Vill trimma, hur ska jag göra?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Vill trimma, hur ska jag göra?

Inlägg av Roxxen96 »

Förmodar att detta är felpost, kunde inte riktigt bestämma mellan här och 2T-S Tuning..

Tjena TSR. Behöver verkligen hjälp med några saker, SERIÖSA OCH BRA SVAR! Nu är det såhär att jag vill trimma min moped men är osäker på om min farsa låter mig, min moppe går 65 med dragen v ring, farten är jag nöjd med, men det är axxet och farten upp dit som verkligen suger rent ut sagt, har verkligen tröttnat.. Han verkar tydligen inte veta att min är trimmad, även fast jag sagt det till honom ett flertal gånger. Så då tänkte jag att jag har chansen nu när han tror den går cirka 50-55, har nu kört över ett halvår lugnt och försiktigt. Jag har hittat en säljare av ett original rör till en yamaha neos som har kapad blindtarm, och som har mynningsplugg som man kan ta bort eller om man vill ha den i, jag vill jävligt gärna ha det röret för jag vill få mer fart i skiten. Frågan är, jag är inte säker på att min pappa låter mig trimma, han är väl lite skeptisk när det gäller det även fast han själv körde puch som han drevade till 60, och min brorsa fick köra med helt urpluggat rör till sin Derbi som sedan gick 75, efter en MASSA TJAT med pappa.

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med att prata med han om detta, jag är " rädd " att jag inte skulle få, och det svaret vill man inte direkt ha. Då undrar jag några saker :

1. Jag ska fråga, men hur ska jag säga så att det sägs på ett bra sätt? Är inte en jätte bra " talker " om man säger så. Ett utav problemen är att den redan nu går 65, men är kass upp dit, det jag inte vill är att moppen ska gå alldelles för fort om jag sätter på det röret, hur fort tror ni moppen kommer göra? Jag gissar på 70-75 med ett grymt axx, är jag nära eller åt helvete för mycket/lite?

2. OM jag inte får, hur f*n ska jag göra? Vill så gärna köpa det röret.

3. Om jag nu skulle få, så om jag ställer moppen på mig, då är det bara jag som får böter och blir av med körkort och grejjer? Får övningsköra bil senare än vad man får osv. Right?

Jätte tacksam för svar. MVH JOCKE! :P
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

de seriösa och bästa svaret jag kan ge dig är att om du inte får trimma, GÖR DET INTE DÅ!!

blir bara problem tillslut och föräldrarna får en hållhake.

om du nu MÅSTE trimma så är ett ostrypt org rör bra val då de inte låter mkt och ser org ut (va? ser ett org rör org ut??)

säg att du vill åka fort bara.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Om han säger nej är det ju bara att säga att din bror fick de och att hans gick fortare? ganska gött att ha en storebror som tänjt på regler som man alltid kan använda som argumentation :)
Så de borde ju räcka?
EDIT: sen säger du ju självklart att du ska köra lugnt och köra enligt hasighetsbegränsningara och lite sånt :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

tS skrev:Om han säger nej är det ju bara att säga att din bror fick de och att hans gick fortare? ganska gött att ha en storebror som tänjt på regler som man alltid kan använda som argumentation :)
Så de borde ju räcka? :)
tS: Ja det är sant, har jag med tänkt på. Kan ju säga; men brorsan fick ju köra 75 med ostrypt rör, han ställde moppen på sig. Jag kan göra samma sak? Dessutom kommer min inte gå lika fort, jag har ju kört lugnt och försiktigt över ett halvår nu som visar att jag kan ta ansvar i trafiken och inte kör som ett jävla fucko. :) Om jag ställer moppen på mig då är det väl bara jag som åker på " skiten " om jag åker fast?

yamaha2pwn: Jo det är sant, får man inte ska man inte, helt rätt :P Men är rätt sugen, som sagt brorsan fick så varför skulle inte jag få? Den går 65 nu som inte han vet tydligen.. Va kommer min moppe ungefär gå om jag drar på en v-ring och sen röret? Fart/axx? Klart att ni inte vet exakt, men någon gissning? :/
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Vet inte hur det är med scootrar men JAG tror inte den kommer gå i 75 med grym axx. Om du köper röret och känner att det går för fort så byt till lite lättare vikter då? :)

Men säg att din bror fick då måste du med få ;)

Men är han och meckar med dig? Eller gör du allt själv? För om du gör det själv så kommer han inte att märka något? Eller?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DiNozzan skrev:Vet inte hur det är med scootrar men JAG tror inte den kommer gå i 75 med grym axx. Om du köper röret och känner att det går för fort så byt till lite lättare vikter då? :)

Men säg att din bror fick då måste du med få ;)

