Xbox kontrollerna myyycket skönare men gillar ps3 mer för där behöver man inte betala månad/års avgift för att spela online och har bättre grafik (tycker jag)
360 kontrollerna kanske är mer ergonomiska osv men jag är van vid ps kontrollen och tycker den är skönare på nått sätt Iallafall knapparna som inte är sköna alls på 360 om man håller inne dom länge får man ont i tummen, PS3:ans platta knappar får man aldrig det på
Sen gillar jag spelen mer Typ ratchet and clank, gran turismo
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
jag som har gaft båda xbox 360 elite 120gb och just nu har ja den "riktiga 80gb" ps3:an altså den finare och större modellen inte slim.
xbox:
+live är riktigt smidigt och betydligt bättre än psn.
+kontrollen är snäppet skönare än ps3
-live kostar
-kontrollerna "kostar". Batterier.... jävlit störande att skaffa nya batterier.
- Grafiken är sämre, det är inte en smak sak! Det är bevisat att ps3 har bättre grafik.
ps3:
+bättre grafik
+gratis online gaming
+kontrollerna har inte batterier
-psn är sämre än live
-kontrollerna har sämre ergonomi, men jag är så van så det är ingen skillnad ifall jag spelar med en ps3 elr xbox.
Sedean kmr vi till spelen och det är + och - till båda konsolerna. Det finns bra spel på ps3 som det int finns på xbox och andra vägen
PS3 är bättre, webbläsare, bluray spelare, kostar inte om du vill spela online, bättre hårdvara och bättre grafik. Går det ens att se på film via usb eller wi-fi på xbox? Det enda som är bättre på xbox är ju att dom har forza och fable, kontrollerna är också större så det är ju skönare. rrod är ju inte ett + heller.
det här med kontrollerna är ju en smaksak. Jag har inte heller spelat så mycket PS3, men vänjer mig ganska snabbt med deras kontroller.
PS3 är ju mer positivt om du ska spela online! Men vad jag har hört så laggar det mycket mer? Eller var det bara när det var nytt och inte buggarna var fixade? (online mode)
Förr var det ju så med att många fler olika spel gjordes till båda konsollerna, så som fifa, nhl och liknande. Men nu har ju uppdelningen blivit större än förut. Nu gäller ju inte det fifa och NHL, men assassins creed (360) forza (360) gt (PS3) osv.
Sen har ju xbox haft problem med deras såkallade "ring of death", men det ska väl vara så gott som uteslutet på de nya konsollerna?
Jag fick själv skicka iväg mitt, men det var inga problem. Men såklart är det tråkigt att göra det!
DEA!! skrev:det här med kontrollerna är ju en smaksak. Jag har inte heller spelat så mycket PS3, men vänjer mig ganska snabbt med deras kontroller.
PS3 är ju mer positivt om du ska spela online! Men vad jag har hört så laggar det mycket mer? Eller var det bara när det var nytt och inte buggarna var fixade? (online mode)
Förr var det ju så med att många fler olika spel gjordes till båda konsollerna, så som fifa, nhl och liknande. Men nu har ju uppdelningen blivit större än förut. Nu gäller ju inte det fifa och NHL, men assassins creed (360) forza (360) gt (PS3) osv.
Sen har ju xbox haft problem med deras såkallade "ring of death", men det ska väl vara så gott som uteslutet på de nya konsollerna?
Jag fick själv skicka iväg mitt, men det var inga problem. Men såklart är det tråkigt att göra det!
att det laggar på ps3 är skitsnack och assasins creed finns till ps3 också.
+ Sköna kontroller
+ Laddar uppdateringar snabbt
+ Man får ha en avatar ^^
+ Enklare menyer enligt mig.
- Live kostar
- Sämre grafik än PS3
PS3:
+ Bättre grafik
+ Gratis nät
- "klena" kontroller
- Tar lång tid att uppdatera och installera spel
- Äckligt headset
Kom inte på så mkt mer men man vänjer sig med kontrollerna osv..
Grafiken är väl iprincip samma på båda? och headset finns det massa olika, SS Siberia är väl inte äckliga? Uppdatera o installera spel tar ju inte lång tid, kanske om du har ett pissigt internet och avatar kan man också ha på ps3 ^^
+ Sköna kontroller
- Live kostar
- Sämre grafik än PS3
PS3:
+ Bättre grafik
+ Gratis nät
- "klena" kontroller
- Äckligt headset
Grafiken är väl iprincip samma på båda? och headset finns det massa olika, SS Siberia är väl inte äckliga? Uppdatera o installera spel tar ju inte lång tid, kanske om du har ett pissigt internet och avatar kan man också ha på ps3 ^^
syftade på headsetten som hör till konsolen.. med xbox får du ju med ett riktigt skönt ett medans ps3ans headset måste du köpa skilt och det är jävlit obekvämt enligt mig. Uppdateringarna tar längre, själv har jag xbox och min kompis har ps3 + snabbare nät! endå är det en jävligt stor skillnad på tiden..
+ Sköna kontroller
- Live kostar
- Sämre grafik än PS3
PS3:
+ Bättre grafik
+ Gratis nät
- "klena" kontroller
- Äckligt headset
syftade på headsetten som hör till konsolen.. med xbox får du ju med ett riktigt skönt ett medans ps3ans headset måste du köpa skilt och det är jävlit obekvämt enligt mig. Uppdateringarna tar längre, själv har jag xbox och min kompis har ps3 + snabbare nät! endå är det en jävligt stor skillnad på tiden..
det är väl större uppdateringar går skitfort för mig iaf.
Kan tilläga att ps3 dosor går lätt sönder av egen erfarenhet kanske bara är jag men , ej kört mycket xbox men jag tycker enda skillnaden är ju kontrollerna, har du kompisar som kör xbox skulle jag nog valt xbox,
ps3
+ inbyggt nätaggregat (xbox har den dära tegelstenen)
+upladdningsbara kontroller six axis (kontrollerna väger inte heller 3ton)
+bättre hårdvara
+gratis online o webbläsare
+ uncharted, killzone, god of war,
+ cross media bar (djuriskt skön o enkel meny)
+ byt hårddisk om du känner för det.
-man kan inte lyssna på musik när du spelar
-psn kunde varit mer påkostat
xbox 360
+ ergonomiska kontroller
+gears of war
+ live känns mkt mer påkostat ( men du har ju kostat på det så)
-krångliga menyer
- palla betala för spela online!
- power brick
-rrod
- seg hårdvara (speltillverkarna säger att de redan nått dess gränser)
vad jag orkade tänka ut nu.
OBS detta gäller ej xbox 360 slim, jag vet inte vad de fixat till den.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Alla som e hardcore spelar ju på 360
Vi har ju halo, gears of war å alla andra balla spel
ja ja ps3 har bättre hård vara men om du har en äcklig kontroll å inga balla spel å spela. Å ja det kostar att ha xbox live men va fan det gick ju inte å spela online på ps3 i typ 2 månader då dom hade massa fel :S
PS3, som någon sa känns det mer som en riktig spelkonsol, är bra mycket snyggare också om man bryr sig om sånt. Som trogen Playstation_pojke (haft Playstation sedan typ.. 2001) gillar jag kontrollerna, även om 360 kontrollerna är liiite skönare. Sen har PS3 sjukt grymma spel som t.ex God Of War, Killzone och Uncharted, det ända spelet jag saknar hos PS3 är väl Gears Of War.
Har dock ingen konsol i nuläget men ska nog skaffa mig ett ps3 nu i vinter så man har något att göra