Tjena TSR. Behöver verkligen hjälp med några saker, SERIÖSA OCH BRA SVAR! Nu är det såhär att jag vill trimma min moped men är osäker på om min farsa låter mig, min moppe går 65 med dragen v ring, farten är jag nöjd med, men det är axxet och farten upp dit som verkligen suger rent ut sagt, har verkligen tröttnat.. Han verkar tydligen inte veta att min är trimmad, även fast jag sagt det till honom ett flertal gånger. Så då tänkte jag att jag har chansen nu när han tror den går cirka 50-55, har nu kört över ett halvår lugnt och försiktigt. Jag har hittat en säljare av ett original rör till en yamaha neos som har kapad blindtarm, och som har mynningsplugg som man kan ta bort eller om man vill ha den i, jag vill jävligt gärna ha det röret för jag vill få mer fart i skiten. Frågan är, jag är inte säker på att min pappa låter mig trimma, han är väl lite skeptisk när det gäller det även fast han själv körde puch som han drevade till 60, och min brorsa fick köra med helt urpluggat rör till sin Derbi som sedan gick 75, efter en MASSA TJAT med pappa.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med att prata med han om detta, jag är " rädd " att jag inte skulle få, och det svaret vill man inte direkt ha. Då undrar jag några saker :
1. Jag ska fråga, men hur ska jag säga så att det sägs på ett bra sätt? Är inte en jätte bra " talker " om man säger så. Ett utav problemen är att den redan nu går 65, men är kass upp dit, det jag inte vill är att moppen ska gå alldelles för fort om jag sätter på det röret, hur fort tror ni moppen kommer göra? Jag gissar på 70-75 med ett grymt axx, är jag nära eller åt helvete för mycket/lite?
2. OM jag inte får, hur f*n ska jag göra? Vill så gärna köpa det röret.
3. Om jag nu skulle få, så om jag ställer moppen på mig, då är det bara jag som får böter och blir av med körkort och grejjer? Får övningsköra bil senare än vad man får osv. Right?
Jätte tacksam för svar. MVH JOCKE!