förbättra forumet

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Stämmer detta?

JA
26
87%
NEJ
4
13%

Antal röster: 30

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

förbättra forumet

Inlägg av potog »

Hallå tsr ända sen jag blev medlem här i början av september så har jag märkt att många har en dålig attityd mot varandra och detta skulle jag vilja ändra på!! Tänkte skriva några punkter på vad man skulle kunna bättra sig på.

#1 inte lägga onödiga kommentarer så som typ, sa du sten?
händer inte alls för ofta men,,,

#2 Ner värderande kommentarer som säger tex att man inte e lika mycket värd för att man kör en Aerox eller för att man inte har gjort så många inlägg osv.

#3 Man behöver inte dum förklara den som gör fel post 2gr i rad osv.

#4 Onödiga utskälningar! sjukt störande å se någon ny medlem satt i dom sitsarna då det e flera som ska läxa upp å vissa hur det är.

#5 Stav fel. Det finns folk med läs och skriv svårigheter eller folk som alment tabbar sig. Att på peka stav fel hjälper inte jätte mycket. Men fråga självklart om texten inte går å tyda.

#6 Kommentera mer i projekt tråden vill jag uppmana alla till! Man blir själv glad när man ser att någon har kommenterat på ens bygge samt att diskussioner där e ofta dom mest intressanta.

#7 Slappna av! Lägg ner strits yxorna. folk behöver tagga ner och ha lite mer humor. Man kan ju inte dra ett enda skämt utan att någon inte ska fatta det och börja hata.

#8 Om nu någon har hjälp dig massa med ditt problem som du hade med moppen. Glöm inte å tacka för det ;)

#9 Å alla er haters va e grejen visst jag tycker inte om aerox eller ZX så himla mycket men jag behöver ju inte vara arg eller sur på den som har det alla hat ju olika smak.

#10 RESPEKT! Vissa respekt för varandra! det tycker jag e sjukt viktigt.
Å visa inte mer eller mindre respekt om det e en modd eller en gönis alla förtjänar respekt.

Har pratat med Victor (crew medlem) samt andra via fb och dom känner samma sak. Någon mer som gör det?

/ MVH pontus/potog/togge
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Jag håller med.

Jag tror folk t.ex tycker jag "låter" sur bara för jag inte använder smilisar.

det tycker jag är tråkigt att folk tror det.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

håller med!

För det finns många som kan ta illa upp av lite skit!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

difaren skrev:Jag håller med.

Där har vi punkt 7 alla tror att folk har dåliga avsikter vet inte varför folk tror det. :?
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Håller med alla ska va positiva och stötta !
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

potog skrev:

Där har vi punkt 7 alla tror att folk har dåliga avsikter vet inte varför folk tror det. :?
ja exakt, lite tråkigt att folk tror de bara för man inte använder sånna där gubbar.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

difaren skrev:
potog skrev:

ja exakt, lite tråkigt att folk tror de bara för man inte använder sånna där gubbar.
Jag är en sån som tror att folk är sura om dom inte använder smileys :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

felpostar är ju även ett problem ;)

så om du känner för det så får du gärna posta rätt vilket är i Förslag-feedback-förbättringar ;)

men håller med dig helt :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PoWeRKinG skrev:felpostar är ju även ett problem ;)

så om du känner för det så får du gärna posta rätt vilket är i Förslag-feedback-förbättringar ;)

Felpost bryr jag mej personligen inte om. å det e dju ingen grej som har riktigt med hur man ska bete sig mot varandra. Om man nu inte felpostar med mening :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

potog skrev:

Felpost bryr jag mej personligen inte om. å det e dju ingen grej som har riktigt med hur man ska bete sig mot varandra. Om man nu inte felpostar med mening :P
bra du inte bryr dig för då så gör det väl inte nått om du får en varning?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Victorh skrev:
potog skrev:

haha jag bryr mig inte så mycket om någon annan gör det :p

men om jag skulle personligen aldrig posta fel :P
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

vicke xX SMT skrev:
difaren skrev:
potog skrev: Där har vi punkt 7 alla tror att folk har dåliga avsikter vet inte varför folk tror det. :?
lite samma med mig asså :roll:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

potog skrev:
Victorh skrev:
potog skrev: Felpost bryr jag mej personligen inte om. å det e dju ingen grej som har riktigt med hur man ska bete sig mot varandra. Om man nu inte felpostar med mening :P

du har lyckats göra det nu å sen dubbelpost :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Victorh skrev:
potog skrev:
Victorh skrev: bra du inte bryr dig för då så gör det väl inte nått om du får en varning?

du har lyckats göra det nu å sen dubbelpost :)
Just ja forumindex :p tänkte inte på det

Är väl ingen ide att flytta på den mad tanke på att modds inte kan ta bort den en. eller?
Senast redigerad av potog den 12 november 2011, 17:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah

Inlägg av VoxuzZ »

Fast jag tycker inte att det är så mycket hat osv på forumet, men jag kan tycka att folk blir lite för arga när någon lägger felpost. Visst visst, man ska läsa reglerna men jorden går ju inte under för att det händer ;)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

det är bara äckligt jävla pinsamt att man äns kan felposta
Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mura skrev:det är bara äckligt jävla pinsamt att man äns kan felposta
Typ såna här kommentarer tycker jag inte om. med tanke på att jag precis drog en fel post :lol:
eric_e
Elmoped

