Innebandy - Tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
jarken
Farsans gamla zündapp

Innebandy - Tråden

Inlägg av jarken »

Tja.

Tänkte starta en innebandy tråd, där vi kan prata om allt som handlar om innebandy. Då jag tror många spelar :D Dela med er om information om klubbor, utrustningen etc. Ni kan gärna skriva en rad om er själva och innebandyn.

Börjar väl jag, har spelat sedan jag var 6(är nu 16) och nu för första året i Div 5. Spelar i Södra Dalarna, i ett medel lag... inga stora resultat :)

Annat o tillägga är att jag alltid har spelat med Salming, men efter 5st gick av ifjol (sköt av 4 av dem) så spelar jag nu Fatpipe S-bow, SATAN vilken skön klubba :D

Dela med er!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

innebandy är dom som inte är tillräcklit bra för ishockey.
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Victorh skrev:innebandy är dom som inte är tillräcklit bra för ishockey.
Fjollboll med andra ord.

OnT: Vore det inte bättre att göra sport tråd istället för att göra en för varje sport?
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Det är ju bara fjantigt av dig att säga det gör ju 100 gånger ondare med en innebandy boll snärta mot benet en, en puck när man har 1000 olika skydd :)

Fjollboll skulle jag mer kalla fotboll då dom ligger ner och gråter så fort dom får en liten smäll :P
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
yamaha-anton
Elmoped

Inlägg av yamaha-anton »

littlebennyboi skrev:Det är ju bara fjantigt av dig att säga det gör ju 100 gånger ondare med en innebandy boll snärta mot benet en, en puck när man har 1000 olika skydd :)

Fjollboll skulle jag mer kalla fotboll då dom ligger ner och gråter så fort dom får en liten smäll :P

sant :lol:
Användarens profilbild
Risbonden
Svårstartad skrothög

Inlägg av Risbonden »

littlebennyboi skrev:Det är ju bara fjantigt av dig att säga det gör ju 100 gånger ondare med en innebandy boll snärta mot benet en, en puck när man har 1000 olika skydd :)

fan skojar du med mig! man får ju inte ens röra någon på innebandy innan domaren blåser av
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Jo du såfall kanske du bara har kört med 6 åringar eller kollat för det är en hel del hårda närkamper :P
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Vem fan jämför innebandy med hockey? Ända likheten är väl klubba, två mål och en sarg.

Klart att de finns regler inom sporten, de finns de i alla sporter. Att säga att de blåser av för minsta lilla är absurt, de är väl inte du som kan spela inom reglerna.

Snälla, håll er till OnT.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

riktigt less på folk som kallar de fjollboll, va med en match i ett riktigt lag så får ni se.

ont: kommer inte ihåg när jag börja men var ett tag sen. Lirar back i Karlstad IBF. Kör med Unihoc Player 3.0 Curve, go :)
Spelade idag o vann med 2-1 dock vred jag till knät i slutet :/

Jarken vilken position spelar du? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

FJOLLBOLL
innebandy proffs e mesar som åkte på spö när dom spela ishockey :roll:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

tS skrev:riktigt less på folk som kallar de fjollboll, va med en match i ett riktigt lag så får ni se.

ont: kommer inte ihåg när jag börja men var ett tag sen. Lirar back i Karlstad IBF. Kör med Unihoc Player 3.0 Curve, go :)

Spelat höger back de senaste åren, spelar de än... tycker de är skönare o hålla bakåt än springa framme o jaga. :)

wille95, innebandy är en sjuuukt snabb sport, de kan gå på 3sekunder ifrån att du har bollen bakom deras mål tills de har nätat i ditt. Lite snabbare till skillnad ifrån hockey där de tar minst dubbla tiden att sätta upp ett anfall.

Edit: Hade jag velat spelat hockey hade jag, de är inte svårt att åka skrillor och lägga någon tackling vid sargen så dem får hjärnskakning.

Föresten, vad jag er om era åsikter om denna sport?... Nej. Håller era "penis_förlängnings_sport_hockey" åsikter någon annan stans.
Senast redigerad av jarken den 6 november 2011, 01:51, redigerad totalt 1 gånger.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

jarken skrev:
tS skrev:riktigt less på folk som kallar de fjollboll, va med en match i ett riktigt lag så får ni se.

Spelat höger back de senaste åren, spelar de än... tycker de är skönare o hålla bakåt än springa framme o jaga. :)

wille95, innebandy är en sjuuukt snabb sport, de kan gå på 3sekunder ifrån att du har bollen bakom deras mål tills de har nätat i ditt. Lite snabbare till skillnad ifrån hockey där de tar minst dubbla tiden att sätta upp ett anfall.

Föresten, vad jag er om era åsikter om denna sport?... Nej. Håller era "penis_förlängnings_sport_hockey" åsikter någon annan stans.
spela hockey i 10år
bandy i 1år
tröttna på bandy för man inte fick röra varandra :roll:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

wille95 skrev: spela hockey i 10år
bandy i 1år
Så länge de är axel mot axel får du väl skicka upp någon i ribbstolarna, håller du dig inte inom reglerna så äre klart de blåser. O håll dig till hockey om du inte kan spelet ;)
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

jarken skrev:
bandy i 1år
Så länge de är axel mot axel får du väl skicka upp någon i ribbstolarna, håller du dig inte inom reglerna så äre klart de blåser. O håll dig till hockey om du inte kan spelet ;)
kan spelet bättre än de flesta :roll:
sluta weina bara för att nån säger emmot dig om din sport :roll:

Låser.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

wille95 skrev:
jarken skrev:
bandy i 1år
kan spelet bättre än de flesta :roll:
sluta weina bara för att nån säger emmot dig om din sport :roll:
Min sport, aaaa... en sport jag utöver på min fritid ;) Satan va de är min sport! Även gjort en tråd i OfT avdelningen om den på ett moppe forum.. min sport... aa...

Men de stärker väl ditt självförtroende när du säger att Innebandy är en fjollsport. :roll:
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

innebandy är riktigt kul , har spelat både hockey och innebandy och båda var ganska jämna i min ålder då man inte fick tackla speciellt mycke när man var 9 år, vill så gärna börja i innebandy igen men nu känns det som att jag är för gammal (15 år) för att liksom börja i ett nytt lag, kommer komma efter så sjukt efter alla år som dom andra har spelat :cry:
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
daben
Svårstartad skrothög

Inlägg av daben »

Innebandy är grymt!:) Dem som säger att det är tråkigt har bara inte fattat reglerna?:P
Kolla hjärtans gärna in mitt derbiprojekt!:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30746

Och när du kollat... KOMMENTERA!!:D
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Nutbreaker skrev:innebandy är riktigt kul , har spelat både hockey och innebandy och båda var ganska jämna i min ålder då man inte fick tackla speciellt mycke när man var 9 år, vill så gärna börja i innebandy igen men nu känns det som att jag är för gammal (15 år) för att liksom börja i ett nytt lag, kommer komma efter så sjukt efter alla år som dom andra har spelat :cry:
Kan man inte börja i något korpenlag?

Jag spela innebandy till jag var typ 14 :) Det va riktigt skoj och sålänge man trycker och inte tacklar kan man ju putta över sargen osv :D

Det började förövrigt nytt folk i mitt lag som var ikapp efter några månader typ.. Man spelar ju inga matcher i början ändå
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar