kan polisen göra något ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

kan polisen göra något ?

Inlägg av peugeotkillen »

tjena jag va med moppen ( inte reggad eller besiktad och har inget körkort m.m )
i en by som heter vittsjö med killarna 7 km ifrån där jag bor för att träffa pöök . iaf så ville min kompis testa min ny trimmade moppe med en annan från vittsjö som har en epa . dom kör sen 5 min senare hadde epan kört framför min kompis så han krockade och glad med moppen och gjorde så att min kompis gjorde ett hål som är 2 cm stort han sa 100 kr och jag bryr min inte för besväret . nu en vecka senare så säger han att min kompis ska betala så han kan spakla och lakera m hela epan hos en proffs lackare :( och det går ju på fela 1000
och så har inte min kompis pengar och så hotar han med att anmäla för att min kompis hade kört med min moppe på han .. så säger han att jag kan åka på det . han har tagit i sönder mina kåper mina lampor är krossade och styret böjes men jag får inte en krona för det .

vad ska jag och min kompis göra:(
kan polisen göra något . dom har inte bevis min är nu helt i delar och ska fixas

ursäkta för felstavning är inte bra på det :/
och ändra om felpost
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

För det första, vem orsakade olyckan? Om det nu, rent regelmässigt, var så att epan körde framför din polare, så är ju han skyldig till olyckan.

Om det var din polare som klantade sig och orsakade olyckan ligger ni risigt till, då skulle ni kunna åka på en del. MEN jag tror inte polisen skulle göra något överhuvudtaget. Man måste dokumentera på plats vad som hänt osv. Man kan inte flera dagar efteråt få för sig att anmäla det för då går det inte att bevisa något.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

bensinskalle skrev:För det första, vem orsakade olyckan? Om det nu, rent regelmässigt, var så att epan körde framför din polare, så är ju han skyldig till olyckan.

Om det var din polare som klantade sig och orsakade olyckan ligger ni risigt till, då skulle ni kunna åka på en del. MEN jag tror inte polisen skulle göra något överhuvudtaget. Man måste dokumentera på plats vad som hänt osv. Man kan inte flera dagar efteråt få för sig att anmäla det för då går det inte att bevisa något.

tack för svaret .

jag har hört en massa men det va en korsning så ser epan min moppe men så tror han att han hinner föra men det gör an inte och då min kompis som körde min moppe och tvärnita men det hjälpte ine så han körde rätt in :/

vad kan hända oss :/
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

bensinskalle skrev:För det första, vem orsakade olyckan? Om det nu, rent regelmässigt, var så att epan körde framför din polare, så är ju han skyldig till olyckan.

tjena skriver med killen med epan nu .
han skriver så hära ... så hära är hans bild

men kolla här jag körde ju mot gården så såg jag att elias vände så skulle svänga in vid sjöstugan så blinkade och såg inte att isac var brevid mig så svängde jag och då körde han in i mig
men skit samma vi har bestämt att han skulle ge mig pengar så var vi kvitt sen efter
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Får ingen bild av hur olyckan hände. En bild med lite pilar om vem som kör var, och hur man ska köra brukar säga mycket mer...

Polisen kommer sannolikt inte kunna sätta nått på mopedens ägare nu - det är olagligt att låta folk köra trimmade moppar, men försök bevisa att den var trimmad för en vecka sedan, eller ens att killen som körde inte tog moppen utan lov... :roll:

Av samma anledning är föraren på moppen rätt säker när det gäller trimningen, trimdelarna är väl inte i närheten av moppen längre. Right? Och att ägaren plockar sönder en krockad moppe för att laga den är inget konstigt med heller, särskilt inte när det sagts att allt ska lösas utan inblandning av försäkringsbolag.
Att köra moppen oförsäkrad är det nog värre med, var han vållande till olyckan så har han åtminstone gått ner sig till knäna i något brunt och illaluktande.

Anyway, har svårt att motivera en hellackering av en epa/A-traktor efter en liten olycka med en moped. Nån skärm eller dörr, visst, men mycket mer än så bör inte ha fått några skador. Och är det en någorlunda modern och vanlig bil det baserats på är det ofta billigt att hitta buckelfria delar på skroten, enklare att byta än att spackla i många fall.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

om han körde ut utan och kolla sig för så e det ju epa förarens fel och ge han fan inga pengar, hatar sånna som försöker lura och kräva folk på pengar för att dom själva gör fel -.-
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

han skrev .

anmäler du mig så anmäler jag att du är 97a och kör utan körkort .
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

och att om jag hadde försäkring på min skiter han i allt och betalar mig för skadorna . men nu har jag inte det:/
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd

Inlägg av Bridgestone95 »

Vem tycker ni ska betala :o
Sugen på lite Derbi delar? Bara skicka till mig i pm =) !
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Vad ska snuten göra om han polisanmäler? De är ord mot ord! Skit i o betala om du inte orsakade olyckan!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd

Vi säger såhär , om epan håller på att svänga och moppedisten är bredvid epan när han svänger och epan blinkar men det ser inte moppe killen inatt han ligger bredvid , vem tror ni åker på skuld då ?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Beror ju på var moppen ligger och varåt traktorn svänger, hur vägarna går... Provat att rita en bild än?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Fjönixegg
Elmoped

Re: kan polisen göra något ?

