runner vs aerox vs slider?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
rasmusbq
Elmoped

runner vs aerox vs slider?

Inlägg av rasmusbq »

tjena vet inte vilken moppe som jag ska köpa och vilken moppe som håller bäst för trimning..

setuperna ska vara 70cc,trimrör,ny vev,19-22 förgasare,variator,kopplingsklocka,membran och sånt!
det ska minst gå i 110 ungefär!

aerox,slider eller runner?

tack i förväg!
Användarens profilbild
matte1
Elmoped

Inlägg av matte1 »

Aerox
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Aerox är nog bäst för den setupen tycker jag.. Tycker aerox är med gjord för för trimmning är den andra förslagen, mitt tycke. Klart alla mopeder går att trimma, men jag hade tagit aerox utan tvekan! Skön och stabil moppe! Finns många aeroxar och jag har en själv, men aerox är lätt bäst lämpad för trimmning utav dem 3 enligt mina erfarenheter.
Senast redigerad av Roxxen96 den 9 november 2011, 17:05, redigerad totalt 3 gång.
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

okej tackar!orkar du motivera varför just den?:)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

inte slider eftersom den är luftkyld, tycker inte aerox häller eftesom alla har aerox, tycker forumet bör se nått annat än köpstylade aeroxar... men det är vad jag tycker. :wink:
Användarens profilbild
david1996
Svårstartad skrothög

Inlägg av david1996 »

runner :) alla tycker inte detta men många så ni behöver itne tjata på mig men aerox är en p12 moppe.
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Tycker du ska ta aerox riktigt sköna att köra trimmade :)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

david1996 skrev:runner :) alla tycker inte detta men många så ni behöver itne tjata på mig men aerox är en p12 moppe.
Jag har haft min i 3 år nu, de är ingen p12 moppe, den är bara populär
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

antonpg94 skrev:
david1996 skrev:runner :) alla tycker inte detta men många så ni behöver itne tjata på mig men aerox är en p12 moppe.

WORD! Så sant så Anton :)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Re: runner vs aerox vs slider?

Inlägg av antonpg94 »

rasmusbq skrev:tjena vet inte vilken moppe som jag ska köpa och vilken moppe som håller bäst för trimning..

setuperna ska vara 70cc,trimrör,ny vev,19-22 förgasare,variator,kopplingsklocka,membran och sånt!
det ska minst gå i 110 ungefär!

aerox,slider eller runner?

tack i förväg!
sry för dubbelpost men varför måste den gå i över 110? du kommer aldrig ha nytta av den farten... ett enda felsteg i 110km/h å du är körd.... tänk på att en moped är inte byggd för en sådan höghastiget, utan dom som skapar sprinter elr liknade.. vill inte klaga på dig men du kommer aldrig ha nytta av den farten :wink:
Användarens profilbild
david1996
Svårstartad skrothög

Inlägg av david1996 »

Roxxen96 skrev:
antonpg94 skrev:

WORD! Så sant så Anton :)
det är så här iallafall (Göteborg)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

Som sagt tidigare, det är en moppe som är populär, den har sett likadan ut i 13 år fortfarande lika populär som när den kom om inte mer... det är en klassiker :wink:
martinvk
Varnad

Inlägg av martinvk »

runner lätt. vattenkyld, stabil och kommer gå riktigt bra med den setupen
har själv en runner fast den e inte så trimmad bara småsaker
otroligt skön att köra

sen har runner 50cc samma ram och lite annat som runner 180cc. alltså klarar den av höga hastigheter
Martinvk
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Självklart Runner men nu förväntar jag mig ett projekt också om du skaffar en runner
Användarens profilbild
MartinGro
Svårstartad skrothög

Inlägg av MartinGro »

Slider! tycker det är allt för mycket aeroxar på tsr :) och lite roligare med en moppe som inte alla har ;)
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

haha, kul att det blev en sån grej av det:)
men jag tror det faktiskt blir en runner,dom känns trygga och stabila:)
sen är jag 1,88 lång och då blev aeroxen lite liten tyckte jag,slog i knäna i styret;)
sen så slider är lite små och känns inte stabila alls, små därfram och bred där bak, och framför allt platt..!

hehe, då jag nog inte är så jätte jätte kunnig på motorer och så så blir det än färdig trimmad, och så fixar jag den lite som jag vill ha den!
sen vet jag att man alltid kan lära sig att mecka men har inte tid med det:)

tack till alla som har skrivigt sina åsikter och så, uppskattas:)
men får nog tänka vidare lite, men lutar åt runner!!:)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

P12 a dom har ju moppe:S p15 moppe hade jag sagt.

Nä men du motor mässigt är aeroxen bäst snyggaste slider samt att den väger mindre så jag hade kört på den ;) eller en neos :wink:
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

så du tycker att runner inte är någonting att satsa på?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

om du ska ha en moppe som går i 110 så lär du få mecka en hel del även ifall den e färdig trimmad :P
Stuntriding is not a crime!
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

jo men känner ju lite folk också:)
men skälvklart kan man sätta på rör och justera variator och koppling. men kanske inte lager och sånt inne i motorn!;D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Aerox är inte direkt överlägsen bara för den är populär som vissa här verkar tro.