Men är han och meckar med dig? Eller gör du allt själv? För om du gör det själv så kommer han inte att märka något? Eller?
Lättare vikter så varvar den ju mer då blir det la ännu mer fart i skiten? ;)

Jag borde få eftersom han fick :/

Jag meckar helt ensam, men det är min brorsa som är " proffset " i familjen när det gäller mecka, han har haft Derbi i 3 år innan, och nu jobbar han på bilverkstad så han kan en DEL. Dock meckar inte han heller med mig, men han kan lätt märka, han vet att den är trimmad, och han kommer typ säga det till farsan och bla bla, han klagar jämt på att jag gör något olagligt, tex att jag kör utan spegel eller mätare, jävligt störande.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Gör som jag, jag fick inte trimma när ja fick moppen men sen så hade min kusin som hade moppen innan sågat av röret, så moppen gick piss så ja köpte ett nytt originalrör som dock var urpluggat, men min låtsas pappa sa när vi skulle sätta på röret "amen vafan den dära pluggen kan väl inte göra så mycket?" och sen så blev det så att han inte orkade sätta i pluggen och nu så säger han att ja ska köra lugnt och att ja får betala mina egna böter själv.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

difaren skrev:Gör som jag, jag fick inte trimma när ja fick moppen men sen så hade min kusin som hade moppen innan sågat av röret, så moppen gick piss så ja köpte ett nytt originalrör som dock var urpluggat, men min låtsas pappa sa när vi skulle sätta på röret "amen vafan den dära pluggen kan väl inte göra så mycket?" och sen så blev det så att han inte orkade sätta i pluggen och nu så säger han att ja ska köra lugnt och att ja får betala mina egna böter själv.
Vill inte direkt såga av röret ^^ Men tanken är att köpa det röret så det blir lite mer fart i skiten. Om moppen står på mig så får jag all skit när jag åker fast va? Böter osv? Mina föräldrar drabbas väl inte av det?
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

Bara fråga pappa!
Går det så går det (går det inte så tjatar man sönder hövet på han till slut ger han sig lovar ;) ) går det inte så tjuv trimma ;)
Var så med min pappa :) frågade 24/7 i 2 veckor fick ej och helt random vid mat bordet får jag svetsa om blind tarmen på moppen på min prao så dagen efter fick jag svar: ja :)

Tycker du inte ska vara "feg" och inte fråga skadar ju inte :)

Ett bra argument är att du betalar böterna själv och ställa moppen på dig och säga att böterna för trimning blir inte större om man trimmar mer (?).
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DerbiMoppe skrev:Bara fråga pappa!
Går det så går det (går det inte så tjatar man sönder hövet på han till slut ger han sig lovar ;) ) går det inte så tjuv trimma ;)
Var så med min pappa :) frågade 24/7 i 2 veckor och helt random vid mat bordet får jag svetsa om blind tarmen på moppen dagen efter fick jag svar: ja :)

Tycker du inte ska vara "feg" och inte fråga skadar ju inte :)

Ett bra argument är att du betalar böterna själv och ställa moppen på dig och säga att böterna för trimning blir inte större om man trimmar mer (?).
Wise words from a wise man, vet att min pappa inte är likadan som din ;) Är det nej så är det booom stopp.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

om du inte får ska du ju inte göra det.. :roll:

men om din brorsa fick trimma sin varför får du inte? det är ju jävligt orättvist enlig mig.. så gå och tjata på han om de..
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Roxxen96 skrev:
difaren skrev:Gör som jag, jag fick inte trimma när ja fick moppen men sen så hade min kusin som hade moppen innan sågat av röret, så moppen gick piss så ja köpte ett nytt originalrör som dock var urpluggat, men min låtsas pappa sa när vi skulle sätta på röret "amen vafan den dära pluggen kan väl inte göra så mycket?" och sen så blev det så att han inte orkade sätta i pluggen och nu så säger han att ja ska köra lugnt och att ja får betala mina egna böter själv.
Vill inte direkt såga av röret ^^ Men tanken är att köpa det röret så det blir lite mer fart i skiten. Om moppen står på mig så får jag all skit när jag åker fast va? Böter osv? Mina föräldrar drabbas väl inte av det?
Menade inte att du skulle såga av ditt nuvarande rör.

