Tjenna jag undrar om det är lagligt att ha nummerplåthållare
som sitter bredvid däcket?
Sån som man kan ha på yamaha aerox, men jag vill ha de på en Derbi.
en sånhär : http://www.startuning.se/?pages=product&id=4245
Tacksam för så många Svara som möjligt. MVH//Paul
Senast redigerad av Paul2fast4you den 20 maj 2008, 18:02, redigerad totalt 1 gånger.
Eftersom den löjligaste lagen jag någonsin hört inom mopedvärlden är: Du får inte ändra eller göra några som helst förändringar på din moped, den ska va original så som den är byggd.. blablabla.. nåt sånt vare iaf, så tror jag att det beror på helt vilket humör polisen är på, om han är snäll så släpper han dig bara med en varning , då man inte ser hela regskylten , eftersom det sitter "bakom hjulet från sidan" Detta gäller även om man sätter skylten i hjulhuset då dem även kollar om man kan se skylten från alla vinklar, så som man skulle sett den om du hade kvar bögläppen.
Men som sagt, det beror på helt om Farbror Blå vaknat på rätt sida den dagen =)
/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
NEJ det får man inte man måste ha de under broms ljuset så det syns:D men varför ha den vid hjulet? ta bort b.gen bara och sätt den under lyset så säger dom inget
och man kan nog inte sätt den på sidan om de är en cross moppe? har aldrig sett det iaf men annars sätter du den ine vid hjulet men de blir ju då olagligt...
Jag har också ringt polisen när jag köpte min moped..då verkade dom inte fatta vad jag menade och sa typ
"bara den syns så är det lagligt"..
och det gör den ju i hjulhuset bakifrån. ÄVen om man skulle ha kvar bögläppen så syns inte regnumret från sidan, så det är värdelns töntigaste regel alltså!!!
Nej den får inte sitta där men tror inte polisen orkar bry sig om sånt.
eller så tar du bara bort allt och slänger plåten i garaget någonstans och kör ifrån dom ist.
Det bror också på om polisen är ''petig'' eller på dåligt humör men de kanske är sant men mig tog dom när jag hade skylten vid hjulet men de kanske bara är här i Norrköping då :p hehe