Motor
Dragen V-ring
4,8 g Polini vikter & 5,6g vikter [byter ibland]
Polini kopplingsfjädrar[Gula]
Polini Tryckfjäder [Blå 22kg]
Sportluftfilter
90 Munstycke
Leovince TT
Polini Hi-Speed variator
Stage6 Vev [HPC RACING]
Motorforce 22mm ostrypt insug
Tnt Racing Tändkabel & Tändhatt
Stage6 Alu 50cc sport
Athena kolv 50cc
Stage6 Pro Sport clutch.
Styling
Srt8 framkåpa
Vita blinkersglas
Styling underkåpa
Bortplockad plåt
Dubbeloptik
Höjd
Tonad baklampa
Miniblinkers
Bcd underkåpa
Sidostöd
Säkert nåt jag har glömt!
Historia.
Tja , började med att jag köpte en Derbi Senda vid 14års ålder.
Hann köra den i 2 månader innan jag körde omkull och kvadda den, så fick gå på jakt efter en ny moppe, blev en yamaha aerox 03.
Har renoverat hela motorn, bytt vev, cylinder lager , ja allting i hela motorn.
Nu ska den vinterrenoveras och bli nåt som man kan va stolt över.
Update.
Håller på att försöka lista ut varför motorn inte vill gå som den ska , den skar för 4 veckor sen så då beställde jag en ny stage6 50ccsport.
Jag har även köpt allting som finns i motorväg och i stylingväg så ni inte trodde att jag köpte denna färdig.
Har såklart dratt på den nya cylindern, men kan inte få den o gå riktigt.
den kommer inte upp till effektkurvan med Leovince TT röret, drog på org röret innan dag och då blurrar den eller hackar den ingenting, skumt.
aja , får fixa hem nya munstycken som är större än 92 så jag kan ställa in den med leovince röret.
Update
Kör en update då..
slängde på leovince röret men har inget tillräckligt stort munstycke hemma så kan inte få den o gå riktigt, drog på lite kåpor för synes skull med så ni kan få lite ideer om hur den ser ut
Men moppen går jävligt bra de lilla som de går o köra med den, bra flås med nya cylindern och kopplingen.
Lackade även v-kåpan för nån dag sen , blev ganska bra faktiskt
Aja , nog snackat över till lite bilder !
Kommentera nu [/b]
Senast redigerad av jjoel den 12 november 2011, 14:06, redigerad totalt 1 gånger.
85km/h enlight gps innan jag rev den, och nu sitter de både ny koppling och cylinder på. hoppas väl på att spräcka 90sträcket ganska hårt
tack som fan man, kolla in ofta:)
mycket kommentarer ger mke updates, kommer rulla in en relativt stor update imon när jag ska försöka ställa in den med leovince röret!
Kanske även dra på kåpor osv, aja thx
85km/h enlight gps innan jag rev den, och nu sitter de både ny koppling och cylinder på. hoppas väl på att spräcka 90sträcket ganska hårt
mycket kommentarer ger mke updates, kommer rulla in en relativt stor update imon när jag ska försöka ställa in den med leovince röret!
Fan va gött titta till mitt aerox projekt om du behöver lite tips om va du kan göra på den Står länkarna till alla delar så just check it out om du känner fört
Fan va gött titta till mitt aerox projekt om du behöver lite tips om va du kan göra på den Står länkarna till alla delar så just check it out om du känner fört
tror de är lugnt , har hållt på med moppar sen 13 års åldern, snart 16 nu. Och har haft denna 1 år snart så har inte precis köpt den om du trodde de .
Lackade nyss variatorkåpan och dubbeloptiken, ställde även in förgasaren lite.
Men ska checka in din , har lagt ut 12k på renovering på denna moppen nu , sjuka summor men kommer in lite bilder imon hur den ser ut egentligen , är med bruden nu så har inte tid att lägga upp nya mer bilder , men kollar in din.
O tack igen man .
jjoel skrev:
tror de är lugnt , har hållt på med moppar sen 13 års åldern, snart 16 nu. Och har haft denna 1 år snart så har inte precis köpt den om du trodde de .
Men ska checka in din , har lagt ut 12k på renovering på denna moppen nu , sjuka summor men kommer in lite bilder imon hur den ser ut egentligen , är med bruden nu så har inte tid att lägga upp nya mer bilder , men kollar in din.
O tack igen man .
Nej jag påpekade inte att du var okunnig! Inte alls Menade bara om du ville ha lite tips bara! 12k är en del, men resultatet blir en förjävla snygg moped.. Vilket är värt om man har tillgång till sådana summor Hoppas det kommer update snart, riktigt sugen på att se. Np btw!
Roxxen96 skrev:
O tack igen man .
Nej jag påpekade inte att du var okunnig! Inte alls Menade bara om du ville ha lite tips bara! 12k är en del, men resultatet blir en förjävla snygg moped.. Vilket är värt om man har tillgång till sådana summor Hoppas det kommer update snart, riktigt sugen på att se. Np btw!
De kommer update idag, ska bara lämna bruden hemma sen ska jag ner o skruva, ska ställa in den mycket bättre , dra på leovince röret och se om de funkar, sen slänger jag på lite blandat med kåpor!