Nicke_95 skrev:
Jag tycker inte att Derbi Senda e speciellt låga, dock är rrx väldigt låga..
Exakt, sendor är högre än rrx. Tydligen är evo en aning lägre. Högst är drd pro, troligen högsta moppen på marknaden? förutom ev. udda modeller.
Dock spelar det ingen roll hur lång du är! Lär du dig bara hantera moppen så fungerar det ändå. Jag har sett både det ena och det andra, bland annat en liten kille runt 6 år, han åkte ktm 65 crolle och han hängde över sadeln i knävecket när han satte ner ena foten, men han körde som fan för de
Så haka inte upp dig allt för mycket på att du måste nå ner med båda fötterna, de går att kompensera
Nej men man kan inte påstå att Derbi Senda är höga, har två kompisar, en med RRX och en med Derbi Senda, Derbi sendan är möjligtvis lite högre.
Min kompis är jävligt kort och han kör runt på en Derbi x-race, dom är lite högre än derbis:arna
Alltså vad snackar du om nu egentligen? Du verkar inte riktigt ha koll på derbis sortiment riktigt.
Allasendor har identisk ram förutom pro som är högre. X-race och X-treme är identiska förutom lite detaljer. Drd:erna har lite andra chassiprylar, exakt höjd vet jag inte men samma eller högre, förutom evo som tydligen ska vara lite lägre ( street ).
Och nej, Derbi är inte hög, om man jämför mot ickemoppar. Men för att vara en moppe är den hög och ser hög ut, till skillnad från vissa andra moppar som ser ut att slicka marken.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
har samma problem jag me. jag e 163cm och köpte en Derbi Senda x-treme -07 i våras då jag va typ 155cm. Gick bra de me fast nu ha vevlagren skure och järnflisor i cylindern
Även kallad Pontus eller robin!! de är min andra lådsas morfar som kallar mig Robin:P
Mattyyy skrev:Att ingen har kommit på idén att plocka fram vinkelslipen då kan du få nästan så låg som du vill sen tejpar du bara ihop dämparna med silvertejp
Ne men iaf Derbi Senda är rätt höga jag är 188 och tycker att dom är höga så en sån rekommenderar jag inte
Jag är typ något liknande (inte mätt mig på skit länge) och jag sitter pefekt på en kompis Derbi Senda som är höjd 3cm. Sen tycker ju alla olika, personligen gillar jag "högre" hojar då jag är van vid crossar osv. Men som flera redan sagt, snöa inte in dig på vilken som är lägst, köp den du gillar och sen kommer du vänja dig vid den
Mattyyy skrev:Att ingen har kommit på idén att plocka fram vinkelslipen då kan du få nästan så låg som du vill sen tejpar du bara ihop dämparna med silvertejp
Ne men iaf Derbi Senda är rätt höga jag är 188 och tycker att dom är höga så en sån rekommenderar jag inte
Jag är typ något liknande (inte mätt mig på skit länge) och jag sitter pefekt på en kompis Derbi Senda som är höjd 3cm. Sen tycker ju alla olika, personligen gillar jag "högre" hojar då jag är van vid crossar osv. Men som flera redan sagt, snöa inte in dig på vilken som är lägst, köp den du gillar och sen kommer du vänja dig vid den
Jag sitter jävligt bra och så men är man bara lite kortare så skulle den nog vara för stor det var mer så jag menade
Bananpuckel skrev:fan då, vill verkligen inte ha en scooter det är så omanligt och så jävla farligt om man ska trimma.
Omanligt med en scooter ? hahahahahahahahahhahahah den sämsta ursäken jag någonsin hört... finns lika många killar som kör scooter som kör crossmoppe, ta alla som stuntat som exempel ?...
han ensak vad han vill köpa
men scooter är omanligt så det skriker om det
heters gonna hate. i know.
men det enklaste för dig är som jag sa tidigare att testsitta kompisars moppar sen är det inte vad som är rätt beroende av storlek utan även hur du sitter, hur den är i kurvorna, osv.
dom flesta moppar skulle inte vara problem för dig skulle jag tro
Säger den tidigare aerox ägaren
Manchester United till I die!
CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
galldoll skrev:
Omanligt med en scooter ? hahahahahahahahahhahahah den sämsta ursäken jag någonsin hört... finns lika många killar som kör scooter som kör crossmoppe, ta alla som stuntat som exempel ?...
han ensak vad han vill köpa
men scooter är omanligt så det skriker om det
heters gonna hate. i know.
men det enklaste för dig är som jag sa tidigare att testsitta kompisars moppar sen är det inte vad som är rätt beroende av storlek utan även hur du sitter, hur den är i kurvorna, osv.
Säger den tidigare aerox ägaren
Så han blev manlig direkt han sålde aeroxen?:D vi har nog olika uppfattningar på vad som krävs för att vara manlig:)
kanske därför han sålde den och köpte cross?
Manchester United till I die!
CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
RRX behöver inte alls vara låg som dom skriver. Det beror på vilken modell du väljer. RRx (sm) är riktigt låga, men dom med crossdäck är nästan som en MRX, alltså relativt höga.
Jag skulle lätt ha tagit en MT5, visst den är gammal, men låg. Lättmekade!
Men jaa dessvärre behövs det mer för att nå högre hastigheter!