRARNA STRAFFANSVARIGA, , det vill säga att det är är föräldrarna som ställs till last.

Så att p-killen skulle kunna få böter, hell no, det är målsmännen som är de som åker på dem.

Du Peugeotkillen, ta den om Älgen som pökade mot bilhuven med va? När du ändå håller på?
man är ju inte så dum i huvvet som man säger t polisen att man får lov att trimma för föräldrarna -.-
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

babel95 skrev:

man är ju inte så dum i huvvet som man säger t polisen att man får lov att trimma för föräldrarna -.-
ganska så uppenbart i detta fallet, man får som fjortonåring inte göra kapitalvarutransaktioner utan målsmans tillstånd. Om det skett så har handlarn brutit mot lagen.

15-16 år, då hade jag kunnat köpa det där arguentet.

En 14-åring får inte ens köpa en trampcykel i en butik utan sina föräldrars medgivande.

dags kanske nu att lägga ner trollkonsterna nu?
Martinn
Elmoped

Inlägg av Martinn »

Köra utan körkort när mamma/pappa kan betala är ovärt. Väldigt dumt att va uppkäftig mot polisen, man ska vara övertrevlig mot dem, de flesta poliserna är schyssta.

Nästan glad att jag sålde min timade moppe så slipper man bekymra sig om det :P
Användarens profilbild
an2n15
Elmoped

Inlägg av an2n15 »

det kan inte stämma. när jag och en kompis torska på trim sa snutarna bara typ att det blev 50 dagsböter och eftersom en 14-15 åring inte har någon inkomst blir EN dagsböter ungefär 20 spänn eller något. inte indraget lämpa pga första gången något liknande händer. om du torskar 2-3 ggr kan du få lämpat indraget 3 månader eller något? detta hände för en månad sedan och vi väntar fortfarande på rättegång som det tydligen skulle bli. PeugeotMannens historia kan OMÖJLIGT stämma eftersom han tydligen är 14= ej straffmyndig och köra lätt mc utan körkort kallas för olovlig körning. Böter på 7,500 är myt så det skriker om det. tyvärr så tror jag inte på denna historia.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

7500k oj då har du träffat rätt snut
luktar MYT!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

om du är 14 kan du ju inte få skit...

Enda är att du kanske måste skriva moppekortet senare att det skjutes upp.... trollolloloololooloololololloollololololo

Bild
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Victorh skrev:om du är 14 kan du ju inte få skit...

Enda är att du kanske måste skriva moppekortet senare att det skjutes upp.... trollolloloololooloololololloollololololo

Bild
+1, Min polare som är 14 kör en ganska trimmad Slider zx variator koppling 50sport osv. han skjutsade en kille utan hjälm, han råkade dra en civilsnut på en 30väg i 85, han märkte inte att det var en snut förens dom kom och tog han på axeln när han stannade och tankade längre fram, Han fick ingenting . Jag kom dit senare och lyckades dra av tändhatten av nån anledning, tänkte att de va lika bra haha.. men dom tog bara en moppen i 3 veckor, när han fick tbx den så var fortfarande tändhatten av. Alltså hade dom inte gjort ett piss med den. Han fick verkligen ingenting den lille turbögen :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Va inte elaka mot han.

Nä men du mytar ju ganska så uppenbart. Finns flera hål i historien som får den å inte värka trovärd.

Å vadå tagen efter 2 år?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har väldig svårt och tro på att du som endast 12åring började åka runt på din hypertrimmade moppe..
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

an2n15 skrev:det kan inte stämma. när jag och en kompis torska på trim sa snutarna bara typ att det blev 50 dagsböter och eftersom en 14-15 åring inte har någon inkomst blir EN dagsböter ungefär 20 spänn eller något. inte indraget lämpa pga första gången något liknande händer. om du torskar 2-3 ggr kan du få lämpat indraget 3 månader eller något? detta hände för en månad sedan och vi väntar fortfarande på rättegång som det tydligen skulle bli. PeugeotMannens historia kan OMÖJLIGT stämma eftersom han tydligen är 14= ej straffmyndig och köra lätt mc utan körkort kallas för olovlig körning. Böter på 7,500 är myt så det skriker om det. tyvärr så tror jag inte på denna historia.
+1
man får en varning på sitt lämp första gången och andra har jag för mig att det är tre månader och sen höjs det ju fler gånger man blir tagen jag har en polare som är 19 som blivit tagen av snuten ett antal gånger o han har varit trevlig och han har dom typ bara tagit lämpet 1 år o ja han har nog blivit tagen 4-6 ggr vad jag vet så det luktar myt som fan o 7500 körde du en moppe med hayabusa motor i 350 på 30 väg eller mytmytmyt trolol
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

7500 kr motsvarar i paritet grov rattfylla med ungefär 1,5 promille i blodet.
Användarens profilbild
viktorj
Elmoped

Inlägg av viktorj »

Offtopic; Om jag blir tagen med en hyper(15år) kan inte jag få uppskjutet lämp tills jag är 21 då?
Risbonden skrev:gå och dö ditt jävla troll. Turbokit dos till aerox huh?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

viktorj skrev:Offtopic; Om jag blir tagen med en hyper(15år) kan inte jag få uppskjutet lämp tills jag är 21 då?
det finns inte på verklighetens karta en gång.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

åker du moped utan lampor, blinkers backspeglar etc så tycker jag detta är rätt åt dig. Samt du höll 95 km/h FRAMFÖR dem är väl inte bästa flyktplanen...tror deras bilar går snabbare än din lilla moped. :)
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

Nu skiter jag blanka fan i om jag får skit för detta, men vill bara säga min åsikt.

Jävla panthuve! tycker inte ett dugg synd om dig...
Sådanna som du ska inte ha moppe!

Avslutar med citat av skåningen: Som man bäddar får man ligga! :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Myt myt myt, för det första så kan inte en 14 åring få sådanna straff, för det andra så är stavninger så dåligt så man fattar ju knappt vad du skriver...
Stuntriding is not a crime!
Låst