Runnern är ett givet val om du ska trimma mycket, mycket tålig och bra motor, bra kylning, skön körställning (till skillnad från konungen av bögpulkor...) och ser riktigt snygga ut om man fixar till dom lite. Köp för helvete ingen aerox!!!
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

rasmusbq skrev:så du tycker att runner inte är någonting att satsa på?
Dom väger ju 110kg så klart dom känns stabila ta slidern! Bättre motor å trumma ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

potog skrev:
Dom väger ju 110kg så klart dom känns stabila ta slidern! Bättre motor å trumma ;)
Den väger annars ca 90kg, kan ju bero på den gigantiska tanken och att den är väldigt kompakt och inte känns lika plastig speciellt som aerox, slider är ju luftkyld, skulle aldrig lägga stora summor på att trimma en luftkyld motor.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
1337Noah
Elmoped

Inlägg av 1337Noah »

runner motorn e klart bättre än slider. skaffa runnern med piaggio motorn det e bra grejor :) sen om du vill klämma ur 110 ärliga ur moppen får du köra mot midrace hållet och det e ingen vidare för dagsbruk!
ny på tsr :)
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

nej slider blir det inte för just kylningen, aeroxen förliten om man kan säga så:)
och runnern blir det nog;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag skulle tagit Slider. Alla är kör tråkig stunt med dom, sen står alla aeroxar brevid och säger men jag tar dig i topphastiget. Sen så kommer du där med en miderace ;)

Sen ser dom gryma ut utan lyse med org,kåpor!:)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

MartinGro skrev:Slider! tycker det är allt för mycket aeroxar på tsr :) och lite roligare med en moppe som inte alla har ;)
Martin det är luftkylning på Slider och trumbroms så det är inte så bra om man ska trimma så pass mycket. Dessutom så om det är roligare med en moppe som inte alla har så är Aerox totalt uträknad , Slider ganska vanlig , Runner är rätt ovanlig.

Kör på runner dom är riktigt sköna , relativt snygga , stabila , bra motor , skivbroms , vattenkyllning och ser lite sportigare ut än en jefla roxx
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ktm_danielsson skrev:
potog skrev:
Den väger annars ca 90kg, kan ju bero på den gigantiska tanken och att den är väldigt kompakt och inte känns lika plastig speciellt som aerox, slider är ju luftkyld, skulle aldrig lägga stora summor på att trimma en luftkyld motor.

Varför e luft kult dåligt då? Vi har använt det sen 2taktaren kom och det har ju funkar bra hittils!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

potog skrev:
ktm_danielsson skrev:
potog skrev: Dom väger ju 110kg så klart dom känns stabila ta slidern! Bättre motor å trumma ;)

Varför e luft kult dåligt då? Vi har använt det sen 2taktaren kom och det har ju funkar bra hittils!
Luftkylning är mycket sämre än vattenkylning och du trumbroms är också mycket sämre än vad det är med skivbroms
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mattyyy skrev:
potog skrev:
ktm_danielsson skrev: Den väger annars ca 90kg, kan ju bero på den gigantiska tanken och att den är väldigt kompakt och inte känns lika plastig speciellt som aerox, slider är ju luftkyld, skulle aldrig lägga stora summor på att trimma en luftkyld motor.

Luftkylning är mycket sämre än vattenkylning och du trumbroms är också mycket sämre än vad det är med skivbroms
Trumbroms e ju bättre om man ska ha som bruks moppe.

Ja vatten ljöd är bättre men hur nödvändigt är det? Inte jätte. Enklare å meka med:D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

potog skrev:
Mattyyy skrev:
potog skrev:

Ja vatten ljöd är bättre men hur nödvändigt är det? Inte jätte. Enklare å meka med:D
Ge mig 1 anledning till varför trumbroms skulle vara bättre tack.

När man trimmar så pass lycket som han gör så kanske luftkylnongen kyler för dåligt fast lite osäker
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mattyyy skrev:
potog skrev:
Mattyyy skrev: Luftkylning är mycket sämre än vattenkylning och du trumbroms är också mycket sämre än vad det är med skivbroms

När man trimmar så pass lycket som han gör så kanske luftkylnongen kyler för dåligt fast lite osäker
För att trum bromsen håller längre :P alltså att man slipper byta broms belägg lika ofta :D

Du kan ju lira 400cc med luft kylt varför inte på en 70cc???? :P
Användarens profilbild
smTimpA
Elmoped

Inlägg av smTimpA »

köp runner! man sitter som en kung! jag som är 1,89 sitter riktigt bra! stabila och håller för att trimmas mycket ;)
rasmusbq
Elmoped

Inlägg av rasmusbq »

okej, tack smtimpa!:)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

potog skrev:
Mattyyy skrev:
potog skrev: Trumbroms e ju bättre om man ska ha som bruks moppe.

För att trum bromsen håller längre :P alltså att man slipper byta broms belägg lika ofta :D

Du kan ju lira 400cc med luft kylt varför inte på en 70cc???? :P
Jag tycker det är värt att ha skivbroms även om man måste byta belägg oftare. Det är så jävla mycket bättre

Som jag skrev osäker angående kylningen men kan tänka mig att en 400cc har lite mer avancerad kylning iaf :P men ta inte det seriöst för det är bara en gissning
Skriv svar