Dem kan åka fast på de om du säger att DOM lät dig trimma

Köp röret och se sen vad dem säger
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

vicke xX SMT skrev:om du inte får ska du ju inte göra det.. :roll:

men om din brorsa fick trimma sin varför får du inte? det är ju jävligt orättvist enlig mig.. så gå och tjata på han om de..
Ja det vore väldigt orättvist.. Jag ska göra det :P

DIFAREN : De kan bara säga att de inte visste! :)
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Roxxen96 skrev:
Om dun pappa vet att du kör trimmat så blir HAN av med körkoret för att han tillåter olovlig körning.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Hebbe skrev:
Roxxen96 skrev:
Om dun pappa vet att du kör trimmat så blir HAN av med körkoret för att han tillåter olovlig körning.
Det är jag medveten om.. Men man kan säga att han inte visste och att jag trimmade på helt egen hand utan att fråga osv, de visste ingenting. :roll:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Att argumentera med att han själv trimmat är inget bra... Då får man svaren, det var annat förr osv.
Så det är bättre om du använder din storebrorsa! :D

Jag får inte heller trimma (fick, kör inte kängre). Så jag gjorde det inte, lika bra enligt mig.
Men eftersom du verkar desperat efter att göra det så är det ju en annan sak. Om du har dragen v-ring nu? Andra vikter+kopplingsfjädrar, kolla efter eventuell plugg i luftburken (drar du en plugg där så gå upp i munstycke som du säkert redan visste).
Får du köpa röret så slå till på det o plugga ur det...
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DEA!! skrev:Att argumentera med att han själv trimmat är inget bra... Då får man svaren, det var annat förr osv.
Så det är bättre om du använder din storebrorsa! :D

Jag får inte heller trimma (fick, kör inte kängre). Så jag gjorde det inte, lika bra enligt mig.
Men eftersom du verkar desperat efter att göra det så är det ju en annan sak. Om du har dragen v-ring nu? Andra vikter+kopplingsfjädrar, kolla efter eventuell plugg i luftburken (drar du en plugg där så gå upp i munstycke som du säkert redan visste).
Får du köpa röret så slå till på det o plugga ur det...
Ja brorsan är ett jättebra exempel ;)

Tro mig... Har testat allting med vikter och fjädrar... Seriöst exakt allting, inget blir bättre än med original vikter och original fjädrar... :roll:'

Racing fjädrar: Varvar som fan, tar vid högre varvtal pga hårdheten. = sämre axx.

Lättare vikter: Varvar som fan, kommer knappt fram, har testat med 5gram, 4.75, 4.5. Dock inte 5.25. Har 5.5 i nu vilket är original.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

är din far kunig om motorer osv?
annars kan du ju säga att din tex cylinder har skurit och 70cc var billigare och köp det istället... min kompis gjorde det och han fick helt random trimma
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Gör som mig då, Nog för jag får trimma om jag köper delarna själv och betalar böter fast, Farsan ville ju dock inte jag skulle göra mycket med en äldre Suzuki pv, Fråga om jag fick sätta på 65cc och dreva.
Första kommentar om den:Nä, Vi får bara mindre ur den när du skall sälja den.
Så senare köpte jag hem dem iallafall och satte på.
Farsan blev lite häpen när han såg vad jag satte på fast prata int längre med honom då. :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

DT50rMacko skrev:är din far kunig om motorer osv?
annars kan du ju säga att din tex cylinder har skurit och 70cc var billigare och köp det istället... min kompis gjorde det och han fick helt random trimma
haha bra där :D Ja han kan en del :/

Punkarn: Haha förvånar mig inte ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

DT50rMacko skrev:är din far kunig om motorer osv?
Hehe vem snackar du om nu? ;)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

du vet han med "monster moppen"
samma moppe som jag har
en dtr-94
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Gör så den skär då.

Så får du köpa ny cylinder och rör. :P gå och ta av det när du kommer hem ifrån skolan och spring och göm röret, och säg någon tog det i skolan och en kompis puffa hem dig, han satte på foten och puffa.

Du Måste vara Lurifaxig.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Roxxen96 skrev:
Hebbe skrev:
Roxxen96 skrev: Vill inte direkt såga av röret ^^ Men tanken är att köpa det röret så det blir lite mer fart i skiten. Om moppen står på mig så får jag all skit när jag åker fast va? Böter osv? Mina föräldrar drabbas väl inte av det?
Det är jag medveten om.. Men man kan säga att han inte visste och att jag trimmade på helt egen hand utan att fråga osv, de visste ingenting. :roll:
Då gör inte polisen inte så mycket om inte nu din pappa säger själv att han visste.
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

igentligen borde du inte trimma om du åkerfast men du kan kanske kan vänta till du får ha 125a? då behöver du inte trimma iaf
Användarens profilbild
ajonson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ajonson »

sen är ju hastighetsmätare på moppar helt åt helvete, min mätare på slidern visar 10 kmh åt helvete
Shake 'n Bake!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

det här är lätt försäljnings konst bara...

säg såhär:

du: pappa?
pappa: va
du: vilket rör skall vi köpa ett trimmrör eller ett ostrypr orginal billit?
(då börjar han fundera vilkey är bäst och då tänker han vi köper ostrypt org)

kan hända han frågar något annat hur hårt det kommer gå osv säg ungefär 65 går kompisens med samma så inte går det för hårt och vi kan sätta mopeden på mitt namn ;)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

om du får böter etc, ev indragen lämp. då har du ingen möjlighet att övningsköra tills du är typ 18, visst äre kul å trimma men sega böter... nejtack 65km/h hade räckt långt för mig, men de är jag:)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Plugga ur orginalröret på en generell scooter ger mindre effekt än vad folk tror. Det gör inte mycket (om ens något på vissa) på toppfarten, men moppen blir oftast starkare i uppförsbackar samt får ett bättre acc.

