Hebo Ljuddämpare låter som orginal?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Turbo reju
Elmoped

Hebo Ljuddämpare låter som orginal?

Inlägg av Turbo reju »

Tjena! Jo jag sätte nyss på min nya ljuddämpare ifrån Hebo på orginal röret. Men det lät inget nytt alls? Lät precis som förra. Någon som vet hur jag ska göra för att få lite mera ljusare ljud? typ som crossljud.:) Moppen är en Rieju rrx btw. Vet inte heller vart jag skulle posta dethär så säg till om jag ska skriva det någonannan stans!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ut med ljuddämpar ullen :roll: :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

dra ur egr slangen så låter den.

annars ur med ljuddämpar ullen, men de verkar vara lite konstigt om den inte låter mer än innan, hur mkt låter den då?
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Ut med ull samt på med öppetluftfilter ;)
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Låter typ 10% skillnad ifrån orginal dämparen..... hur tar man bort ullet då? :O
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

jadu. Jag hade ett heborör som vi testade på min kompis Derbi, alltså hela röret och jag tycker faktiskt inte att Hebo låter så värst farligt.
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Nä det är just det. Jag köpte ju röret för att det lät mycket (enligt alla youtube videosarna) för att orginalet låter för mesigt enligt mig :P
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Turbo reju skrev:Nä det är just det. Jag köpte ju röret för att det lät mycket (enligt alla youtube videosarna) för att orginalet låter för mesigt enligt mig :P
Då tycker jag att du har köpt fel dämpare... TK ska det vara isånnafall
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Turbo reju skrev:Nä det är just det. Jag köpte ju röret för att det lät mycket (enligt alla youtube videosarna) för att orginalet låter för mesigt enligt mig :P
köpte du hela röret eller bara ljuddämparen?

står i texten att du bara lade på ljuddämparen, men nu skriver du ju att du köpte röret..
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Ao får f*n bli att köpa ny ljuddämpare.......(suck) Ja jag har bara ljuddämparen. skrev nog lite fel :P men det är bara ljuddämparen. Men förändrar Tk ljuddämparen hastigheten?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Turbo reju skrev:Ao får f*n bli att köpa ny ljuddämpare.......(suck) Ja jag har bara ljuddämparen. skrev nog lite fel :P men det är bara ljuddämparen. Men förändrar Tk ljuddämparen hastigheten?
jag har tk dämpare, du får bättre ljud men hastigheten ändras inte.. :)
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

sätt på luft filter pöjk! då låter det! och ta ut massa ull och ha bara lite kvar som du packar hårt! :D då kommer den låta tro mig ;)
furia_Larsson
Elmoped

Inlägg av furia_Larsson »

Om du vill ha ett rör som låter mycket,så köp ett turbo kit rör! ;)
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Okej men är det sån här jag ska ha då? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10393 så att ja inte köper fel igen för då blir ja förbannad.:P
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Turbo reju skrev:Okej men är det sån här jag ska ha då? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10393 så att ja inte köper fel igen för då blir ja förbannad.:P
Den kommer inte låta mer än den du har nu, plocka ur ullen ur din nuvarande istället..
Sitter med 2 eller 3 skruvar på baksidan av dämparen, bort med dom och slit isär dämparen, sen tar du bara bort ullen där i så låter det som ett jetplan sen.
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Siimoon. Jag har tagit bort den brickan vid skruvarna. Sen då?
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Turbo reju skrev:Siimoon. Jag har tagit bort den brickan vid skruvarna. Sen då?
Håll i slutdelen av dämparen, och vrid på "skalet", alltså den röda delen av dämparen, då ska den åka isär och sen plockar du bort all ull.
Turbo reju
Elmoped

Inlägg av Turbo reju »

Det går inte. Det sitter något typ av nitar i den. Måste dom väck eller? För det går inte att skruva i dom så måste antagligen borra bort dom. Men kan du kolla på det? Jag har bilderna på mina bilder.
Skriv svar