Inlägg av eric_e »

jajje detta håller jag med om :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

man ska vara mjukare mot de nya och lite hårdare mot de som varit med ett tag enligt mig, annars skrämmer man bort alla nya/ att forumet blir ett jevla dagis (:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

joar skrev:man ska vara mjukare mot de nya och lite hårdare mot de som varit med ett tag enligt mig, annars skrämmer man bort alla nya/ att forumet blir ett jevla dagis (:
Tror därför folk sitter vid andra forum för vi skrämmer bort alla med våra onödiga kommentarer å liknande.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Håller med dig men tråden är tyvärr felpostad och flyttfunktionen fungerar inte.
Bild

Jag är odödlig
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

vicke xX SMT skrev:
difaren skrev:
potog skrev: Där har vi punkt 7 alla tror att folk har dåliga avsikter vet inte varför folk tror det. :?
Joo tyvärr är det de som är problemet vad gäller mig. men så alla vet, ja är inte sur bara för ja inte använder smilisar
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Vi är trots allt alla här på tsr medlemmar på ett awesome moppe forum, alla har en sak gemensamt! VI älskar allihopa mopeder och motorer, så ta hand om varandra och välkommna de nya som kommer hit så vi växer till ett bra och omtyckt forum, det gynnar väl alla? Vi är ett gûtt gäng :D Va schyssta mot varandra och ta hand om varandra, we're brothers in arms! :P
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Roxxen96 skrev:Vi är trots allt alla här på tsr medlemmar på ett awesome moppe forum, alla har en sak gemensamt! VI älskar allihopa mopeder och motorer, så ta hand om varandra och välkommna de nya som kommer hit så vi växer till ett bra och omtyckt forum, det gynnar väl alla? Vi är ett gûtt gäng :D Va schyssta mot varandra och ta hand om varandra, we're brothers in arms! :P
+1
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

+1 du vill ha bättre stämning och att alla ska följa reglerna så postar du tråden som handlar om det helt fel.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Zer0x skrev:
+1 du vill ha bättre stämning och att alla ska följa reglerna så postar du tråden som handlar om det helt fel.
Har inte sagt något om å föja regler. Det finns det redan trådar om.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

potog skrev:
Zer0x skrev:
Har inte sagt något om å följa regler. Det finns det redan trådar om.
kan du sluta dubbelposta?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Zer0x skrev:
potog skrev:
Zer0x skrev: +1 du vill ha bättre stämning och att alla ska följa reglerna så postar du tråden som handlar om det helt fel.
Har inte sagt något om å följa regler. Det finns det redan trådar om.
kan du sluta dubbelposta?
Sorry va min telefon :S
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Lite off topic och en hel del posthunting...

Jag håller med att attityden på vissa ställen kan vara lite risig!
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

Angående felpost.

Ifall det är någon relativt ny på forumet som gör en felpost så behöver man inte flippa ur totalt utan istället säga snällt att personen har postat fel och hjälper den nya att posta rätt och då kommer den sekert att börja posta rätt! :)

Då finns det ju också vissa som faktist inte bryr sig ett skit i om dom fel postar och då kan man flippa på dom, men inte åt såna som typ felpostar första gången!

Och vissa kommenterar bara "felpost" till den som har gjort felposten, vad hjälper det? Den som har gjort felposten kommer nog inte att fatta vart han skall posta elr något, iställer säger man också vart han skall posta.

:D
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Motofinne skrev:Angående felpost.

Ifall det är någon relativt ny på forumet som gör en felpost så behöver man inte flippa ur totalt utan istället säga snällt att personen har postat fel och hjälper den nya att posta rätt och då kommer den sekert att börja posta rätt! :)

Då finns det ju också vissa som faktist inte bryr sig ett skit i om dom fel postar och då kan man flippa på dom, men inte åt såna som typ felpostar första gången!

Och vissa kommenterar bara "felpost" till den som har gjort felposten, vad hjälper det? Den som har gjort felposten kommer nog inte att fatta vart han skall posta elr något, iställer säger man också vart han skall posta.

Det e sant. Men någon som inte bryr sig om å posta rätt har jag aldrig stött på :S
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

potog skrev:
Motofinne skrev:Angående felpost.

Det e sant. Men någon som inte bryr sig om å posta rätt har jag aldrig stött på :S
Men det har jag.. Jag brukar själv påpeka att det är felpostat om någon har felpostat men då säger vart han ska posta den också. :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

man kan ju ika gärna ta sig tiden och posta rätt? :P

i tex trafikpolisen>frågor:

hej vad är det för fel på in moppe den är seg.

liksom vafan inte konstigt att man lackar på visa? ;)

men visst, det är inte hela världen att göra de en gång eller två på 1 år eller så.. har själv gjort typ 2 felposter på över ett år :)

men när man märker att dom inte ens försökt så brukar jag bli lite småsur och säga till dom lite mer :) skriver oftas vart det skulle varit postat :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Tycker nog ända att jag postade rätt för där står det typ förslag förbättring.
Å detta är en uppmaning ;) samt att det handlar om medlemmarna och inte om forumet eller va man nu ska säga :P

Håller med dej mura man kan ju fel posta för att man inte hittar en viss tråd eller osäker vilken kategori den ska vara in. Å vissa trycker bara lite på knapparna tills dom hamnar nån stans :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Låst