Argument:

Brorsan körde 75, jag kör 65 nu, och om jag gör det här så blir moppen starkare i uppförsbackar, för den är så klen nu. Och jag kommer inte över 70 på plan mark.

Den kommer inte låta mer, så det märks ingen skillnad alls.

Jag köper ett nytt orginalrör, så jag förstör inte mina orginaldelar. Så det är lugnt när jag ska sälja moppen.

Jag kör ju ändå inte över de hastighetsbegränsningar som finns på byn/stan. Bara på landsvägen.

För att vara ärlig, JA risken att jag blir tagen av polisen finns faktiskt.
Men då står moppen på mig, och ni "vet inget". Och då kan ni faktiskt inte få nå skit för det. Och ja, jag kan få uppskuten lämpa, men den risken är jag väl medveten om. Och man lär sig av sina misstag, och om detta nu blir ett misstag, då kommer jag fan lära mig utav det.

Var ärlig mot dig själv farsan, om du säger nej. Inte för att verka uppkäftig, men det förstår väl du med att jag kommer göra det här ändå? För nu är jag så pass sugen på det, och då är det väl bättre att du har koll på din unge, och hur han lever sitt liv :D

Moppen kan inte bli "mer" olaglig, för den går redan 65. Det blir ingen skillnad i straff.

Farsan, du brukar köra för snabbt med bilen. Det är fortkörning, det är precis samma sak som jag gör.

Åker jag dit på olåvlig körning med? :O
Ja, men det gör jag ju redan ändå :D

Hoppas något vettigt kom ut ur mig så här sent precis i slutet av min kanna kaffe :P Nu går jag och lägger mig.

Lycka till med pärnonen ;)

Jetforce
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Jetforce_Dahlin skrev:Plugga ur orginalröret på en generell scooter ger mindre effekt än vad folk tror. Det gör inte mycket (om ens något på vissa) på toppfarten, men moppen blir oftast starkare i uppförsbackar samt får ett bättre acc.

Argument:

Brorsan körde 75, jag kör 65 nu, och om jag gör det här så blir moppen starkare i uppförsbackar, för den är så klen nu. Och jag kommer inte över 70 på plan mark.

Den kommer inte låta mer, så det märks ingen skillnad alls.

Jag köper ett nytt orginalrör, så jag förstör inte mina orginaldelar. Så det är lugnt när jag ska sälja moppen.

Jag kör ju ändå inte över de hastighetsbegränsningar som finns på byn/stan. Bara på landsvägen.

För att vara ärlig, JA risken att jag blir tagen av polisen finns faktiskt.
Men då står moppen på mig, och ni "vet inget". Och då kan ni faktiskt inte få nå skit för det. Och ja, jag kan få uppskuten lämpa, men den risken är jag väl medveten om. Och man lär sig av sina misstag, och om detta nu blir ett misstag, då kommer jag fan lära mig utav det.

Var ärlig mot dig själv farsan, om du säger nej. Inte för att verka uppkäftig, men det förstår väl du med att jag kommer göra det här ändå? För nu är jag så pass sugen på det, och då är det väl bättre att du har koll på din unge, och hur han lever sitt liv :D

Moppen kan inte bli "mer" olaglig, för den går redan 65. Det blir ingen skillnad i straff.

Farsan, du brukar köra för snabbt med bilen. Det är fortkörning, det är precis samma sak som jag gör.

Åker jag dit på olåvlig körning med? :O
Ja, men det gör jag ju redan ändå :D

Hoppas något vettigt kom ut ur mig så här sent precis i slutet av min kanna kaffe :P Nu går jag och lägger mig.

Lycka till med pärnonen ;)

Jetforce

Bästa svaret hittils! Tack Jetforce! :D

Ni alla andra som svarat har också gett mig en inblick hur jag ska bära mig åt! Tack så mycket allihopa! :D

/ Jocke
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Får trimma då jag hade ett doppler innan och pappa sa ingenting bara : Fan va snyggt :) men sen vill jag kanske ha något litet trim då den går slött som bara fan :twisted: beställt blackbox och nya vikter men är det värt att sätta am-kortet på spel? får man det återkallat om jag blir tagen? :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46