Inlägg av Fjönixegg »

peugeotkillen skrev:tjena jag va med moppen ( inte reggad eller besiktad och har inget körkort m.m )
i en by som heter vittsjö med killarna 7 km ifrån där jag bor för att träffa pöök . iaf så ville min kompis testa min ny trimmade moppe med en annan från vittsjö som har en epa . dom kör sen 5 min senare hadde epan kört framför min kompis så han krockade och glad med moppen och gjorde så att min kompis gjorde ett hål som är 2 cm stort han sa 100 kr och jag bryr min inte för besväret . nu en vecka senare så säger han att min kompis ska betala så han kan spakla och lakera m hela epan hos en proffs lackare :( och det går ju på fela 1000
och så har inte min kompis pengar och så hotar han med att anmäla för att min kompis hade kört med min moppe på han .. så säger han att jag kan åka på det . han har tagit i sönder mina kåper mina lampor är krossade och styret böjes men jag får inte en krona för det .

vad ska jag och min kompis göra:(
kan polisen göra något . dom har inte bevis min är nu helt i delar och ska fixas

ursäkta för felstavning är inte bra på det :/
och ändra om felpost
Tycker din kompis ska betala skadorna på din moppe, men som sagt så kan han vägra, och då undrar jag vad för kompis det är, hade jag haft sönder en kompis sak hade jag försökt att återgärda det, sen så kan du inte göra så mycket mer än att kräva eftersom du inte har körkort, den är inte reggad, försäkrad eller besiktad..

Sen så är det din kompis fel som körde in i Epan, han höll tydligen inte tillräckligt med avstånd.

Det hände min polare, skulle möta honom vid en MC-affär men han kom aldrig, han hade kört in i en bil tyvärr, men klarade sig utan större skador, men han fick betala en summa eftersom det var hans fel till olyckan pga att han inte höll tillräckligt avstånd, fanns inga vittnen till olyckan förutom han och föraren i den andra bilen.
peugeotkillen skrev:han skrev .

anmäler du mig så anmäler jag att du är 97a och kör utan körkort .
Anmäl han, låt han anmäla dig, vet dock inte hur det ser ut juridiskt då den inte är försäkrad eller något.
Be dina föräldrar/myndig polare göra en tråd på Flashback i jurist-delen så får du hjälp!

Sen så har du aldrig kört på moppen, du ledde helt enkelt moppen dit med nyckeln i din jackficka, lite jobbigt men du gjorde det allt, sen så tog din kompis nyckeln ifrån din jacka som du la över moppen och körde iväg och var med om olyckan.
Sen gick du hem med moppen.
Edit för att folk ska fatta ovan ^: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Hade det varit jag så hade jag hotat honom med mina kontakter :roll: ja dessa idioter är större en ära kontakter, och låtit dom hotat skiten ur ungen och dess föräldrar så att dom betalar alla skador, sen lite extra för mödan.
Senast redigerad av Fjönixegg den 6 november 2011, 23:17, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

om du lånar ut en olaglig moped så är det du som åker dit ändå. du får tex inte låna ut till någon utan körkort osv.

men kolla upp vems fel det var och skriv ner mer i detalj vad som hände :)

om det var diin kompis fel så borde han betala din moppe och skadorna på epan. epan BEHÖVER ingen proffslackering för ett litet hål..

så kolla upp vems fel det var och återkom :)
Fjönixegg
Elmoped

Inlägg av Fjönixegg »

Bridgestone95 skrev:Vi säger såhär , om epan håller på att svänga och moppedisten är bredvid epan när han svänger och epan blinkar men det ser inte moppe killen inatt han ligger bredvid , vem tror ni åker på skuld då ?
Så som jag tolkade din text, och min utbildning så är det bilistens fel att olyckan skedde rum, även om mopedisten åkte i motsatt riktning så är det bilföraren som ska kolla ordentligt.

Så som jag tolkade det hela när jag fick min utbildning för moppe, samt lätt mc.
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd

Den som körde moppen rakt in i epan tycker du han ska betala hela 1000kr för några Jack i bakskärmen ?
Fjönixegg
Elmoped

Inlägg av Fjönixegg »

Bridgestone95 skrev:Den som körde moppen rakt in i epan tycker du han ska betala hela 1000kr för några Jack i bakskärmen ?
Det beror helt enkelt på hur det ser ut och vad kostnaderna blir för att fixa det, att ta in den på proffslackering känns mest "jag vill byta upp mig ifrån min Biltema färg" typ..

Så både ja, och nej beroende på skadan och vad det kommer att kosta att fixa, om de ens återgärdar det.
Det jag skulle kräva är att dom fixar det, ger mig ett kvitto på vad det kostade, ifrån firman såklart och sedan ge pengarna i efterhand så att dom inte får pengarna och skiter i att återgärda skadan.
Användarens profilbild
Bridgestone95
Avstängd

Okej
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Polisen har inga bevis att detta har skett? Visst, din kompis kan ju säga vad som hänt men hur kan polisen bevisa detta?
Sen vad är det för jävla idiot"Kompis" du har egentligen? Som kräver 1000kr för en proffslackering som kostar 10 gånger mer. Tycker det låter som att han bara är ute efter lite pengar, inte nödvändigtvis till bilen.

Jag tycker ni ska försöka lösa detta mellan er, inte blanda in polisen. Hade han varit en god vän hade ni ju kunnat samarbeta för att få i ordning bilen och moppen.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Jag tycker inte att du/han som körde din moppe ska betala något om mannen med epan svängde in i er... men kolla upp det med järnet i polistrafikfrågor
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Skriv svar